Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: پارسال در سه ماهه اول، ۴۲ میلیون و ۵۶۴ هزار مترمکعب گاز CNG در جایگاه‌های استان مصرف شد.

او بر آمادگی جایگاه‌های عرضه سوخت برای ارائه خدمات مستمر به شهروندان تاکید کرد و افزود: ظرفیت مناسبی به لحاظ عرضه CNG در استان وجود دارد و اکنون ۵۲ باب جایگاه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: استفاده از گاز طبیعی برای صنعت حمل و نقل فرصت مناسب و مطلوبی فراهم کرده که با افزایش مصرف این فرآورده علاوه بر صیانت از محیط زیست، قیمت تمام شده خدمات متعادل شده است.

فعله‌گری اضافه کرد: مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی و توسعه تکنولوژی مایع سازی گاز مورد توجه واقع شده است که نشان از اهمیت این سوخت در تمام بخش‌ها دارد.

در حال حاضر ۸۲ جایگاه عرضه فرآوره‌های نفتی و ۵۲ باب سی ان جی در کردستان به مردم خدمات می‌دهد.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، ۹۶ درصد جمعیت روستایی و ۵۶۲ هزار مشترک از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند و مشکلات فراوان در کردستان

حمیدی مدیرکل محیط زیست استان کردستان  با اشاره به مشکل پسماند و مشکلات فراوانی که این روزها گریبان مردم کردستان را گرفته گفت: اگر این معضل با اقدامات اصولی و علمی رفع گردد دیگر مشکلات عدیده جایگاه‌های زباله حل خواهد شد.

اقبال حمیدی گفت: متاسفانه مشکل غالب شهرستان‌ها در امر پسماند، عدم فنی کشی، مدیریت نکردن شیرابه و عدم پوشش با خاک مناسب است.

وی گفت: روزانه افزون‌بر یک هزار و ۳۰۰ تن زباله در استان تولید می‌شود که بیشترین این میزان با ۴۵۰ تن مربوط به سنندج است.

اقبال حمیدی اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت سال‌ها از تصویب قانون مدیریت پسماندها، تفکیک از مبداء زباله در استان انجام نمی‌شود.

وی سرانه تولید پسماند در استان را ۹۸۰ گرم و بیشتر از میزان کشوری آن که افزون بر ۷۰۰ گرم است؛ خواند و اظهار کرد: تنها جایگاه دفن زباله استان که از استاندارد‌های اولیه مکانی و فاصله مناسب برخوردار است در شهر سقز واقع است هر چند در این جایگاه هم هنوز مدیریت شیرابه زباله به صورت سنتی انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه شیرابه زباله دارای آلایندگی بسیاری بالایی است، ادامه داد: وجود سگ‌های ولگرد یکی از مشکلات موجود در جایگاه‌های دفن زباله است که عامل انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است بنابراین مدیریت شهری باید نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام جدی کند.

حمیدی به وضعیت پسماند‌های بیمارستانی هم اشاره کرد و گفت: ۱۹ بیمارستان و مرکز درمانی در استان مجهز به دستگاه بی خطرسازی پسماند‌های عفونی هستند که کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های معتبر هم بر روند این اقدام نظارت و اقدام به نمونه برداری لازم می‌کنند.

وی با اعلام اینکه سالانه یک هزار و ۱۵۰ تن پسماند بیمارستانی در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: براساس اصل ۵۰ قانون اساسی حراست از زمین رسالت همگانی است و ایجاد هر گونه آلودگی در زمین ممنوع و با آلوده‌کنندگان برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح ۳۷(سی و هفتمین)جایگاه سوخت استان در یاسوج
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • آزمون ۱۰۵ نازل جایگاه‌های عرضه سی ان جی خراسان جنوبی
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان
  • اجرای طرح نظارت و کنترل از بیش از هزار جایگاه عرضه سوخت
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • بهره برداری از جایگاه سوخت پاک در ایستگاه راه آهن قم