Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@10:29:54 GMT

هشدار افزایش احتمال آتش‌سوزی و تنش دمایی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۷۷۴۰

هشدار افزایش احتمال آتش‌سوزی و تنش دمایی

سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با اشاره هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با استقرار کم فشار سطح زمین و تقویت جریانات گرم طی روزهای شنبه ۵ و یک‌شنبه ۶ تیر ماه امسال شاهد افزایش محسوس دما در آسمان مازندران هستیم.

وی افزود: طی این مدت بیشینه دما در مناطق غربی بین ۳۱ تا ۳۵ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۵ تا ۳۹ درجه سلسیوس) پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه کل آسمان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی و تنش دمایی از مخاطرات این سامانه است.
 
این مسؤول تصریح کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی تاکید بر پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع ، مراتع و جنگل‌ها، آبیاری باغ‌ها و محصولات زراعی در ساعات خنک روز، تهویه هوا در گلخانه‌ها ، مرغداری‌ها و دامداری‌ها  و مدیریت در مصرف بهینه آب و برق و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران نیز در روزهای آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج
 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی مازندران وضعیت هوای مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور همزمان دو هشدار هواشناسی و دریایی در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور همزمان دو هشدار هواشناسی و دریایی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، مهرداد حسن زاده، شامگاه ۲۵ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق هشدارهای دریایی اداره‌کل هواشناسی استان و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، طی روزهای آینده شاهد شرایط ناپایدار دریایی در سطح استان خواهیم بود و بر همین اساس هشدار سطح نارنجی دریایی صادر شده است.

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد ناپایداری شدید جوی و دریایی در جزایر خلیج فارس و مناطق دریایی استان از صبح دوشنبه هفته جاری (۲۷ فروردین تا ظهر جمعه ۳۱ فروردین) خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: صبح دوشنبه تا ظهر چهارشنبه شاهد وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه‌ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (۸ پا) خواهیم بود.

وی تصریح کرد: از بعداز ظهر چهارشنبه تا ظهر جمعه نیز شاهد وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی در محدوده ۴۳ کیلومتر بر ساعت (۲۴ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، تندباد لحظه‌ای و افزایش ارتفاع موج تا نزدیک ۱۸۰ سانتیمتر( نزدیک ۶ پا) خواهیم بود.

حسن زاده با تاکید بر اینکه منطقه اثر این سامانه خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز، دریای عمان خواهد بود، گفت: در اثر فعالیت این سامانه احتمال خسارت، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌های تفریحی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری در بنادر استان، اختلال در تردد کشتی‌های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پروش ماهی وجود دارد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های امدادرسان در مناطق دریایی استان، تمهیدات لازم در مناطق دریایی و ساحلی استان را جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری بیندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین از صدور نارنجی هواشناسی نیز در سطح استان خبر داد و گفت: طی روزهای دوشنبه ۲۷ فروردین تا پنج شنبه ۳۰ فروردین شاهد فعالیت قابل ملاحظه سامانه بارشی در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه در سطح استان شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تندباد لحظه‌ای با تاکید بر روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهیم بود و منطقه اثر آن بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، جزیره کیش، جزیره لاوان، میناب خواهد بود.

حسن زاده گفت: بر اثر این سامانه احتمال وقوع سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه‌ای، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد و توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها، عدم توقف در بستر رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، محافظت از محصولات کشاورزی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: لذا اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ضمن آمادگی کامل، هماهنگی لازم را به‌منظور فراهم‌ نمودن تمهیدات لازم از جمله اطلاع‌رسانی و هشدار به‌موقع از طریق رسانه‌های محلی، رعایت نکات ایمنی و … به‌عمل آورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزیره کیش هشدار قرمز گرفت
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان
  • بارش شدید باران در راه استان بوشهر/صدور هشدار قرمز هواشناسی
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • هواشناسی فارس هشدار قرمز صادر کرد
  • هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی در خوزستان
  • صدور همزمان دو هشدار هواشناسی و دریایی در هرمزگان