Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@15:28:15 GMT

روایت شهادت مامور ناجا که فدای جمهور شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۹۷۰۲

روایت شهادت مامور ناجا که فدای جمهور شد

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ روز انتخابات همه درگیر مخابره اخبار مربوط به رأی‌گیری بودیم که یکی از ناجایی ها با جان و دل پای این انتخابات ایستاد و در مأموریتی که در انتقال صندوق‌های سیار رأی‌گیری داشت به دلیل سقوط بالگرد جان خود را از دست داد و شهید شد.

کلیپی از گریه‌های پسر ۶ ساله‌ای شهید علیرضا باغبان زاده که در آغوش سردار یونس عبدی رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا بود به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار یونس عبدی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح نحوه شهادتت شهید باغبان زاده اظهار کرد: موضوع انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ برای نظام و کشور بسیار حائز اهمیت است. اهمیت از این جهت که تمام کشورهای دنیا نگاهشان به این انتخابات بود. ۴۳ سال از این انقلاب می‌گذرد و در تمام انتخابات اتفاقاتی می‌افتد و دشمنان این نظام همواره دوست داشتند که این انتخابات به خوبی برگزار نشود. این دوره هم اهمیت خاص خود را داشت. کشورهایی که بیگانه و ضد انقلاب هستند با انواع و اقسام لطایف الیل به دنبال این بودند که انتخابات کمرنگ شود، اتفاقاتی بیفتد و نظام زیر سوال برود. چه بسا دشمنان داخلی نیز در این زمینه فعالیت کردند.

وی افزود: موضوع انتخابات یکی از وظایف نیروی انتظامی است هم مصوبه شورای امنیت کشور و هم ابلاغیه وزارت کشور را دارد و در قانون ناجا هم به این موضوع به صورتی اشاره شده که سلامت انتخابات و امنیت محیط انتخابات وظیفه نیروی انتظامی است و آن را برعهده گرفته است.

سردار عبدی گفت: مهمترین بخش مأموریت نیروی انتظامی بحث حراست از صندوق‌ها بوده که ناجا از تمام توان و نیروهای خود (چه منابع انسانی و چه تجهیزات و چه اقدامات) در ایام انتخابات روز ۲۸ خرداد، به کار گرفته و با این هدف که شهروندان در اقصی نقاط کشور چه در شهرها و روستاها و چه در نقاط کور به عنوان یک شهروند ایرانی که حق اظهار نظر و انتخاب در انتخابات دارند با خیال راحت بتوانند پای صندوق‌های رأی بیایند بدون اینکه هیچ گونه درگیری یا نگرانی پای صندوق‌های رأی باشد.

رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا گفت: برخی از صندوق‌ها ثابت بودند و عوامل نیروی انتظامی هم وظیفه مراقبت از صندوق‌ها در شعب اخذ رأی را داشتند. برخی سیار بودند و قرار بود تا به جاهایی که احتمال دسترسی شهروندان وجود ندارد مثل بیمارستان و نقاط دوردستی که صعب‌العبور است و مردم نمی‌توانند خودشان پای صندوق بیایند، بروند.

به گفته سردار عبدی این مأموریت جزو مأموریت‌های خاص نیروی انتظامی است که برای این صندوقهای سیار مأمور مراقبت از صندوق را به‌کارگیری کند.

وی ادامه داد: بالگرد هوانیروز ارتش مأموریت داشت به صورت پروازی یکی از صندوق‌های سیار انتخابات را به نقاط صعب‌العبور و صعب المعیشه در شهرستان دزفول را برای رأی‌گیری اعزام کند که در این اتفاق، اقدامات اولیه و مأموریت انجام می‌شود و در روز شنبه که پایان رأی‌گیری بود و صندوق‌ها جمع آوری شد، در حین بازگشت، بالگرد دچار سانحه می‌شود و ۹ نفر از عوامل اجرایی صندوق مثل نگهبان و نیروی انتظامی زخمی می‌شوند.

رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا بیان کرد: متأسفانه همکار ما که از پرسنل راهور به نام «علیرضا باغبان زاده» جانشان را از دست می‌دهند و به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند. مجروحین آن حادثه که از عوامل مربوط به رأی‌گیری بوده‌اند خوشبختانه آسیبی ندیدند اما جان عزیزان ما از دست رفت.

رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مأمور راهنمایی و رانندگی باید برای حفاظت از صندوق رأی‌گیری به کار گرفته شود، گفت: علت اینکه این شهید والا مقام از پلیس راهنمایی رانندگی بود این است که نیروی انتظامی از تمامی ظرفیت‌های خود برای تأمین امنیت انتخابات استفاده می‌کند. حتی توافق داریم از نیروهای بسیج هم در صورت کمبود نیرو استفاده کنیم، البته در اولویت این است که یکی از همکاران با آموزش‌های ویژه استفاده شود.

سردار عبدی گفت: ما در استان‌های مرزی حتی از رده‌های اداری ناجا که کار اداری انجام می‌دهند نیز برای امنیت صندوق‌ها کمک گرفتیم چراکه بحث امنیت صندوق جزو وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است.
وی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته جالب است که شهید باغبان زاده داوطلبانه خودش این مسیر سخت و صعب‌العبور را انتخاب کرد. در ملاقاتی که با همسر شهید داشتم ایشان گفتند که شهید باغبان زاده خودش دوست داشت که در مأموریت شهید شود و به خواسته خود در این مأموریت رسید.

رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا گفت: شهید دارای ۱۵ سال سابقه خدمت است. پرونده درخشانی هم داشته و فردی ولایی و انقلابی و مردم دار بوده است. در مأموریت‌ها موفق بوده و اهالی شهرستان دزفول که محل خدمتش بود از نحوه برخورد شهید اظهار رضایت داشتند.

سردار عبدی با اشاره به فیلمی که از بی قراری‌های پسر شهید در فضای مجازی منتشر شد، گفت: این شهید بزرگوار دو فرزند پسر یک و ۶ ساله به نام‌های بنیامین و میکائیل دارد. خداوند به ما عنایت کند که پشت این خانواده باشیم و اجازه ندهیم خلائی از حضور پدر آنها را بیشتر اذیت کند.

وی از آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب درخواست کرد تا در سفر استانی به خوزستان با خانواده این شهید دیداری داشته و از فرزندان به یادگار مانده از این نیروی انقلابی ناجا دلجویی کنند.

رئیس مرکز ایثارگران ناجا بیان کرد: بنا نیست که واژه شهید فقط صرفاً به افرادی که در عملیات‌های جنگی جان خود را از دست می‌دهند تلقی شود. به هر حال ما آئین نامه شهادت داریم. نیروی انتظامی بعد از ۸ سال دفاع مقدس تنها نیرویی است که همواره عزیزانش را از دست می‌دهد و به عنوان شهید نثار این انقلاب می‌کند.

سردار عبدی در پایان گفت: همین امروز که من با شما صحبت می‌کنم و حدود ۳ ماه از سال ۱۴۰۰ گذشته است، جدا از عزیزانی که در بحث کرونا به واسطه اجرای مأموریت هایشان از دست داده‌ایم ۹ نفر از همکارانمان در حفظ و امنیت کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد خبر 5243729 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 شهرستان دزفول ویروس کرونا شهید ناجا هفته قوه قضاییه شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه انتخابات 1400 محیط بان وزارت آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی میراث فرهنگی سیدابراهیم رئیسی داوری محسن حاجی میرزایی دیوان عدالت اداری سازمان محیط زیست نیروی انتظامی باغبان زاده صندوق ها سردار عبدی رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی صبح چهارشنبه در نشست با منتخب مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات شهرستان دشتی یکی از کم حاشیه ترین انتخابات‌ها بود.

وی افزود: از دیگر نامزدها که زمینه تشویق و ترغیب مردم را پای صندوق‌های رأی را فراهم آوردند تقدیر می‌شود.

فرماندار دشتی ادامه داد: مشارکت ۷۳ درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی نشان ولایتمداری مردم است.

بحرانی بیان کرد: منتخب مردم از جنس مردم و فردی با تجربه و صاحب نظر است که امیدواریم در جهت توسعه شهرستان گام بردارد.

وی اضافه کرد: تمام تلاش ستاد انتخابات حضور مردم و تشویق آنها در پای صندوق‌های رأی بود.

گمرک دشتی فعال شود

فرماندار دشتی یادآور شد: ۸۰ درصد اعتبارات در سطح ملی است که باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: همه باید با جدیت و کار تلاش جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم.

بحرانی گفت: تلاش کردیم پروژه‌هایی که سالیان سال از آرزوهای مردم بود شروع که برخی از آنها تکمیل شد.

وی اضافه کرد: گمرک شهرستان را باید فعال کنیم در حوزه بهداشت و درمان و نوسازی مدارس باید بیش از گذشته کار و تلاش کنیم.

فرماندار دشتی یادآور شد: در سالیان گذشته بخش مرکزی شهرستان به عنوان برخوردار قلمداد کردند که موجب نارضایتی زیادی در بین مردم و به ویژه سرمایه گذاران شده است.

وی همچنین بر ضرورت تقویت زیر ساخت‌های شهرستان تاکید کرد.

کد خبر 6063306

دیگر خبرها

  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان، مامور به رحمت است
  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود
  • جزئیات جدید درباره پاسدار نیروی قدس سپاه که در سوریه به شهادت رسید
  • حمله اسرائیل به سوریه / نیروی سپاه شهید شد
  • ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت
  • شهادت مامور یگان تکاوری پلیس در خاش
  • مامور یگان تکاوری پلیس در خاش به شهادت رسید