Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از ۱۰ روز زمان برداشت گندم به دلیل خشکسالی و گرمای زودرس در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته در استان زودتر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم تاکنون در ۲ شهرستان استان از ۲۷ خرداد ماه سال جاری آغاز شده است، اضافه کرد: در این مدت بیش از هفت هزار تن گندم مازاد برنیاز این کشاورزان به ارزش ۳۵۶ میلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۶۳۵ ریال خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اعلام اینکه ۸۵ مرکز خرید گندم در استان فعال شده است، افزود: این میزان گندم خریداری شده توسط ۴۴۹ کشاورز و در قالب ۸۴۰ محموله تحویل مراکز خرید داده شده است.

وی اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد افت غیر مفید ۵۰ هزار ریال بوده که به هر میزان این محصول پاک تر باشد تا ۵۱۱ هزار ریال قابل افزایش است.

صالحی به تغییرات انجام شده در خرید تضمینی گندم طی سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: انlدازه الک خرید گندم از ۲*۱.۷ به ۲*۲ تغییر کرده یعنی چشمه و سوراخ های الک مربعی شده که این به نفع کشاورزان است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: هیچ کدام از مراکز خرید حق دریافت هیچ گونه مبلغی از کشاورزان ندارند و فیش مربوطه هم باید چاپی باشد چراکه نمونه دستی آن ممنوع است.

صالحی از دیگر اقدامات را فعال کردن کمیته نظارت بر فرآیند خرید گندم در استان خواند و اظهار داشت: با توجه به اینکه مبنای تحویل گندم به مراکز خرید استفاده کشاورزان از سامانه پهنه بندی داده های کشاورزی است لذا به روزرسانی این سامانه می تواند نقش مهمی در تسهیل روند خرید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بانک عامل خرید این محصول استراتژیک بانک کشاورزی است، افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی هم بانک حق بلوکه کردن بهای خرید گندم واریز شده به حساب کشاورزان بدهکار را ندارد.

نماینده شرکت خدمات بازرگانی دولتی به کشاورزان توصیه کرد در زمان مراجعه به مراکز خرید تضمینی گندم تصویری از کارت ملی ، شماره حساب فعال بانک کشاورزی و شماره تلفن همراه خود را همراه داشته باشند.

صالحی با اشاره به اینکه تعیین ساعت فعالیت مراکز خرید در اختیار فرمانداران شهرستان‌های استان است، افزود: در هر مرکز حدود ۱۰ نفر مستقر شده و به امر خرید گندم می پردازند.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم است و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تُن است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان مراکز خرید خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی حاتمی زاده در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: بر اساس اعلام شورای انقلاب فرهنگی، امسال صاحب هفت مناسبت و هفت محصول گندم و نان، گل محمدی، عسل، خرما، زعفران، انار و زیتون در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

وی افزود: در هفته جاری با مشارکت تولیدکنندگان و تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و صنف‌های مرتبط شاهد مراسم‌هایی در شهرستان‌های گندم خیز استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های حل مساله و مشکلات گندم، معرفی ارقام جدید سازگار با کم آبی، شیوه‌های نوین آبیاری، تجلیل از نانوایان نمونه و مساله زکات در این هفته مورد تبیین قرار می‌گیرد.

حاتمی زاده اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم استان هشت هزار و ۵۰۰ هکتار است و امیدواریم بیش از ۵ هزار تن مازاد مصرف کشاورزان را خریداری کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان
  • برنامه جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان
  • خرید بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در خوزستان