Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به افزایش نابرابری ثروت در جهان در طول همه گیری ویروس کرونا تاکید کرد که این بحران غنی را غنی‌تر و فقیر را فقیرتر کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، گزارش اخیر بانک کردیت سوئیس Credit Suisse نشان می دهد که تعداد میلیونرهای جدید در طول همه گیری کرونا در سال 2020 بیش از پنج میلیون نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه تلویزیونی بوم باستBoom Bust  با حضور پروفسور ریچارد ولف، کارشناس برجسته اقتصادی به این موضوع پرداخت و بررسی کرد که آیا این مسئله می تواند نشانه نابرابری رو به رشد ثروت در جهان باشد یا خیر.

ولف در پاسخ به این سوال گفت که کاملاً‌ همین طور است. وی ایالات متحده را به عنوان نمونه ذکر کرد و گفت که طی 16 ماه اخیر، بیش از 85 میلیون آمریکایی یعنی نیمی از نیروی کار این کشور، به جمعیت بیکاران اضافه و مجبور به درخواست غرامت بیکاری شدند.

نرخ بیکاری در آمریکا به 6.1 درصد رسیدافزایش اخیر آمار بیکاری در آمریکا بدتر از حد انتظار بود

وی گفت: از هر دو شاغل آمریکایی بیش از یک نفر مدت معینی بیکار شدند.

این کارشناس برجسته افزود: این بدان معنی است که اگر آنها پس انداز داشتند از آن استفاده کرده اند و وضعیت آنها بدتر شده است.

پیش از این، مطالعات دو سازمان معتبر مالی جهانی نشان داده بود که دارایی ابرثروتمندان جهان در طول بحران کرونا یک چهارم افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اقتصاد ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد ویروس کرونا اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب شرکت حامی اسرائیل در شیر خشک و غذای نوزادان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شرکت حامی اسراییل نستله ( Nestlé) به نوشته نشریه انگلیسی گاردین به شیر خشک و غذای نوزادان کم تر از سه سال در کشورهای فقیر جهان، شکر می افزاید که موجب زیان و بیماری در کودکان می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، روزنامه گاردین نوشت شرکت نسلته، خلاف توصیه های سازمان جهانی بهداشت، به شیر خشک و غذای نوازدان در کشورهای فقیر جهان، شکر می افزاید. افزودن شکر به شیرخشک و غذای نوزادان، موجب افزایش وزن ناسالم و چاقی نوزادان می شود که برای سلامت آنان خطرناک است. این روزنامه نوشت کشورهای اروپایی افزودن شکر به غذا و شیرخشک نوزادان را ممنوع کرده اند که شرکت نستله، به محصولاتی که در اروپا می فروشد، شکر نمی افزاید اما در محصولاتش در کشورهای فقیر، شکر فراوان دیده می شود. شرکت نستله که به نوشته روزنامه گاردین، بزرگ ترین شرکت تولید مواد غذایی در جهان است، در فهرست شرکت های هوادار صهیونیسم و اسرائیل قرار دارد و مخالفان صهیونیسم، از جمله مسلمانان، در اعتراض به جنایات اسرائیل در فلسطین، خرید محصولات این شرکت را همچون شماری دیگر از شرکت های حامی اسراییل تحریم کرده اند.
گاردین نوشت شرکت نستله با افزودن شکر به شیرخشک و غذای نوزادان در کشورهای فقیر، موجب چاقی و ابتلای این نوزدادن به بیماری های قلبی – عروقی می شود. این روزنامه نوشت به گزارش سازمان "چشم مردم" ( Public Eye) در سوئیس، شیرخشک و غذای نوزادانی که نستله به کشورهای فقیر در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین می فروشد، برای بررسی به یک آزمایشگاه در بلژیک ارسال شد که معلوم شد به این محصولات، شکر به اشکال گوناگون از جمله ساکاروز، افزوده می شود که برای کودکان بسیار مضر است. در این بررسی معلوم شد در محصولات شرکت نستله در کشورهای ثروتمند همچون انگلیس، شکر افزوده نمی شود. به نوشته گاردین، لورن گوبرل ( Laurent Gaberell)، متخصص تعذیه در سازمان "چشم مردم" می گوید شرکت نستله باید دست از این استانداردهای دوگانه بردارد و از افزودن شکر به محصولات خود در همه کشورها، برای کودکان کم تر از سه سال خودداری کند.
گاردین نوشت چاقی یکی از مشکلات رو به افزایش در کشورهای در حال توسعه است و به گزارش سازمان جهانی بهداشت، در آفریقا، شمار کودکان دارای اضافه وزن از سال دو هزار میلادی، 23 درصد بیش تر شده است. این روزنامه نوشت بیش از یک میلیارد نفر در جهان، اکنون چاقند و بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد غذایی، شکرهای طبیعی به محصولات خود می افزایند که به اندازه شکر معمولی، برای سلامت مصرف کنندگان خطرناکند.
حامیان فلسطین در انگلیس با انتشار اسامی و نشان شرکت های حامی رژیم اسراییل از جمله نستله از همه ازادی خواهان و عدالت طلبان خواستند از خرید محصولات این شرکت ها که بخشی از پولشان صرف قتل کودکان فلسطینی می شود جدا خود داری کنند و این شیوه موثر مبارزه با رژیم صهیونستی و حامیانش را به دیگر شیوه های مبارزاتی خود بیفزایند.
آنان می گویند این شرکت ها نشان دادند همچون رژیم نژاد پرست اسراییل ارزشی برای سلامت و جان انسان ها قائل نیستند و با تبلیغات فراوان همواره تلاش می کنند به اصلی ترین منبع خرید محصولات مورد نیاز مردم مبدل شوند.

دیگر خبرها

  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تقلب شرکت حامی اسرائیل در شیر خشک و غذای نوزادان
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • سفر معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان به ارزگان
  • نگاه مثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی به اقدامات دولت سیزدهم
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد