Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با ابراز تاسف شدید از حادثه‌ای که منجر به فوت 2 خبرنگار و مجروح شدن تعدادی از آنها شد، اظهار داشت: حادثه از این قرار بود که سازمان محیط زیست گروهی خبرنگار را برای بازدید از تونل انتقال آب کانی‌سیب به دریاچه ارومیه برده و در این سفر خبرنگاران ورودی تونل را بازدید و در راه بازگشت به جای جاده اصلی و بازدید از خروجی تونل، از جاده فرعی که اتوبوس رو نیست و به عنوان جاده دسترسی بود برمی‌گردند چون جاده سرازیری بوده راننده ترمزهای مکرر کرده و براثر بریدن ترمز، اتوبوس واژگون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آنچه در دولت وجود دارد این است که وقتی رییس سازمان یا وزیر در استان حضور می یابد باید با استاندار هماهنگی های لازم را انجام دهد ولی عیسی کلانتری با استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان نماینده دولت در استان هماهنگی لازم را به عمل نیاورده بود که در مذاکره ای که با استاندار داشتم وی بی اطلاع از سفر این گروه به استان بود .

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید متذکر شد که اتوبوس معاینه فنی داشته و مشکل فنی برای اتوبوس گزارش نشده است و د حال حاضر کارشناسان در حال پیگیری موضوع هستند ولی ظاهر امر این را نشان می دهد که جاده فرعی بوده و استانداردهای لازم را نداشته است.

جلال‌زاده اعلام کرد: "کلانتری" که این سفر را بدون اطلاع مقامات استانی انجام داده است در مورد مصوبات احیای دریاچه ارومیه نیز همین کار را می کند و به اظهارات مدیران استانی توجه ندارد و همین امر سبب شده تا قفل های زیادی بر سر راه احیای دریاچه ارومیه وجود داشته باشد که از آن جمله می توان به مشکل تخصیص آب و سدهای نیمه تمام اشاره کرد.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه کارشناسان حرف های دیگری می زنند ولی محیط زیست کشور با لجاجت حرفهای خود را تکرار می کند و باید در این خصوص پاسخگو باشد چرا که کلانتری در بدرقه مجروحان این حادثه نیز حاضر نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سختی کار خبرنگاران، گفت: شاهد هستیم که تعدادی از خبرنگاران در سطح جهان جان خود را در حوادثی از دست می دهند و در ایران نیز  سختی کار را داریم که کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجلس باید مسائل رفاهی، حقوقی، بیمه ای و مسکن خبرنگاران را پیگیری کنند.

جلال‌زاده اذعان داشت: برخی مشاغل که در راه خدمت فوت می شوند شهید خدمت تلقی می شوند و خبرنگارانی که جان خود را در مسیر خدمت از دست می دهند یا مجروح می شوند باید همسان با سایر کارکنانی که در راه خدمت اتفاقی برای آنها می افتد رفتار شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دریاچه ارومیه محیط زیست عیسی کلانتری دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض ، ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی ۴ ماده و ۲ نر منتقل شده است که با تولد ۳ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ و با تولد دو گوساله گوزن در سال جاری، تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطر انقراض، به خصوص گوساله‌های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می دهند و امیدها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می شود.

اواخر فروردین ماه امسال اولین گوساله گوزن زرد ایرانی نیز در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898176

دیگر خبرها

  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر