Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد حسینی روز جمعه  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا دراین زمینه افزود: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی‌ها از ۳۰ خرداد ماه آغاز شده است و در مهر ماه نیز برای اتمام پوشش دانش آموزان تداوم دارد.

وی ادامه داد: همچنین در صورت لزوم زمان پایان این طرح تمدید می‌شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: همچنین قرار است ۵۵درصد پیش دبستانی ها تحت پوشش این طرح حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی یادآور شد: ۶۰۰ هزار پیش دبستانی نیز اعلام شده که بطور حتم در این طرح که در ۲هزار و ۵۰۰ پایگاه تخصصی و اولیه انجام می‌شود، حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: ۲۰هزار نفر از عوامل اجرایی فعالیت‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را انجام‌ می‌دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال همچنین پایگاه سنجش آکوستیک دائمی و انجام خدمات تشخیصی برای سنجش نوآموزان درنظر گرفته شده که تا به حال این شرایط نبوده است.

فعال شدن یک پایگاه سنجش آکوستیک ۲۴ ساعته در هر استان 

معاون وزیر آموزش و پرورش برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را گام بسیار مهم برای ارتقای عدالت آموزشی دانست و یادآور شد: استاندارد سازی آموزش مبتنی بر تشخیص به موقع و  ساماندهی کیفیت آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با جای دهی مناسب دانش آموزان استثنایی در گروه های هفت گانه از جمله دستاوردهای برنامه سنجش است که به گسترش عدالت آموزشی منجر می‌شود.

حسینی یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی را افزایش طیف های هفتگانه تحت پوشش عنوان کرد و گفت: با تصویب نشست آتی شورای سازمان، سه  گروه کاستی توجه همراه با بیش فعالی، گروه مستقل طیف اتیسم و گروه مشکلات رفتاری هیجانی به گروه های هفتگانه سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه خواهند شد.

وی افزایش کیفیت تحصیلی و  افزایش کیفیت سلامت را مستلزم مداخلات به هنگام دانست و اظهار داشت: اولین گام مداخله به هنگام، تشخیص و غربالگری است که در قالب برنامه سنجش انجام می‌شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: این برنامه از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی آغاز شد و در سال ۹۸ به پوشش ۹۷.۶ درصد رسید.

حسینی افزود: سال گذشته و باوجود شرایط کرونایی ۹۸.۸ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند و برای سال جاری پوشش ۹۹ درصدی هدف‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در هر استان حداقل یک پایگاه دائمی آکوستیک راه اندازی شده است تا هیچ نوآموزی از چتر سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دور نماند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره کیفیت برنامه سنجش گفت: به روز رسانی ابزارهای سنجش از طریق تشکیل شورای آزمون ها و راه اندازی پایگاه جامع آموزش با ۷۰ آزمون استاندارد از جمله فعالیت های انجام شده برای کیفیت بخشی به برنامه سنجش است.

حسینی افزود : غربالگری و سنجش نوآموزان پیش دبستانی از سال ۹۶ به برنامه سنجش اضافه شده و در سال جاری سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی نیز هدف‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: شناسایی نشانگان مشکلات ویژه یادگیری یکی از برنامه های سنجش در سال جاری است و در پنج استان غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان به صورت پایلوت انجام می شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: سنجش حرکات اصلاحی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همت معاونت سلامت و تربیت بدنی، سنجش پردازش های شنیداری و غربالگری نارسایی خوانایی از دیگر اقدامات نوآورانه در۲ برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری است.

حسینی گفت: شناسایی نوآموزان دارای بیماری های خاص نظیر دیابت، هموفیلی، صرع و بیماری قلبی عروقی نیز در برنامه سنجش سال جاری انجام می شود.

وی یادآور شد: سنجش میزان کم شنوایی و بینایی سنجشی به همراه تشخیص عیوب انکساری، مشکلات شبکیه و عصب بینایی از دیگر موارد شناسایی در حوزه سنجش است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: تبادل داده های غربالگری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی و استفاده از داده های موجود این دستگاه ها گام بزرگی برای شناسایی به موقع است که در سال جاری از طریق انعقاد تفاهم نامه انجام خواهد شد.

برچسب‌ها مدارس طرح سنجش سلامت سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس طرح سنجش سلامت سازمان آموزش و پرورش استثنایی مدارس طرح سنجش سلامت سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود انجام می شود برنامه سنجش پیش دبستانی دانش آموزان سنجش سلامت پیش دبستان سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان


رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این آزمون تنها در پایه‌های دهم و یازدهم برگزار می‌شود و پایه‌های دوازدهم آزمون شبه نهایی ندارند.


عباس سلطانی افزود: آزمون شبه نهایی باهدف آمادگی دانش‌آموزان با آزمون‌های شبه نهایی و فرایند برگزاری این آزمون‌های اجرایی می‌شود.


وی گفت: طراحی سؤالات از طریق مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش صورت‌گرفته و دبیرخانه‌های دروس مختلف در استان‌ها طراحی را عهده‌دار هستند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: ثبت‌نام برای ترمیم نمره و ایجاد سابقه از روز شنبه اول اردیبهشت‌ماه و به مدت ۱۰ روز فعال است و داوطلبین می‌توانند از طریق سامانه my,medu,ir اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • سنجش ۱۶ هزار نونهال
  • آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان
  • سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۱۶هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • پایان اردیبهشت آخرین فرصت انجام سنجش سلامت نوآموزان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • توسعه آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در سال تحصیلی جدید
  • توانمندسازی ۵۳درصد از آموزگاران خراسان رضوی
  • سنجش ۲۱ هزار نوآموز در استان کرمانشاه
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند