Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق خیاطیان، سرپرست شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در چند سال اخیر اهمیت شرکت‌های دانش بنیان بیش از پیش افزایش داشته است.

او افزود: همه افراد بر این باورند که این شرکت‌ها توانستند نقش مهمی را در پیشرفت کشور ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوگیری از واردات بی‌رویه، رفع مسائل کشور و اشتغال زایی از مهم‌ترین نقش آفرینی‌های شرکت‌های دانش بنیان است.

خیاطیان ادامه داد: با توجه تحریم‌های همه جانبه علیه ایران، ما در حوزه واردات فناوری‌های دچار خلاءها و کمبود‌های شده بودیم که به همت شرکت‌های دانش بنیان توانستیم این مشکل را پشت سربگذاریم. برای مثال مهترین نیاز ما در این دوره تهیه و دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی بوده است. با توجه به تحریم‌ها، وارداتی نداشتیم اما شرکت‌های دانش بنیان حوزه پزشکی به خوبی توانستند کشور را از واردات این محصول بی نیاز کنند. شرکت‌های ما در تولید واکسن‌های داخلی بخصوص واکسن‌های کرونا نیز به خوبی عمل کرده اند.

این فعال فناور گفت: شرکت‌های دانش بنیان تا امروز نقش‌های مهی را برای پیشرفت کشور ایفا کرده اند، اما یکی از مهم‌ترین وظایف این شرکت‌ها بحث اشتغال زایی است. باتوجه به این که بخش عمده‌ای از جوانان بیکار در کشور، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند باید شرایط را برای اشتغال این دسته از جوانان فراهم کرد.

او بیان کرد: باید توجه داشت که برای ورود به این شرکت‌ها تنها داشتن مدرک تحصیلی کافی نبوده و بلکه باید در حوزه تخصصی شان مهارت داشته باشند؛ بنابراین یکی از سیاست‌هایی که باید در این زمینه انجام داد، ارتقاء مهارت دانشجویان در دوران تحصیل است. بنابراین پس از ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها، مهارت افزایی لازم است.

این فعال فناور افزود: علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، شتاب‌دهنده‌ها نیز افراد صاحب ایده را جذب می‌کنند و با روش‌های نوین حمایت‌های مالی، فکری و منتورینگ را در اختیار این افراد قرار می‌دهند. در واقع شتاب دهنده‌ها نه تنها مسیر را برای تبدیل ایده به محصول و در نهایت بازارسازی هموار می‌کنند بلکه به عنوان بستر‌ی برای رشد ایده‌ها و مهارت افزایی و ایجاد اشتغال پایدار شناخته می‌شوند.

خیاطیان تصریح کرد: در زمان شیوع کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها با تعطیلی مواجه شدند اما شرکت‌های دانش بنیان بخصوص شرکت‌های خدمات محور نه تنها با مشکل خاصی مواجه نشدند بلکه افزایش و توسعه اشتغال در این دوران داشته اند.

بیشتر بخوانید

شرکت‌های دانش بنیان صف شکن تحریم‌ها هستند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری شرکت های دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور