Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدحسین حیدری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته قوه قضاییه افزود: احیای ستاد ملی مُصلحین در جهت رفع اختلافات در سرپل ذهاب از اقدام های مهم است.

وی اظهار داشت: شهرستان سرپل ذهاب با توجه به اینکه مذاهب مختلفی از اهل تشیبع، اهل حق و اهل سنت دارد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های خاصی بوده و ستادی تحت عنوان ستاد پیشگیری از وقوع جرم و ستاد ملی صبر را در این شهرستان احیا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری سرپل ذهاب گفت: به همین جهت ورودی پرونده‌ها به دادگستری این شهرستان به نحو چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و با بهره گیری از وجود بزرگان صاحب نظران، متنفذین شهر به خصوص امام جمعه در رفع اختلافات مردم تلاش می کنیم.

حیدری اضافه کرد: در جهت کاهش پرونده های معوقه که در دادگستری شهرستان سرپل ذهاب بوده اقدامات بسیار موثری انجام گرفته به نحوی که باعث رضایتمندی مردم شهرستان شده و این مهم حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران در دادگستری شهرستان و شعب کیفری  است.

وی گفت: در شعب کیفری از ظرفیت های استفاده از مجازات های جایگزین حبس استفاده کردیم به نحوی که به ندرت اتفاق می‌افتد که از مجازات حبس استفاده شود و اگر چنانچه از مجازات حبس استفاده شود براساس قانون برای مجرمان سابقه دار است.

وی با اشاره سامانه الکترونیک در مجموعه دستگاه قضا اضافه کرد: همین موضوع باعث شده که از نظر امتیاز عملکردی که ما داریم در سطح استان و در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع دادرسی الکترونیکی مدنظر رییس قوه قضاییه بوده که از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم از این باب هم افرادی که به مجازات حبس محکوم می شوند بازدید از زندان روزهای پنجشنبه انجام‌ و مسایل و مشکلات زندانیان رصد و پیگیری می شود و از نظر مالی مشکلات آنان مورد حمایت قرار می گیرد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب دادگستری شورای حل اختلاف هفته قوه قضاییه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب دادگستری شورای حل اختلاف سرپل ذهاب دادگستری شورای حل اختلاف هفته قوه قضاییه قوه قضاییه قوه قضاییه سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ‌طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان باتفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حیدر آسیابی شب گذشته در نشست رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور با نماینده، ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: خوشبختانه طی سه سال اخیر گره‌های کور چندین دهه‌ای اقتصادی استان با تفویض اختیارات ویژه از ناحیه رئیس قوه قضاییه و اهتمام دادگستری استان باز شد و بستر لازم را برای توسعه اقتصادی استان فراهم کرده است.

 رئیس کل دادگستری گلستان افزود: پتروشیمی گلستان یکی از طرح‌هایی بود 16 سال ابتر مانده بود که با تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان، مشکلات پیچیده حقوقی طی 16 ماه تلاش شبانه روزی رفع شد.

وی ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده هم از 25 سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با اقدام جهادی دادگستری طی یک ماه، مشکل حقوقی آن رفع و مقدمات اجرای طرح فراهم‌ شد.

آسیابی با اشاره به این که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری صیانت از انفال است گفت: منطقه زیارت گرگان 20 سال جولانگاه ساخت و ساز‌های غیرمجاز بود که با اقدام دادگستری استان و کنترل ورودی این منطقه اکنون 2 سال است ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تلاش برای حل مشکل سند واحد‌های مسکونی در 300 روستای استان هم گفت و افزود: 47 درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و یکی از معضلات در این بخش موضوع اسناد زمین‌های حاشیه روستا‌ها بود که با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان و دریافت مجوز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مشکل سند 15 هزار خانوار روستایی حل شد که سرمایه اجتماعی عظیمی و موجی از رضایت مردمی را به دنبال داشت.

 آسیابی افزود: رویکرد قوه قضاییه جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق شعار سال در زمینه جهش تولید است.

وی ادامه داد: در سال 1402 بیش از 100 واحد تولیدی در استان احیا و یا از ورشکستگی آن‌ها جلوگیری شد که در نتیجه این اقدام بیش از 3 هزار شغل حفظ شد.

رئیس کل دادگستری گلستان تعیین تکلیف پرونده کثیرالشاکی موج‌های آبی گنبدکاووس را نیز یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در سال 1402 برشمرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آمادگی کامل سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز
  • دستبند پلیس سرپل ذهاب بر دستان ۴۳ مجرم