Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشانه‌های ابتلا به اضطراب پنهان کدام هستند؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اضطراب کم خوابی استرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک ویژگی پنهان در سیاه‌چاله کلان‌جرم قلب راه شیری

یک انیمیشن جدید ثبت‌شده از سیاه‌چاله کلان‌جرم واقع در قلب کهکشان راه شیری، یک ویژگی پنهان و هیجان‌انگیز را در آن نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، ستاره‌شناسان اولین نما را از نور قطبش‌شده و میدان‌های مغناطیسی احاطه‌کننده سیاه‌چاله کلان‌جرم «کمان ای*»(* Sagittarius A) در قلب کهکشان راه شیری ثبت کرده‌اند و آن را در قالب یک انیمیشن ارائه داده‌اند.

به نقل از اسپیس، رصد تاریخ‌ساز انجام‌شده با «تلسکوپ افق رویداد»(EHT) نشان می‌دهد که میدان‌های مغناطیسی منظم، شباهت‌هایی را با میدان‌های مغناطیسی احاطه‌کننده سیاه‌چاله کلان‌جرم واقع در قلب کهکشان «مسیه ۸۷»(M87) دارند. از آنجا که جرم کمان ای* حدود 4.3 میلیون برابر خورشید است، شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد اما مسیه ۸۷ بسیار بزرگ‌تر است و جرم آن به حدود 6.5 میلیارد خورشید می‌رسد.

بنابراین، مشاهدات جدید تلسکوپ افق رویداد درباره کمان ای* نشان می‌دهند که میدان‌های مغناطیسی قوی و منظم می‌توانند میان همه سیاه‌چاله‌ها مشترک باشند. همچنین، از آنجا که میدان‌های مغناطیسی مسیه ۸۷ جریان‌های خروجی یا فوران‌های قوی را هدایت می‌کنند، نتایج نشان می‌دهند که کمان ای* می‌تواند یک فوران پنهان و کم‌نور را داشته باشد.

سیاه‌چاله مسیه ۸۷

«سارا ایساون»(Sara Issaoun) یکی از سرپرست‌های این پروژه در مرکز اخترفیزیک «هاروارد و اسمیتسونیان»(Harvard and Smithsonian) گفت: این تصاویر جدید از سیاه‌چاله واقع در مرکز کهکشان راه شیری به ما می‌گوید که میدان‌های مغناطیسی قوی، پیچ‌خورده و منظم در نزدیکی سیاه‌چاله وجود دارند. ما مدت‌ها بر این باور بودیم که میدان‌های مغناطیسی، یک نقش کلیدی را در نحوه تغذیه سیاه‌چاله‌ها و پرتاب مواد در فوران‌های قوی دارند.

وی افزود: این تصاویر جدید، همراه با ساختار قطبش‌شده بسیار مشابهی که در سیاه‌چاله بزرگتر و قوی‌تر مسیه ۸۷ مشاهده می‌شود، نشان می‌دهند که میدان‌های مغناطیسی قوی و منظم برای نحوه تعامل سیاه‌چاله‌ها با گاز و ماده اطرافشان بسیار مهم هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف یک ویژگی پنهان در سیاه‌چاله کلان‌جرم قلب راه شیری
  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • نامه زیبای یورگن کلوپ به کودک طرفدار لیورپول: مضطرب نباش، روزهای خوب فرا می‌رسند
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • اضطراب اجتماعی، اضطراب جمعیت و راه‌های مقابله با آن
  • راز‌های پنهان کاخ چهلستون قزوین
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد
  • دهدز بهشت پنهان خوزستان + فیلم