Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا، صبح چهارشنبه (۲ تیرماه) ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان در ۱۵ کیلومتری این شهرستان دچار حادثه شد و ۲ تن از خبرنگاران ایرنا و ایسنا، ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، جان خود را از دست دادند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران با صدور پیامی در گذشت دو بانوی خبرنگار ایرنا و ایسنا در سانحه تلخ واژگونی اتوبوس را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی اکبر صالحی در پیامی که امروز جمعه منتشر شد،‌ اظهار کرد: حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران و درگذشت غم‌انگیز دو خبرنگار جوان، خانم‌ها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی که جان خود را در راه حمایت از محیط زیست و آگاهی بخشی در آن خصوص از دست دادند، قلب‌ها را سرشار از غم و اندوه کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: اینجانب این ضایعه دردناک را به جامعۀ خبری کشور به خصوص خبرنگاران حوزه محیط زیست، همکاران آن دو عزیز در خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا و به ویژه خدمت خانواده محترم و معزز آنها تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن دو بانوی درگذشته رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

امروز همچنین محمدعلی طهماسبی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درگذشت این دو تن از خبرنگاران حوزه محیط زیست خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت طهماسبی آمده است: حادثه تلخ درگذشت دو تن از خبرنگاران متعهد حوزه محیط زیست خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا خانم‌ها "مهشاد کریمی" و "ریحانه یاسینی" در سانحه دردناک و دلخراش واژگونی خودرو حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی قلب مردم ایران و به خصوص جامعه خبری کشور را غرق در غم و اندوه کرد. اینجانب این ضایعه دلخراش را به خانواده‌های داغدار ایشان، ملت ایران و بخصوص  اصحاب رسانه کشور تسلیت عرض نموده، از خداوند منان برای آن عزیزان از دست رفته رحمت و مغفرت، برای بازماندگان و خانواده محترمشان صبر و اجر جمیل و برای مصدومان این حادثه سلامت و عافیت مسئلت می‌نمایم.

مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در پیامی این ضایعه دردناک را به اصحاب رسانه و جامعه محیط زیست ایران تسلیت گفت.

وی اظهار داشت: ضایعه دردناک درگذشت دو تن از خبرنگاران، «مهشاد کریمی» خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)   و «ریحانه یاسینی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در سانحه ی واژگونی اتوبوس در ارومیه باعث تاسف و تأثر شد. اینجانب ضمن ابراز همدردی، فقدان تأثر برانگیز این دو خبرنگار محجوب و بااخلاق را به خانواده های محترم، اصحاب فرهیخته رسانه، جامعه ی بزرگ منابع طبیعی و محیط زیست و همکاران ایشان در خبرگزاری ایسنا و ایرنا تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن دو عزیز مغفرت الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

محمد حسین فئوادیان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی هم در پیامی با ابراز همدردی با اصحاب رسانه کشور و بازماندگان داغ‌دیده این حادثه تلخ اظهار داشت: خبر حادثه واژگونی اتوبوس حامل جمعی از اصحاب رسانه که موجب درگذشت دو تن از خبرنگاران عزیز کشورمان خانم‌ها کریمی و یاسینی از خبرنگاران خوب خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا شد و مجروح شدن سایر عزیزان خبرنگار را به همراه داشت، موجب تألم و تأثر گردید.

وی افزود: بدینوسیله درگذشت این بزرگواران را به خانواده محترم، خبرنگاران محترم خبرگزاری ایسنا و ایرنا و اصحاب رسانه کشور و سایر بازماندگان داغ‌دیده تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند سبحان علو درجات را برای جان‌باختگان این حادثه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و بهبودی، سلامت کامل را برای مجروحان این حادثه شفای عاجل مسئلت دارم.

پیکر ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران فقید ایرنا و ایسنا امروز جمعه ۴ تیرماه ۱۴۰۰ ساعت ۹ صبح در قطعه ۲۵۵ بهشت زهرا تهران که به نام قطعه "نام‌آوران" نام‌گذاری شده است، به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام محمود دعایی (مدیر مسوول روزنامه اطلاعات)، ابراهیم حاتمی‌کیا (کارگردان)، فرزاد حسنی (مجری)، محمد خدادی (معاون امور مطبوعاتی) محمدرضا نوروزپور (مدیرعامل ایرنا)، محمدجواد شوشتری (معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی)، عیسی علیزاده (معاون فرهنگی جهاددانشگاهی)، سید محمد مهدی‌زاده (رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی)، سعید لیلاز و محمد قوچانی (روزنامه‌نگار)، علی متقیان (مدیرعامل ایسنا) و جمع کثیری از اهالی رسانه و خانواده خبرنگاران در این مراسم حضور داشتند.

برچسب‌ها نقده آذربایجان غربی ایرنا موسسه خبری جهاد دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا پروندهٔ خبری حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در آذربایجان غربی