Web Analytics Made Easy - Statcounter

به رغم تلاش های آلمان و فرانسه برای حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در اجلاس سران اروپا، اما شماری از کشورهای این قاره حاضر به پذیرفتن دستور جلسه این اجلاس نشدند.

به گزارش گروه سیاسی  خبرگزاری دانشجو، شبکه بلومبرگ به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: حدود ۱۰ کشور عضو اتحادیه اروپا مخالفت خود را با طرح آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه برای برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ابراز داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس این گزارش، ۱۰ کشور احساس از اینکه در آخرین لحظه حضور پوتین در اجلاس سران اتحادیه اروپا در دستور کار جلسه فعلی قرار گرفت ابزار ناراحتی کردند.

روزنامه بیزینس اینسایدر با تایید این گزارش عنوان کرد که کشور‌های اروپایی هم مرز با روسیه طرح دیدار با پوتین را رد کرده اند.

پیش از این روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از تلاش صدراعظم آلمان و رییس جمهوری فرانسه برای دیدار رهبران اروپا با رییس جمهوری روسیه خبر داد.

فایننشال تایمز به نقل از افراد آشنا با تصمیمات دیپلماتیک گزارش داد که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به طور خصوصی خواستار نشست سران اروپایی با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در تلاش برای هدایت اتحادیه اروپا به سمت تعامل نزدیکتر با روسیه هستند.

فایننشال تایمز به نقل از دیپلمات‌های آگاه نوشت: پیشنهاد نشست سران اروپا توسط مرکل پیش می‌رود و مکرون از این ایده حمایت می‌کند.

تلاش‌ها رهبران آلمان و فرانسه برای حضور مجدد پوتین در نشست سران اروپا در حالی انجام می‌شود که رییس جمهوری روسیه پیش از بحران اوکراین چندین بار در جلسات اجلاس سران اتحادیه اروپا شرکت کرد و آخرین بار در ژانویه (دی) ۲۰۱۴ این کار را انجام داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پوتین اروپا مکرون رییس جمهوری روسیه اتحادیه اروپا سران اروپا اجلاس سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد

پلیس بروکسل به دستور شهردار این شهر روز گذشته محدودیت‌هایی را علیه کنفرانس راست گرایان اروپا در این شهر ایجاد کرده و برای ساعاتی ورودی این نشست را بر روی مهمانان و سخنرانان بست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، پلیس بروکسل روز گذشته ورود به کنفرانس راستگرایان پوپولیست در این شهر را مسدود کرد. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و هانس گئورگ ماسن، رئیس سابق سازمان اطلاعات داخلی آلمان هم در این به این نشست دعوت شده‌اند. به دلیل مسائل امنیتی، پلیس روز گذشته برای ساعاتی ورودی این کنفرانس را مسدود کرد.

در روز سه‌شنبه، قرار بود نایجل فاراژ، رهبر سابق حزب برگزیت بریتانیا، سوئلا براورمن، تندرو محافظه‌کار انگلیسی و اریک زمور، راست افراطی فرانسوی در این کنفرانس راستگرایان افراطی شرکت کنند. در روز چهارشنبه، هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان و ویکتور اوربان، نخست وزیر راستگرای مجارستان هم به این نشست خواهند پیوست. اما اینکه آیا و چگونه کنفرانس پوپولیست ها و ناسیونالیست های راست گرای اروپایی در بروکسل ادامه خواهد یافت، مشخص نیست.

نیروهای پلیس روز سه شنبه ساعت ها از ورود مردم به این مراسم جلوگیری کردند و سخنرانان نیز مجبور شدند بیرون بمانند. پلیس بعداً اعلام کرد که شهردار مسئول دستور این عملیات را داده است. سازمان دهندگان از نگرانی های امنیتی صحبت کردند و گفته می‌شود که شهردار می‌ترسید که نظرات نژادپرستانه یا همجنس‌گرایانه از سوی شرکت‌کنندگان در کنفرانس شنیده شود. جزئیات بیشتر در ابتدا مشخص نبود.

علیرغم مسدود شدن درهای ورودی، برگزارکنندگان این کنفرانس اجازه دادند تا کنفرانس با سخنرانی ها و بحث های پنل ادامه یابد، از جمله اینکه نایجل فاراژ طبق برنامه سخنرانی خود را ایراد کرد. هنوز نمی توان پیش بینی کرد که امروز ( چهارشنبه) چه اتفاقی خواهد افتاد. اما مداخله پلیس هم در بلژیک و هم در سطح بین المللی انتقاداتی را به دنبال داشته است.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک، این حادثه را "غیرقابل قبول" خواند. این سیاستمدار لیبرال در X نوشت: خودمختاری محلی سنگ بنای دموکراسی بلژیک است، اما هرگز نمی تواند قانون اساسی بلژیک را که آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز را تضمین می کند، نادیده گرفت.

دولت بریتانیا نیز به وضوح از این اقدام انتقاد کرد. سخنگوی ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس گفت که این گزارش ها "بسیار نگران کننده" هستند. این سخنگو ادامه داد که توقف رویدادها برای آزادی بیان و دموکراسی مضر است.

احزاب راست افراطی در آستانه انتخابات اروپا تلاش می کنند آراء بیشتری را جلب کنند که این مسئله نگرانی هایی را در بین مقام های اروپایی ایجاد کرده است.

مطالعه‌ای که اخیرا توسط شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) منتشر شد، پیش‌بینی می‌کند که در انتخابات اتحادیه اروپا در ژوئن 2024، تغییر قابل‌توجهی به‌سمت راست رخ می دهد، بنابراین احزاب پوپولیست ضداروپایی در 9 کشور عضو اتحادیه اروپا در صدر آرا خواهند بود، از جمله در اتریش و در 9 کشور دیگر در جایگاه دوم یا سوم قرار خواهند گرفت.

این شرایط می‌تواند تهدیدی برای ستون‌های کلیدی دستور کار اروپا، از جمله توافق سبز اروپا، ادامه حمایت از اوکراین و آینده گسترش اتحادیه اروپا باشد.

بر این اساس در فرانسه، حزب رنسانس به‌رهبری امانوئل ماکرون احتمالاً جایگاه قابل‌توجهی را در برابر حزب افراطی مارین لوپن از دست خواهد داد.

این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که نتایج انتخابات اروپا می‌تواند منادی انتخابات ملی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند اتریش، آلمان و فرانسه باشد:

بر این اساس در اتریش، افزایش حمایت از حزب افراطی آزادی اتریش FPÖ می‌تواند تا انتخابات شورای ملی در پاییز 2024 ادامه یابد.

در آلمان هم نفوذ مورد انتظار حزب افراطی جایگزینی برای آلمان می‌تواند چشم‌انداز سیاسی و روایت سیاسی را پیش از انتخابات فدرال 2025 در این کشور شکل دهد.

سیمون هیکس یکی از نویسندگان این مقاله و استاد مؤسسه دانشگاه اروپا در فلورانس در این باره گفته است: با توجه به افزایش و صعود پوپولیسم، که می‌تواند با بازگشت دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا در اواخر سال جاری به اوج‌های جدیدی برسد، احزاب مرکز سیاسی باید بیدار شوند و به‌وضوح به خواسته‌های رأی‌دهندگان بپردازند.

مسکو:عضویت اوکراین، پایان اتحادیه اروپا است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • پوتین به رئیسی: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود
  • توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات