Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر ضرورت اتخاذ تدابیری هماهنگ و قاطع، از جمله با استفاده از اعمال تحریم‌های اقتصادی، برای پاسخ‌گویی به ادامه اقدامات "تهاجمی، غیرقانونی و مخرب" از سوی روسیه تأکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نخستین روز نشست خود در بروکسل به کمیسیون اروپایی پیشنهاد کردند تا تدابیر احتمالی از جمله اعمال تحریم‌های اقتصادی برای پاسخ‌گویی به هر نوع اقدام احتمالی از سوی روسیه، در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست سران بروکسل در این باره آمده است: «شورای رهبران اتحادیه اروپا بر ضرورت پاسخ هماهنگ و قاطع این سازمان و کشورهای عضو آن به هر نوع اقدام شرورانه، غیرقانونی و مخرب از سوی روسیه که در آینده تکرار شود، تأکید داشته و در این راستا باید تدابیر لازم، از جمله استفاده از کلیه امکانات اتحادیه اروپا، مانند اعمال تحریم‌های اقتصادی، اتخاذ شود.»

ضمن اینکه بسیاری از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با پیشنهاد صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه در خصوص برگزاری نشست سرانی با حضور "ولادیمیر پوتین" مخالفت کرده‌اند.

پیش از این، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا گفته بود که در راهکار سیاست خارجی جدید این سازمان در روابط با روسیه، دو عامل بازدارنگی و همکاری بطور همزمان مورد توجه قرار گرفته است.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این مسئله اعلام کرد که استراتژی جدید اتحادیه اروپا در روابط با روسیه "عقب نگهدارنده، بازدارنده و تنش‌زا" بوده و گویای ظهور منطق قرون وسطایی در قاره اروپاست و چنین برخوردی، نه از سوی یک کشور و نه سازمانی متحد کننده کشورها، در قرن 21 مناسب و سازنده نیست. 

روسیه: منطق قرون وسطایی بر اتحادیه اروپا حاکم شده استپوتین: روابط کنونی روسیه و اتحادیه اروپا مورد رضایت نیستزاخارووا: کشورهای ناتو در سیاست ضدروسی دنباله‌روی آمریکا هستند

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا کشورهای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع دیپلماتیک از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حمله تنبیهی این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

مسأله اعمال این تحریم‌ها احتمالا امروز -سه‌شنبه- در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به درخواست «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات منطقه پس از حمله تنبیهی ایران صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند