Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:19:38 GMT

«زبان بین المللی» و بهترین گل علی دایی برای ایران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۸۰۰۵

«زبان بین المللی» و بهترین گل علی دایی برای ایران

به گزارش خبرنگار مهر، داستان گل‌های ملی علی دایی و کریستیانو رونالدو دیگر بر هیچکس پوشیده نیست. دایی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران نزدیک به دو دهه با ۱۰۹ گل عنوان بهترین گلزن بازی‌های ملی جهان را در اختیار داشت و از او به عنوان آقای گل فوتبال دنیا یاد می‌شد.

رونالدو بازیکن تیم ملی پرتغال به تدریج خود را به علی دایی نزدیک و نزدیک‌تر کرد و در نهایت در بازی تیم ملی پرتغال مقابل فرانسه در یورو ۲۰۲۰ توانست با به ثمر رساندن دو گل، تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۹ برساند و در کنار علی دایی بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدن به رکورد علی دایی توسط رونالدو از مدت‌ها پیش قابل انتظار بود و حتی خود دایی هم در مصاحبه‌هایش عنوان می‌کرد که رکوردها برای شکسته شدن است و رونالدو می‌تواند از او هم عبور کند.

اما آنچه که رسیدن رونالدو به تعداد گل‌های ملی دایی و احتمال عبور از اسطوره فوتبال ایران را برجسته‌تر کرد و باعث انعکاس گسترده در تمام رسانه‌های دنیا شد، پیام علی دایی بود.

دایی بعد از گلزنی رونالدو در بازی با فرانسه، با انتشار تصویر رونالدو و پیام تبریک برای او نوشت: «این باعث افتخار من است که این موفقیت قابل توجه به رونالد اختصاص دارد - قهرمان بزرگ فوتبال و یک انسان دوست دغدغه من که الهام بخش افراد زیادی در سراسر دنیا شده و روی زندگی‌شان تاثیر گذاشته است.»

رونالدو هم در واکنش به پیام دایی، متن محبت آمیزی را برای کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران منتشر کرد و نوشت: «قهرمانان واقعی همیشه قهرمان می‌مانند. خیلی افتخار می‌کنم که چنین کلمات محبت آمیزی را از یک اسطوره بزرگ چون شما می‌خوانم. ممنونم علی دایی.»

بازتاب این دو پیام در رسانه‌های دنیا از کشورهای عربی گرفته تا اسپانیا، پرتغال، فرانسه و انگلیس به قدری زیاد بود که حتی می‌توان گفت ۱۰۹ گل رونالدو و دایی را هم تحت الشعاع خود قرار داد. این بازتاب مثبت و گسترده نشان داد که علی دایی چقدر به جا و مناسب از زبان بین المللی فوتبال استفاده کرده است.

اگر فوتبال ایران در فضای مجازی تاکنون به حمله کاربران به صفحات بازیکنان، مربیان و داوران مختلف در دنیا شناخته می‌شد اما حالا می‌توان پیام علی دایی را الگوی مناسبی دانست برای استفاده از زبان بین المللی در جهت پیشبرد اهداف مثبت و نشان دادن چهره واقعی فوتبال. پیام دایی آنقدر مناسب بوده است که شاید بتوان بی اغراق از آن به عنوان بهترین گل او در فوتبال و برای ایران یاد کرد.

کد خبر 5243646

منبع: مهر

کلیدواژه: علی دایی کریستیانو رونالدو تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال پرتغال فیفا فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران المپیک 2020 توکیو لیگ ملت های والیبال تیم ملی فوتسال ایران تیم ملی فوتبال ایران والیبال تیم ملی والیبال ایران تیم فوتبال تراکتور سوپرجام فوتبال فوتسال فرهاد مجیدی فوتبال ایران علی دایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏

به گزارش "ورزش سه"، دوشان ولاهوویچ، مهاجم صرب یوونتوس، در ‏حال حاضر با 16 گل زده دومین گلزن برتر سری آ است و تنها لائوتارو ‏مارتینز آماری بهتر از او دارد. ‏

ولاهوویچ در اعترافی صریح اعلام کرد این را می‌داند که فوتبالیستی ‏مثل ادن هازارد، نیمار و لیونل مسی نیست که هر بار صاحب توپ ‏می‌شود تماشاچی‌ها را به وجد بیاورد و شگفت‌زده کند. او در عین ‏حال گفت که از جوانی و از زمانی که تازه فوتبال را شروع کرده بود ‏شیفته کریستیانو رونالدو بود و او را الگوی خودش می‌دانست. ‏روزهایی که رونالدوی جوان در منچستریونایتد می‌درخشید. ‏

ولاهوویچ که با نشریه فرانسوی اکیپ گفتگو می‌کرد گفت: "خودم ‏هم می‌دانم که نیمار، هازارد یا مسی نیستم. آنها را هر وقت می‌بینید ‏با خودتان می‌گویید وای، چه بازیکنی! ولی نقطه قوت من آمارهاست و البته دقیق‌تر بگویم آمار گلزنی. این روزها می‌گویند فوتبال ‏فیزیکی‌تر شده، ولی یادشان می‌رود که این اتفاق به همین دلیل است که ‏تکنیک یک فوتبالیست باید در اوج باشد تا بتواند از پس بازیکنان با ‏قدرت بدنی بالا برآید". ‏

مهاجم گلزن یوونتوس در پاسخ به این سوال که الگوی فوتبالی‌اش ‏چه کسی بوده گفت: "بدون شک کریستیانو رونالدو. از زمانی که در ‏منچستر بود دنبالش می‌کردم. رونالدو آن روزها وینگر چپ بود و من ‏عاشق حرکاتش و غریزه گلزنی‌اش بودم. به نظرم کریس یکی از ‏بهترینهای تاریخ است. من از زلاتان هم خیلی خوشم می‌آمد و ‏فرناندو تورس را هم دوست داشتم. آن موقع که لیورپول بود و ‏موهای بلند داشت. به جز اینها کریم بنزما هم بازیکنی است که ‏تحسینش می‌کنم". ‏

دیگر خبرها

  • علی دایی شهریار باقی می ماند اگر به فوتبال برنگردد
  •  درست‌ترین تصمیم علی دایی!
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • سریع‌ترین مرد دنیا حامی کریس: عاشق رونالدوام!
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • اصابت ۵ موشک از ۷ موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا