Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا یادداشتی به قلم علی دارابی معاون سازمان صداوسیما در امور استان ها منتشر کرد و نوشت: «خبرنگاری شغل سختی است، باید دغدغه دیگران را داشت اما فرصت این را هم به دست نیاورد که دغدغه‌مند خویشتن بود.» «واژگونی اتوبوس اهالی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تور رسانه‌ای، حادثه دردناکی بود که در آن جمعی از پرتلاش‌ترین اقشار جامعه یعنی «خبرنگاران» مصدوم شدند و متاسفانه دو نفر از آنها در راه انجام رسالت حرفه‌ای خود جانشان را از دست دادند؛ جان باختن خانم‌ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی که بارها و بارها خبرهای مربوط به حوزه محیط زیست را مخابره کرده بودند، خبر تلخ عصر چهارشنبه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصحاب رسانه دو همکار خوب خود را از دست دادند و جامعه خبری ایران در پی این حادثه سوگوار شد.»

او در ادامه به حادثه مشابه دیگر اشاره و خاطرنشان کرده است: «امروز هم متاسفانه خبر تلخ دیگری در رسانه‎ها مخابره شد؛ مسافران اتوبوسی که صبح امروز در محور زاهدان ـ آباده دچار حادثه شدند، همگی سرباز معلم بودند، سربازان وطن که بنا بود از مهر ماه به عنوان معلم در محل‌های تعیین شده ادامه خدمت سربازی خود را بگذرانند ولی حالا پنج تن از آنها دیگر بین ما نیستند و قرار نیست هیچ کلاسی با تدریس آنها شروع شود. حوادثی که قلب همه مردم را به درد آورده و داغدارشان کرده است.»

این حوادث تلخ موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. نخست لازم است اقدامات جدی در راستای جلوگیری از حوادث مشابه در دستور کار قرار گیرد و دوم اینکه در اسرع وقت تحقیقات برای شناسایی علل و عوامل این حوادث انجام و با مسببان آنها برخورد قانونی شود.»عصر چهارشنبه (دوم تیر ماه) در حادثه واژگونی اتوبوس حامل تعدادی از خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه عزیمت کرده بودند، دست‌کم ۲۱ نفر مصدوم شدند و «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا در این حادثه جان باختند. همچنین پنجشنبه (سوم تیر ماه) حادثه خونبار تصادف یک دستگاه اتوبوس که از زاهدان راهی شیراز بود، در منظقه دهشیر یزد متاسفانه منجر به فوت پنج نفر و مصدوم شدن ۳۳ نفر دیگر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برچسب‌ها روزنامه نگار علی دارابی تصادفات جاده ای خدمت سربازی پروندهٔ خبری حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روزنامه نگار علی دارابی تصادفات جاده ای روزنامه نگار علی دارابی تصادفات جاده ای خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸/۸ درصدی مأموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲

ایسنا/اردبیل رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش ۸/۸ درصدی مأموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

دکتر سعید مهری ۹ فروردین گفت: تعداد ۸۰۱۶۹ مأموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان در سال ۱۴۰۲ انجام یافته که نسبت به سال ۱۴۰۱ با انجام ۷۳۰۷۳ ماموریت، شاهد رشد ۸/۸ درصدی در ماموریت های اورژانس ۱۱۵ استان بوده ایم.

وی اظهار کرد: از مجموع ماموریتهای انجام یافته در سال گذشته، ۱۴۰۰۵ ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۹۶۴۷ ماموریت ترافیکی و ۵۶۵۱۶ ماموریت مربوط به بیماری‌ها بوده است.

مهری در ادامه با اشاره به تعداد ۲۲۵۴۶۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گفت: متاسفانه در سال گذشته، ۲۲۴۷۶ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت گردیده است که این امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم می‌باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت ها به خطر می افتد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل، تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در مأموریت‌های تصادفی را ۹۰۸۴ مصدوم برشمرد و افزود: متاسفانه آمار تصادفات با ۹۶۴۷ فقره تصادف، نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰/۵ درصدی داشته است.

این مقام مسئول علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل، از هم استانی های عزیز خواهشمندیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵، نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

‌انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از شوک داریوش مهرجویی تا داغ کرمان
  • (ویدئو) حادثه مرگبار برای یک اتوبوس مسافربری در آلمان
  • افزایش ۸/۸ درصدی مأموریتهای اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • ۸۰ هزار ماموریت اورژانسی انجام دادیم
  • گنج یابی که به گنج نرسید
  • «خواجوی کرمانی» در شیراز؛ آشنا و غریب
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۴۹ نفر رسید
  • جواد نکونام و علی خطیر؛ یک دعوای تمام عیار در استقلال | برگزیده سال (دعوای سال)
  • مخبر: خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند / تاکید بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پایان سال
  • مخبر: خودروسازان به تعهدات خود عمل کنند/تاکید بر اصلاح نقاط حادثه‌خیز تا پایان سال