Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:22:24 GMT

تولید سالانه ۹۰۰ تن گوشت سفید ماهی در اهر

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۸۶۸۸

تولید سالانه ۹۰۰ تن گوشت سفید ماهی در اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: سالانه ۹۰۰ تن گوشت سفید ماهی در مزارع پرورش ماهی این شهرستان تولید و روانه بازار می شود.

محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرستان اهر یکی تولید کننده‌ی گوشت سفید در سطح آذربایجان شرقی است و رتبه پنجم استانی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود آب و خشکسالی های اخیر در شهرستان اهر افزود: با وجود کم آبی در برخی نقاط این شهرستان وجود مناطقی مانند تراس رودخانه اهرچای، روان آب های دره سراجلو، جلگه ورگهان ویجنی، پاکوه قوشاداغ، روان آبهای یوزبند و انجرد و غیره مناطق مستعدی برای تولید آبزیان بخصوص ماهی قزل آلا هستند.

اسدی ضمن تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان صنعت آبزی پروری در اهر خاطرنشان کرد: از پروانه داران می‌خواهیم برای توسعه و گسترش صنعت آبزی پروری در این شهرستان اقدام نمایند، چرا که می توان با توسعه این صنعت تولید سالانه گوشت سفید ماهی را به بیش از ۲۰۰۰ تن ارتقاء دهیم. 

وی در ادامه از جمله موانع پیشرفت و توسعه صنعت آبزی پروری در اهر را عدم شناخت و علاقه کافی به آبزی پروری و فواید پروتئینی ماهی، انجام بروکراسی های اداری و همچنین عدم همکاری مؤثر مدیریت امور منابع آب و سایر ارگانهای ذیربط در جهت اهدای مجوز پرورش عنوان کرد و خواستار حل این موضوع در جهت رونق تولید، اشتغال و سرمایه در این شهرستان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ماهي پرورش ماهي آبزی پروری گوشت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، از طریق کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار می‌شود.

فرماندار و اکیپ‌های نظارتی به منظور بررسی شرایط تهیه و توزیع گوشت مرغ و شرایط بهداشتی آن شب گذشته بازدیدی از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان به عمل آوردند.

گوشت مرغ یک از مواد خوراکی ست که با توجه به مصرف زیاد آن توسط خانوار لزوم رعایت نکات بهداشتی و سلامت آن بسیار حائذ اهمیت است به همین دلیل انجام نظارت‌های دقیق از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار شهرستان بانه در بازدید خود از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان و با اشاره به تولید سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان گفت: شهرستان بانه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در استان کردستان است و خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز شهرستان بخشی از تولید به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

درویشی در ادامه با مثبت عنوان کردن رعایت نکات بهداشتی با توجه به ارزیابی کارشناسان بهداشتی گفت: امید است این روند ادامه دار باشد تا بتوان محصولی سالم تحویل همشهریان داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود