Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@16:27:45 GMT

احتمال صعود ایران در خاک عربستان!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۸۴۷۹

احتمال صعود ایران در خاک عربستان!

روزنامه الاقتصادیه عربستان خبر داد که مخالفت کشورهای ژاپن، استرالیا و چین برای میزبانی از حریفان خود، باعث می شود مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی متمرکز برگزار شود.

به گزارش "ورزش سه"، نحوه برگزاری مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، به یک چالش و بحران برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شده است و هر روز اخباری درخصوص مکانیزم برگزاری این مرحله از مسابقات مخابره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالیکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل شکایت اسپانسرهای مالی و برای جبران خسارات ناشی از برگزاری متمرکز مرحله دوم مقدماتی جام جهانی و همچنین حضور تماشاگران و برقراری عدالت میان تیم های شرکت کننده، قصد داشت مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی را به صورت رفت و برگشت برگزار کند، اکنون مخالفت سه کشور ژاپن، استرالیا و چین با این مکانیزم برگزاری، دیدارهای دور پایانی را تحت الشعاع قرار داده است.


روزنامه الاقتصادیه عربستان در شماره امروز نوشت در صورتی که برخی از فدراسیون های فوتبال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از میزبانی تیم های دیگر در خاک خود خودداری کنند، فیفا و AFC یک برنامه جایگزین برای برگزاری دور پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 تهیه کرده اند.

 


طرح کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی مسابقات به صورت متمرکز، مورد استقبال کشور عربستان قرار گرفت ضمن اینکه امارات نیز از برگزاری مسابقات گروهی خود در خاک این کشور استقبال کرد و از آنجایی که دو کشور عربستان و امارات در یک سید قرار دارند و آنها در مراسم قرعه کشی در یک گروه قرار نمی گیرند، توانایی برگزاری متمرکز دیدارهای گروهشان در خاک کشورشان را دارند.


الاقتصادیه در ادامه نوشته است که فیفا و AFC ترجیح می دهند با فدراسیون هایی که حاضر به برگزاری مسابقات در خاک خود نیستند، مذاکره کنند. علت این امر نیز پاسخ به درخواست ارائه شده توسط شرکت های حامی مالی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی است که صدها میلیون خسارت و زیان را به دلیل برگزاری مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی به صورت متمرکز متحمل شده اند، بوده است.

 


باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان و تیم ملی ایران در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی نشان دادند در صورت متمرکز برگزار شدن بازی‌ها، نتایج خوبی می‌گیرند و شاید مخالفت ژاپن، استرالیا و چین با میزبانی بازی‌ها، موجب بالا رفتن شانس ایرانی برای رسیدن به جام جهانی هم بشود

 


سه کشور ژاپن، استرالیا و چین تاکنون از برگزاری هرگونه مسابقه در خاک خود خودداری کرده اند و ترجیح می دهند بازی های خود را در کشور دیگری انجام دهند که علت این امر نیز سیاست های مقامات عالی رتبه این کشورها در مبارزه با ویروس کرونا اعلام شده است. به گفته منابع خصوصی به الاقتصادیه، فیفا و AFC پس از اعلام قرعه کشی مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی در تاریخ 10 تیر، مذاکرات خود را با کشورهای در حال امتناع برگزار می کنند.


طبق ادعای این روزنامه عربستانی، دو گزینه برای برگزاری مسابقات مقدماتی به صورت گروهی مطرح شده است. به طوری که تیم ها برای مدت ده روز با هم دیدار می کنند و در طی آن هر تیم دو مسابقه را انجام می دهد. گزینه دوم نیز بدین صورت است که مرحله رفت به صورت کامل و پشت سر هم برگزار شود و دور برگشت نیز دو ماه دیگر به انجام برسد.


باید دید در نهایت و پس از قرعه کشی مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی، فیفا و AFC چه سناریویی برای برگزاری مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی دارند. لازم به ذکر است که در صورت برگزاری متمرکز این بازی ها در کشورهای عربستان و امارات، تماشاگران نیز توانایی حضور در استادیوم ها را دارند که این مسئله به سود کشورهای میزبان خواهد بود.

تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی استرالیا و چین فیفا و AFC بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار گرفت که در نهایت این دیدار با برتری ۶ بر یک تیم ملی فوتسال ایران به پایان رسید.

تیم ملی قرقیزستان با شگفتی‌سازی موفق شد به این مرحله صعود کند. قرقیز‌ها در گروه C این رقابت‌ها بالاتر از تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی و با تفاضل گل کمتر نسبت به تاجیکستان به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. در مقابل تیم ملی ایران در گروه D این رقابت‌ها موفق شد با با اقتدار به عنوان صدرنشین بالاتر از تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین پا به این مرحله بگذارد.

بهروز عظیمی خیلی زود با ضربه‌ای تماشایی گل اول را به ثمر رساند. در ادامه امانبائف در اولین موقعیت جدی قرقیزستان دروازه ایران را باز کرد. حملات تیم ملی فوتسال ایران ادامه داشت و سالار آقاپور از روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی گل دوم را به ثمر رساند و نیمه اول با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

در ابتدا نیمه دوم روی یک ضد حمله سعید احمدعباسی موفق شد روی پاس علی اصغر حسن‌زاده با یک ضربه بغل‌پا دروازه قرقیزستان را برای سومین‌بار باز کند و هفتمین گل خود را در این رقابت‌ها به ثمر برساند تا جایگاهش در صدر جدول گلزنان تثبیت شود.

یک بار دیگر کاپیتان حسن‌زاده با یک پاس در عرض تماشایی مهدی کریمی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با عبور توپ از بین پا‌های دروازه‌بان قرقیزستان گل چهارم را به نام خود ثبت کرد. در ادامه مهدی کریمی موفق شد روی حرکت تماشایی و پاس سالار آقاپور با یک چرخش و ضربه تماشایی گل پنجم ایران را به ثمر برساند و در این دیدار دبل کند.

درخشش مهدی کریمی ادامه‌دار بود و موفق شد یک پربه خطا پنالتی را برای ایران کسب کند، علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان ایران پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه فوق‌العاده دروازه‌بان قرقیزستان را فریب داد و یکی از بهترین گل‌های این رقابت‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

با این نتیجه تیم ملی فوتسال ایران موفق شد ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را نیز کسب کند. ملی‌پوشان ایران باید در مرحله نیمه نهایی مقابل برنده دیدار ازبکستان و ویتنام قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • تایلند 3 عراق 2: صعود به جام جهانی با بازگشت شیرین
  • صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • اهداف پروازی جهانی قطر؛ نماینده المپیکی ایران به مرحله پایانی تراپ نرسید
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • صعود ایران به جام جهانی: چهارشنبه!