Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره تغییر در شیوه برگزاری کنکور سراسری و آغاز سنجش کلاس اولی‌ها گذشت.

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، آغاز سنجش نوآموزان کلاس اولی و نقش فرهنگیان در انتخابات سپری شد.

تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از تغییر در شیوه برگزاری کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی تا دو سال آینده خبر داد و نوشت:«با تصمیم امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه به ۶۰ درصد ارتقا یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج امتحان نهایی پایه دوازدهم سهم عمده در قبولی در رشته‌های پر متقاضی خواهد داشت. یعنی اهمیت یافتن اهداف دوره‌های تحصیلی و کاستن از تاثیرات آسیب‌زای کنکور بر نظام آموزشی تربیتی».

ممنوعیت دریافت وجه بابت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس

محمد حسین کفراشی مدیرکل رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش درباره اخذ وجه مدارس هیئت حین ثبت نام دانش آموزان بیان کرد: مدارس هیئت امنایی جزو مدارس دولتی محسوب می‌شوند و هر گونه دریافت وجه در مدارس دولتی کاملا ممنوع است.

او ادامه داد: مدارس هیئت امنایی در صورتی اجازه دریافت وجه از خانواده‌ها دارند که برنامه فوق برنامه خود را به تایید آموزش و پرورش منطقه رسانده باشند و خانواده‌ها هم نسبت به حضور دانش آموزان خود در برنامه‌های در نظر گرفته شده رضایت داشته باشند، در غیر این صورت هیچ مجوزی برای دریافت وجه وجود ندارد.

بازماندن ۴۰ هزار پایه اولی از تحصیل/ بازگشایی مدارس از مهر با واکسیناسیون معلمان

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به میزان نام نویسی دانش آموزان در پایه اول ابتدایی گفت: طبق آمار در سال تحصیلی گذشته ۴۰ هزار دانش آموز پایه اول ثبت نام نکرده‌اند، آن هم به دلیل اینکه برخی خانواده‌ها نگرانی زیادی داشتند و این کار را نکرده بودند.

او درباره واکسیناسیون معلمان برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید توضیح داد: مدارس مهر ماه بازگشایی می‌شوند، بر این اساس ستاد ملی مقابله با کرونا در مرداد واکسیناسیون معلمان را انجام خواهد داد. باتوجه به اینکه تولیدات واکسن داخلی و خارجی سرعت پیدا کرده است، از این بابت نگرانی نداریم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش از اسفند۹۸ دانش آموزان به طور نامنظم در مدارس حضور داشته اند، البته در شرایط کنونی هم تزریق واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

«کارنامه سبزها» و آرزوی استخدام بدون آزمون در وزارتخانه عیالوار کشور

شاید پیگیری امور حق‌التدریسی‌ها و تعیین تکلیفشان در سال نخست مجلس یازدهم بیشتر از پیش باعث شد گروه‌های دیگر مرتبط با آموزش و پرورش هم برای بیان درخواست‌هایشان در فاصله چند متری درب ورودی مجلس تجمع کنند. اخیرا هم «کارنامه سبزها» یکی از همان تجمع کننده‌هایی هستند که مدتی می‌شود به دنبال جذب و استخدام در وزارت پر جمعیت و گسترده آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس را خطاب شعارهایشان قرار داده‌اند.

کارنامه سبز عنوان قانونی نیست، اما لقبی است که به پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش داده شده است؛ همان‌هایی که متقاضیان استخدام در وزارتخانه یاد شده هستند و از دانشگاه‌هایی جز دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی وارد حوزه تعلیم و تربیت شده‌اند؛ این گروه در آزمون استخدامی توانسته‌اند نمره علمی مناسب را کسب کنند اما نمی‌توانند به حرفه معلمی وارد شوند.

علی رغم پیگیری و وعده‌هایی که بهارستانی‌ها برای رفع مشکل کارنامه سبزها داشتند اما این گره کور معادله چند مجهولی است که به این سادگی‌ها قابل حل شدن نیست،

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی آموزش وپروش درباره سرانجام مطالبه کارنامه سبز‌ها به خبرنگار آموزش و پرورش گفت که امسال در آزمون استخدامی ۲/۵ برابر ظرفیت نیروی پذیرفته شده اعلام کردیم که بعد از گزینش و مراحل اداری یک برابر ظرفیت پذیرفته شدندغ با توجهبه مطالبه کارنامه سبز‌ها که جمعیتی ۹ هزار و ۴۰۰ نفر هستند پیگیری موضوع را از جانب مجلس پیش بردی چراکه بدون مجوز امکان استخدام این گروه را نداریم.

او تاکید کرد: در شرایط کنونی هم سازمان اداری استخدامی باید به ما مجوز استخدامی بدهد تا این افراد را به کار بگیریم در غیر این صورت امکان فعالیت این افراد میسر نیست و باید بعد از دو سال مجدد در آزمون استخدامی شرکت کنند؛ البته در خواست دادیم تا این سهمیهه برای آزمون استخدامی پیش رو اعمال شود.

انتظارات از کابینه سیزدهم؛ برنامه رئیس جدید دولت برای آموزش، بهداشت و فناوری چیست؟

محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت که پیشنهاد می‌کنم شورای عالی اقتصاد آموزش و پرورش تشکیل شود تا به حل مشکلات این وزارتخانه کمک شود و زیر نظر رئیس‌جمهور این شورا فعالیت کند.

او ادامه داد: بسیاری از روسای برنامه و بودجه و جمهور به آموزش و پرورش نگاه مصرفی دارند و جایگاه معلم را درک نکردند بر این اساس مطالباتی که باید به این قشر بدهد بخشی از آن در قالب رتبه بندی معلمان قرار است داده شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار کرد: مشکل اصلی وزرای آموزش و پرورش پول و اعتبار است و نمی توان رئیس بانک مرکزی را به عنوان وزیراین وزارتخانه انتخاب کرد و نه وزیر می‌تواند مشکلات اعتباری و اقتصادی را حل کند بنابراین حمایت اقتصادی از معلم بنابر آنچه در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب آمده است، باید در بالاترین سطح مورد توجه قرار گیرد و این موضوع شعاری نیست و کاملا اجرایی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سوابق تحصیلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش دانش آموزان دریافت وجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان

مرادی‌نسب معاون آموزش ابتدایی سمنان گفت: والدین برای نام‌نویسی فرزندان کلاس اولی های خود از نیمه‌ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سایت my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که دستورالعمل ثبت‌نام مدارس دوره ابتدایی، اواسط اردیبهشت از سوی وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود، ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول نیز از ۱۵ اردیبهشت به‌صورت سامانه‌ای آغاز خواهد شد و والدینی که دارای فرزند شش‌سال تمام هستند بایست در موعد مقرر ثبت‌نام به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم‌های ثبت نام، مدرسه مورد نظر خود را انتخاب و پیش‌ثبت نام را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود