Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@11:42:23 GMT

کمبودی در تولید شیرخشک نداریم

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۸۳۹۴

کمبودی در تولید شیرخشک نداریم

ایران اکونومیست-رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفت: با توجه به مازاد تولید شیرخشک صنعتی و پایه اولیه شیرخشک نوزاد، کمبودی در این زمینه نداریم.

سیاوش سلیمی رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک با اشاره به اینکه کمبودی در تولید شیرخشک نداریم، اظهار کرد: با توجه به مازاد تولید شیرخشک صنعتی، هم اکنون انجمن تولیدکنندگان به دنبال صادرات هستند که اخذ مابه التفاوت صادرات به ازای هر کیلو شیرخشک ۱۶ هزار تومان و مشکلات بازگشت پول ناشی از شرایط تحریم مانع این امر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پرداخت مابه التفاوت صادرات منجر به دپوی بالای شیرخشک در کارخانجات شده که به رغم قول مسئولان، تاکنون تعرفه صادراتی حذف نشده است.

سلیمی با اشاره به اینکه فرمولاسیون شیرخشک نوزاد در کشور وجود دارد، بیان کرد: با توجه به فرمولاسیون شیرخشک نوزاد، شیرگاو به شیرمادر شبیه سازی می شود که با این وجود مشکلی در تولید وجود ندارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک با بیان اینکه پایه شیرخشک نوزاد در کشور وجود دارد، گفت: افزودنی هایی به شیرخشک نوزاد اضافه می شود که برخی از آن در ایران تولید و برخی دیگر از طریق واردات تامین می شود‌.

او کمبود شیرخشک نوزاد را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر حداقل ۳۰ هزار تن مازاد شیرخشک در کشور وجود دارد که با این وجود پایه اولیه شیرخشک نوزاد در کشور وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت شیرخشک داخلی نصف شیرخشک خارجی است، افزود: شیرخشک‌خارجی ۳.۵ دلار تمام می شود، درحالیکه امکان خرید شیرخشک داخلی با نرخ ۴۵ هزار تومان به سهولت وجود دارد.

سلیمی درباره آینده بازار شیرخشک بیان کرد: گاوداران خواستار افزایش قیمت شیرخام از ستاد تنظیم بازار شدند و جلساتی در این خصوص برگزار شده است که در نهایت این افزایش قیمت می تواند بر نرخ شیرخشک هم اثر گذار باشد.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرخشک با بیان اینکه برای تهیه یک کیلو شیرخشک مقدار قابل توجهی شیرخام‌مورد نیاز است، گفت: بنابر آمار از هر ۱۱.۶ کیلوگرم شیرخام بدون چربی، یک کیلو شیرخشک استحصال می شود.

او ادامه داد: درکشور ما همه به دنبال دریافت ارز دولتی برای واردات هستند، در حالیکه این محصولات در داخل کشور تولید می‌شود و واحدهای تولیدکننده شیرخشک نوزاد می‌توانند با مراجعه به این واحدها، ماده اولیه مورد نیاز خود را دریافت و شیرخشک تولید کنند.

این مقام مسئول از مازاد کره در کشور خبر داد و گفت: با توجه به کاهش مصرف لبنیات در سبد مصرفی خانوار، بخشی از شیرخام تولیدی روانه کارخانه های شیرخشک می شود که از چربی آن خامه و سایر محصولات پرچرب تولید می شود، از این رو با مازاد کره در کشور روبرو هستیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک در پایان تصریح کرد: علی رغم آنکه تا ۲ سال قبل واردکننده کره بودیم، اما امسال ۳۰ هزار تن مازاد کره داریم که به رغم‌پیگیری های متعدد، مجوز صادرات صادر نشده است که به دلیل همین موضوع مشکلات متعددی برای کارخانجات ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک کشور وجود شیرخشک نوزاد تولید شیرخشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد

رحیم بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: فیلم‌های تولیدی توسط فیلم‌سازان جوان مهابادی و از فارغ التحصیلان این دفتر تولید شده و آماده‌ نمایش شده‌اند.

وی افزود: فیلم‌کوتاه داستانی دوراهی، به نویسندگی و کارگردانی شیدا فرجاد و فیلم‌کوتاه داستانی ژیان به نویسندگی و کارگردانی محمد ادیب خضر زاده تولید شد.

بایزیدی اضافه کرد: فیلم دوراهی داستان پسر بچه‌ای است که مادرش مسئولیت خرید وسایل خانه را به وی می‌دهد.

رئیس انجمن سینمای‌جوان مهاباد ادامه داد: فیلم‌کوتاه ژیان هم با موضوع مردی که پاکبان است و برای تسکین رنج‌ها و آرامش خود راهی برای خود می‌یابد.

وی همچنین بیان کرد: فیلم کوتاه داستانی سکالا به نویسندگی کامیار قادری و علی امینی نیا و کارگردانی کامیار قادری و فیلم کوتاه پاک کن به نویسندگی و کارگردانی علی امینی‌نیا آماده‌ نمایش شد.

بایزیدی ادامه‌ داد: فیلم‌کوتاه داستانی پاک‌کن، داستان‌مردی را روایت می‌کند که وی در حال تکمیل‌کردن و نوشتن‌رمان است که طی‌یک اتفاق زندگی وی دچار تحول می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد تصریح کرد: فیلم‌کوتاه سکالا با موضوع ازدواج و روایت جوانی است که برای خواسته‌های همسر آینده اش تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: پارسال هم ۱۲ فیلم کوتاه داستانی با موضوعات مختلف در این دفتر تولید شده‌ است.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های شصت گانه ایران است که در جنوب استان آذربایجان‌غربی با بیش از سه دهه فعالیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • امکان معرفی نماینده حقوقی به دادگاه توسط تولیدکنندگان میسر شد/حذف هزینه های بالای وکالت برای بخش خصوصی
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است