Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:17:05 GMT

شناخت کولر گازی پرتابل گری

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۹۵۱۵

شناخت کولر گازی پرتابل گری

به گزارش خبرنگار نبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کولر پرتابل یا کولر گازی پرتابل یک نوع کولر قابل حمل است و به دلیل قابل حمل بودن از اندازه کوچکی برخوردار است و وزن کمی دارد و به همین خاطر توان و قدرت آن نسبت به دیگر کولرها کمتر است و حداکثر یک اتاق معمولی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و باید بدانید که معنی کلمه پرتابل، قابل حمل بودن است و دلیل نامگذاری آن به همین موضوع قابل حمل بودن نیز اشاره می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی دستگاه های کولر پرتابل به منظور راحتی جا به جایی، چرخ هایی در قسمت زیرین آن تعبیه شده است به طوری که این چرخ ها عمل حمل را بسیار ساده و آسان نموده است. کولر گازی پرتابل انواع مختلفی دارد و در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود. حال شما با توجه به نوع فعالیت و اندازه اتاق مورد نظر باید کولر پرتابل خود را انتخاب کنید.

کولر گازی قابل حمل فرق چندانی با کولرهای اسپیلت ندارند. کولرهای اسپلیت به دلیل داشتن قدرت سرمادهی بسیار بالا از دو نوع یونیت برخوردار هستند که یکی از آنها در خارج از اتاق نصب می شود و یونیت دیگر نیز در داخل اتاق تعبیه می گردد ولی کولر پرتابل به دلیل جمع و جور بودن و قابل حمل بودن همه قطعات و یونیت آن در داخل خودش تعبیه شده است و این امر موضوع زیبایی آن را چند برابر کرده است.

همانطور که گفته شد کولر گازی های قابل حمل انواع مختلفی دارند و بسته به نوع اندازه و قدرتی که دارند برای محیط های مختلف طراحی شده اند به طور مثال برای اتاق خواب های کوچک و معمولی توصیه می شود از کولر پرتابل کوچک استفاده شود و برای اتاق های بزرگ مانند اتاق پذیرایی از کولر پرتابل با اندازه متوسط استفاده کنید و در انتها برای برای دفاتر اداری و تجاری نظیر بانک ها و ادارات از کولر گازی پرتابل با اندازه بزرگ استفاده کنید.

اولین قدم برای انتخاب یک کولر گازی، شناخت کامل از محیط می باشد برای این کار مشخصات و اندازه مکان مورد نظر را محاسبه کنید و در ادامه مدل های مختلف کولرهای قابل حمل را بررسی کنید با انجام این مراحل قطعا بهترین کولر گازی پرتابل را انتخاب خواهید کرد.

کولر گازی پرتابل چگونه کار می کند؟

به منظور انجام بهترین خرید، ابتدا لازم است شما با کارکرد و قطعات یک کولر پرتابل گری آشنا شوید.

همه انواع کولرهای گازی قابل حمل از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

قطعه مبرد که به منظور خنک کردن هوا ضروری است.

قطعه کمپرسور که به منظور متراکم کردن هوای قطعه مبرد لازم و حیاتی است.

به منظور رساندن هوای سرد به کاربر، دستگاه نیاز به فن دارد.

نمونه عملکرد یک کولر پرتابل فن هوای گرم اتاق را به داخل دستگاه می کشد. در این مرحله کویل های کندانسور در ارتباط با هوای گرم کشیده شده به داخل دستگاه، گرمای خودشان را از دست می دهند به عبارتی رطوبت کویل های کندانسور متراکم می شود. حال در ادامه گرمای هوای کشیده شده به درون کولر به ماده مبرد درون کویل های کندانسور انتقال می یابد و به این صورت با رسیدن هوا به اپراتور، ماده مبرد داخل کویل های اپراتور شروع به تبخیر شدن می کنند به عبارتی مایع مبرد تبدیل به گاز قابل انتشار می گردد. در نهایت این هوای تولید شده بسیار سرد و خنک است که تمام انرژی گرمایی خود را از دست داده است. هوای خنک و سرد به وسیله فن ها به بیرون از دستگاه پرتاب می شوند. رطوبت متراکم شده تبدیل به قطره های آب می شوند که در نهایت با پر شدن مخزن کولر گازی پرتابل گری، به راحتی می توانید آب جمع شده را به صورت دستی تخلیه کنید. برای تکرار عمل سرمایشی، گاز مبرد از قسمت قطعه اپراتور دوباره به داخل قطعه کمپرسور هدایت می شوند و در همان قسمت مکرراً فشرده می شوند و در این قسمت گرمای گرفته شده اولیه به وسیله هوا از طریق شیلنگ هوا به بیرون از دستگاه تخلیه می شوند. و برای ادامه چرخه فعالیت کولر به صورت تکرار وار، فن دستگاه هوای گرم اتاق را به درون کولر انتقال می دهد و در نهایت هوای سرد را به شما عزیزان تحویل می دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کولر پرتابل کولر گازی پرتابل کولر پرتابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای قابل قبول پایتخت در آخرین روز فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تهران در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت شاخص ۷۲ کیفیت هوای قابل قبول را تجربه کرد.

از ابتدای امسال تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۲۵ روز هوای قابل قبول در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت به ثبت رسیده و این در حالی‌ست که شهروندان تهرانی در مدت مشابه سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۴روز هوای قابل قبول و ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تجربه کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • هوای قابل قبول پایتخت در آخرین روز فروردین
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • انتخاب کولر مناسب برای منزل شما: گازی یا آبی؟
  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر
  • چه کولری را با چه قیمتی بخریم؟ | درباره مشخصات و قیمت کولرهای آبی و گازی بخوانید
  • تبلیغ کولر گازی متوقف نشده است
  • امروز هوای تهران پاک است