Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@07:08:41 GMT

بورس به چه سمتی می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۷۷۷۶

بورس به چه سمتی می‌رود؟

یک کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش بینی بورس برای هفته اول تیرماه گفت: هفته آتی هفته تعادلی برای بورس خواهد بود. به گزارش پول نیوز، علی قلی پور کارشناس بازار سرمایه درباره روند شاخص بازار بورس در اولین هفته تیر ۱۴۰۰ گفت: هفته اول بعد از انتخابات ریاست جمهوری معمولا همیشه بازار مثبت بوده است و دلیل مشخصی دارد و آن هم کاهش عدم اطمینان در بازار با مشخص شدن نتایج انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحولات بازار ارز و اظهارنظر‌های رئیس جمهور منتخب هم بر رشد بازار بی تاثیر نبود.

وضعیت نماد‌های بورسی در هفته‌ای که گذشت
این کارشناس بازار سرمایه افزود: این هفته برای اولین باز از ابتدای سال جاری به خالص خروج پول حقیقی نزدیک به صفر که رقم دقیق‌تر آن ۱۱ میلیارد تومان با میانگین روزانه ۲ میلیارد است رسیده ایم، به بیان دیگر برای اولین بار پولی طی هفته از بورس خارج نشده است، در حالی که از ابتدای سال روزانه ۳۲۱ میلیارد تومان از بورس خارج شده بود و این رقم برای ماه و هفته قبل‌تر به ترتیب ۲۸۹ و ۲۷۲ میلیارد تومان بود. همچنین ارزش معاملات خرد در بازار بورس و فرابورس رشد ۴۶ درصدی نسبت به هفته قبل انتخابات داشت و به میانگین روزانه ۴۵۸۰ میلیارد تومان رسید و در مقایسه با میانگین از اول سال یعنی ۲۶۵۴ میلیارد تومان رشد ۷۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بازار طی هفته بر مدار شرکت‌های بزرگ بود به نحوی که شاخص کل ۵.۷ درصد رشد کرد، ولی شاخص هم وزن ۱.۷ درصد و دلیل آن رشد مناسب در شرکت‌های با وزن زیاد شاخص ساز بود و شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بورس رشد ۷.۱۳ درصدی را تجربه کردند. صنعت فنی مهندسی بازدهی رویایی ۱۲.۸ درصدی طی هفته داشت و بخشی از زیان‌های این صنعت از اول سال را جبران نمود. صنعت حفاری نفت نیز با رشد ۱۲ درصدی طی هفته مافات افت‌های بسیار بد دو ماه اول سال را جبران کرد.

او بیان کرد: از صنایع بزرگ چندرشته‌ای صنعتی با ۱۰.۳%، بانک‌ها و مخابرات با ۸ درصد، شیمیایی و کانی‌های فلزی با ۷ درصد و فلزات اساسی با ۵ درصد از صنایع پیشرو بازار بودند. از طرف دیگر صنعت کوچک محصولات شیمیایی زیان ۱۶ درصدی را عاید سرمایه گذاران کرد و منسوجات و قند و شکر هم با افت بیش از ۸ درصد عملکرد ناامید کننده‌ای داشتند. از نظر اقبال نقدینگی و توجه سرمایه گذاران، فلزات اساسی با ۲۲۵ میلیارد تومان بیشترین پول حقیقی‌ها را جذب کرده و باید شاهد تحولات بیشتر در این صنعت طی هفته‌های آتی باشیم.

پیش بینی وضعیت بورس در هفته آینده
قلی پور اظهار کرد: محصولات شیمیایی و چندرشته‌ای صنعتی هم نزدیک به ۲۰۰ میلیارد پول حقیقی‌ها را جذب کردند و این سه صنعت در کل بیش از ۹۰ درصد نقدینگی بازار را به خود اختصاص دادند. از طرف دیگر بانک‌ها ۱۹۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها را از دست دادند و پالایشی‌ها و املاک و مستغلات و خودرویی‌ها نیز بیش از ۵۰ میلیارد تومان شاهد خروج نقدینگی حقیقی بودند. صنعت بیمه هم برای دومین هفته متوالی شاهد خروج سهامداران حقیقی بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: معتقدم هفته آتی هفته‌ای تعادلی باشد و باید منتظر اخبار مربوط به کابینه دولت، برجام و قیمت‌های جهانی باشیم گزارشات سه ماهه شرکت‌ها هم در حال انتشار است و روند بازار را متاثر خواهد کرد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت کارشناس بازار سرمایه میلیارد تومان طی هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • بورس به مدار برگشت؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار