Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله خود نوشت ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های منطقه‌ای روسیه نزدیک سواحل شبه‌جزیره کریمه و حملات ارتش روسیه برای جلوگیری از پیشروی ناوشکن انگلیسی و افزایش بی‌سابقه گشتی‌های دریایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه، باعث افزایش بی‌سابقه تنش در دریای سیاه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این حادثه، وزارت امور خارجه روسیه سفیر انگلیس در مسکو را احضار کرد و هشدار داد در صورت تکرار اقدامات تحریک‌آمیز اینچنینی در آینده، انگلیس مسئول نتایج احتمالی خواهد بود، این هشدار همچنین از سوی الکساندر گروشو، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در حین مشارکت در نشست امنیت بین‌المللی مسکو تکرار شد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با درک خطر این اقدام علیه امنیت اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو این اتحادیه، خواستار مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، شدند البته لهستان و کشور‌های حوزه دریای بالتیک به تحریک آمریکا و انگلیس به شدت با این دعوت مخالفت و اعلام کردند به روسیه خصوصا شخص پوتین اعتماد ندارند.

انگلیس و آمریکا مخالف الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه هستند و این اقدام را غیرقانونی می‌دانند و به همراه دیگر کشور‌های اروپایی از اوکراین حمایت می‌کنند این درحالی است که روسیه مخالف این امر است و شبه‌جزیره کریمه را جزو اراضی خود می‌داند.

آلمان و فرانسه از مخالفت برخی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در برگزاری نشستی برای مذاکره با پوتین تعجب کرده‌اند خصوصا اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته در ژنو با پوتین دیدار کرد پس چطور دیدار با پوتین برای آمریکا حلال و برای اروپا حرام است؟

دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، که این کشور را پس از برگزاری یک همه‌پرسی از اتحادیه اروپا خارج کرد، حامی موضع آمریکا در مخالفت با پیمان چین و روسیه است و به سرعت از سیاست‌های آمریکا در این زمینه حمایت می‌کند که بسیاری از تحلیلگران راهبردی انگلیس این اقدام را اقدامی جسورانه و حساب‌نشده می‌دانند که مسلما عواقب خوبی نخواهد داشت.

به نوشته رای الیوم، رئیس ستاد ارتش روسیه ۳ روز پیش با ایراد سخنانی ضمن هشدار ضمنی به ائتلاف جدید آمریکا و انگلیس هشدار داد این کشور در استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای دفاع از منافع خود در اروپا و جهان تردید نخواهد کرد.

رئیس ستاد ارتش روسیه با اشاره به اقدامات ناتو در دریای سیاه که روس‌ها آن را دریاچه نفوذ منطقه‌ای خود می‌دانند همانطور که متحدان چینی آن‌ها دریای چین را یکی از نقاط اصلی تنش با آمریکا می‌دانند که واشنگتن ناوگان خود را به آب‌های چین فرستاده است، می‌گوید آیا ما در اینجا شاهد تبادل نقش‌ها میان انگلیس و آمریکا در دریا‌های مذکور هستیم؟

در ادامه این مطلب آمده است: اختلافات روزافزون انگلیس و روسیه در دریای سیاه ممکن است به یک درگیری نظامی و چه بسا به یک جنگ جهانی تبدیل شود، دشمنی‌ها در حال افزایش و در انتظار یک چاشنی است و اغلب بزرگترین جنگ‌ها بر اثر برخی حوادث ایجاد می‌شود.

اردوگاه غرب به رهبری آمریکا به علت افزایش قدرت نظامی و اقتصادی چین و ائتلاف پکن با مسکو، در حال از دست دادن رهبری خود در جهان است و بعید نیست بحران اوکراین باعث ایجاد جنگ آتی شود.

رای الیوم در پایان نوشت: آنچه جانسون درک نمی‌کند این است که انگلیس دیگر یک کشور بزرگ نیست و خورشید امپراتوری او از زمان جنگ سوئز غروب کرده است و این کشور دیگر اروپایی نیست (از اتحادیه اروپا خارج شده است) و آمریکایی نیز نخواهد شد و از همه مهمتر اینکه این کشور در معرض فروپاشی قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اروپا ولادیمیر پوتین بوریس جانسون دریای سیاه اتحادیه اروپا رای الیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!

به گزارش جماران؛ شارل میشل، رئیس شورای اروپا در پیامی در شبکه اجتماعی اکس خطاب به دونالد ترامپ نوشت: از پوتین نترس. ما که از او نمی ترسیم.

میشل خطاب به ترامپ افزود: به حقایق توجه کن. ارقام خودشان گویا هستند. اتحادیه اروپا 143 میلیارد یورو (150 میلیارد دلار) به اوکراین کمک کرده است.

شایان ذکر است که این نگرانی وجود دارد که ترامپ در صورت انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور آمریکا کمک به اوکراین را قطع کند و این کشور را در دفاع از خاکش مقابل روسیه تنها بگذارد.

 

دیگر خبرها

  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود