Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@21:23:34 GMT

هشدار ناسا درباره گرمای بیش از حد زمین

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۹۲۲۹

هشدار ناسا درباره گرمای بیش از حد زمین

ناسا اخیرا هشدار داد میزان گرمای محبوس شده توسط زمین از سال ۲۰۰۵ تقریباً دو برابر شده است. به گزارش پول نیوز، محققان ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) در مطالعه جدیدی که اخیرا منتشر شد اظهار کردند، عدم تعادل انرژی کره زمین طی یک دوره ۱۴ ساله (از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹) تقریباً دو برابر شده است.

عدم تعادل انرژی درک میزان گرمای جذب شده توسط زمین از خورشید در مقایسه با مقدار تشعشعات مادون قرمز حرارتی برگردانده شده از زمین به فضا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"نورمن لوئب" (Norman Loeb) نویسنده اصلی تحقیق و محقق ناسا گفت: میزان این افزایش بی‌سابقه است.

محققان فعالیت انسانی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین کاتالیزور‌ها می‌دانند. چندی پیش نیز محققان سوئیسی اعلام کرده بودند که بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۸، بیش از یک سوم مرگ و میر‌هایی که گرما در آن‌ها نقش داشته، به دلیل گرمایش جهانی ناشی از فعالیت‌های انسانی بوده‌اند.

محققان ناسا در این مطالعه گفتند: گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های انسانی گرما را در اتمسفر به دام می‌اندازند و سپس برف و یخ را ذوب می‌کنند که در نتیجه بخار آب بیشتری به جو وارد می‌شود و از این طریق از خروج تابش جلوگیری می‌شود.

محققان همچنین علت تغییر فاز اقیانوس آرام از مرحله خنک به مرحله گرم را این موضوع دانسته‌اند. محققان برای دستیابی به یافته‌های خود و مقایسه آن‌ها با یکدیگر از داده‌های یک سری ماهواره و شبکه شناور اقیانوسی استفاده کردند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ناسا محیط زیست اقیانوس آرام گرمایش زمین پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل هواشناسی استان گفت: فعالیت این سامانه از روز جمعه ۳۱ فروردین در استان آغاز و تا روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ادامه دارد.
چراغپور افزود: در خصوص رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید در استان و آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل ها و لغزندگی سطح جاده‌ها هشدار داد.
وی توصیه کرد مردم از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و فعالیت کوهنوردی خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • تولید ۷۰۰هزار تن آرد در لرستان
  • انحلال آنروا بحران انسانی در غزه را عمیق‌تر و قحطی را تسریع می‌کند
  • گرمای بهاری در مازندران
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • ادامه بارش های بهاری در هرمزگان
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین