Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری، امام جمعه رستاق انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در ۲۸ خرداد را دربردارنده پیروزی و هشدار دانست و گفت: آگاهی و بصیرت مردم در انتخاب کردن شخصی مومن و انقلابی و با روحیه جهادی در کنار نه گفتن به احزاب تحریم کننده داخلی و خارجی یک پیروزی بسیار مهم برای ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: البته کاهش مشارکت هم که عده‌ای اعتراضشان را به عملکرد دولت با نیامدن پای صندوق رای ابراز کردند؛ هشداری است که نباید نادیده گرفته شود.

امام جمعه رستاق با تبریک هفته قوه قضائیه به کارکنان و کارمندان این قوه بیان کرد: دستگاه قضا ضامن امنیت و اجرای قانون، عدالت، احکام و حدود اسلامی است و با توجه به اینکه سند تحول قضایی بر اساس گام دوم انقلاب و با هدف رضایت مندی مردم نوشته شده؛ کسی که برای مسند ریاست قوه قضائیه انتخاب می‌شود باید این راه را ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین دلاوری به تفسیر آیه ۱۸ از سوره مبارکه لقمان پرداخت و اظهار داشت: پروردگار متعال در این آیه از قرآن کریم از زبان لقمان حکیم، دو صفت بسیار زشت که مایه از هم پاشیده شدن روابط صمیمانه اجتماعی است اشاره می‌کند که یکی تکبر همراه با بی اعتنایی به مردم است و دیگری غرور و خودپسندی ناشی از موهومات و خیالات و بلند پروازی‌ها ست.

امام جمعه رستاق با بیان حدیثی از امام امیر المومنین علی علیه السلام تصریح کرد: به فرموده امام متقیان علی علیه السلام، اگر انسان طالب نجات است باید از غفلت و بیهودگی دور شود و همواره ملزم کوشش و مجاهدت باشد.

خطیب جمعه رستاق حوادث تلخ نیمه اول تیرماه را در طول سال‌های انقلاب یادآور شد و اظهار داشت: ترور رهبر معظم انقلاب، به خاک و خون کشیدن شهید مظلوم بهشتی و یارانش و شهادت شهید محراب دیارمان و نیز حادثه خونین هواپیمای مسافربری نمونه‌ای از جنایات آمریکاست که به طور مستقیم و یا به طور غیر مستقیم با حمایت از منافقین در کشور ما رقم خورده است و این حوادث نشان داد حقوق بشر آمریکایی به چه صورت است.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری جمعه رستاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف جدید علم الهدی برای مردم، دولت و مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احمد علم‌الهدی ظهر جمعه در خطبه دوم نماز جمعه این هفته دهم فروردین‌ماه در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام، با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر، اظهار کرد: دقایق، ساعات و لحظات امروز تا امشب دل‌ها از عشق مولا آکنده و کانون قلب‌ها و مغزها، متوجه نقطه با عظمت و عشق امیرالمؤمنین علیه‌السلام است.

آنگونه که مهر روایت کرده، امام جمعه مشهد به نقاط عبرت‌آموز و تحلیل عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تاریخ اسلام اشاره کرد و ادامه داد: آنچه در گذشته در جریان زندگی و سیره سیاسی امت اسلام سپری شده، نقطه تحلیلی برای فهم مسیر زندگی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی ما هست، این‌که بدانیم یاد مظلومیت‌های اهل‌بیت علیها سلام تنها برای این نیست که دل‌ها، عواطف و عشق‌ها در مظلومیت اهل‌بیت جریحه‌دار شود بلکه یک بخش آن برای این است که آنچه در آن روز پیش آمد را تحلیل کنیم تا امروز گرفتار آن پیش آمدها نشویم.

وی با تأکید بر این‌که مرور تاریخی سیره سیاسی امت اسلام مهم است تا آن فجایع بر زندگی دینی ما و عشق ما به اهل‌بیت حاکم نشود، یادآور شد: امیرالمؤمنین علیه‌السلام مظلوم بودند، مظلوم‌ترین مظلومان جهان اما مظلومیت امیرالمؤمنین علیه‌السلام دارای دو بعد بود که یک بعد آن به مردم بازمی‌گردد.

انحراف رهبری امت و بازگشت جاهلیت

علم الهدی تصریح کرد: خلافت را غصب کردند و مسیر رهبری منحرف شد، خط امامت و ولایتی که پیغمبر ترسیم کرده بودند را جدا کردند، با گذشت مدتی که مسیر رهبری منحرف شد، جریان اسلام در مدیریت جامعه به‌کلی تغییر کرد، نظام اسلامی به نظام قبیله‌ای دوران جاهلیت تبدیل شد، مردم چشم باز کردند دیدند فردی خلیفه پیغمبر شده که تمام مرتع و چراگاه‌ها را به قوم خودش بنی‌امیه داده و گفته غیر این قوم کسی حق ندارند از این مراتع استفاده کند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: بنا بود عدل اسلامی بر مردم حاکم شود و همه به یک نحو از امکانات جامعه اسلامی بهره‌برداری کنند اما در یک نمونه، شب عروسی دختر خلیفه سپری شد، آقای داماد به خاطر این‌که دیشب داماد خلیفه شده، فردای آن روز به صندوقدار بیت‌المال مراجعه کرد و صد هزار مثقالی طلا به‌عنوان رونمایی آقای داماد از بیت‌المال دریافت کرد.

بیعت با امیرالمؤمنین برای حاکمیت حکومت رسول‌الله

وی افزود: مردمی که این انتظار را از حکومت اسلامی نداشتند، به تنگ آمدند و با امیرالمؤمنین علیه‌السلام بیعت کردند تا اوضاع به زمان پیغمبر بازگردد؛ مولا روز اول گفت همه‌چیز را زیر و رو می‌کنم، آنکه پایین است بالا برود و آنکه بالاست، پایین بیاید تا نظام اسلامی رسول‌الله در جامعه برقرار شود.

علم الهدی با بیان این‌که عده‌ای دیدند اگر امیرالمؤمنین بخواهد اوضاع را به آن روز بازگرداند، تمام دزدی‌ها، چپاول‌ها و سوءاستفاده‌های اقتصادی آنان از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: برای این‌که این اتفاق نیفتد، آمدند یک جبهه ضد علی تشکل دادند، در این جبهه مسئله کشته شدن عثمان را به‌عنوان یک جریان ضد ارزشی قلمداد کردند به‌پای علی علیه‌السلام گذاشتند تا به‌عنوان خون‌خواهی عثمان با امیرالمؤمنین بجنگند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: خودشان را پشت قرآن مخفی کردند تا به نام دفاع از قرآن با علی بجنگند، در بین مردم فساد ایجاد کردند، قضیه حکمیت را ایجاد کردند، پشیمان شدند و در جریان ظلم و جوری که خودشان انجام دادند، دامن مولا را گرفتند که تو هم شریک جرم هستی و باید توبه کنی، همه این جریانات در مدت سه سال اتفاق افتاد.

مظلومیت امیرالمؤمنین با تغییر مردم

وی به تحریک بزرگان سپاه امیرالمؤمنین در جنگ صفین و شکست سپاه اسلام با فتنه عمر و عاص اشاره و اظهار کرد: وقتی امیرالمؤمنین از جنگ صفین بازمی‌گشتند، جلوی دروازه کوفه به فردی از سیاسیون پر مدعا برخوردند، حضرت به او فرمودند در شهر چه خبر است و نخبگان سیاسی چه می‌گویند؟ گفت مردم از اختلافی که در سپاه شما ایجاد شد پریشانند و نخبگان سیاسی می‌گویند «علی جمعیتی داشت همه را متفرق کرد و بنای محکمی داشت که بنای خودش را خراب کرد، چطور می‌خواهد این بنا را بسازد و این جمع را فراهم کند»، تمام مظلومیت امیرالمؤمنین در بعد دوم این بود که مردم تغییر کردند.

علم الهدی درس‌های تاریخی مظلومیت اهل‌بیت علیه‌السلام برای جامعه امروز را برشمرد و گفت: نکته این مساله برای ما این بود که اگر بنا شد مردم وارد صحنه شوند، همه‌چیز جلو می‌رود و اگر عقب بکشند همه‌چیز عقب می‌رود.

حضور مردم در صحنه انقلاب را جلو می‌برد

امام جمعه مشهد مقدس به الگوبرداری امام خمینی (ره) از تجربه تاریخی امت اسلام در جریان انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اولین کاری که امام راحل در معجزه انقلاب انجام داد این بود که ابتدا مردم را جمع کرد، گفتند ساعت ۴ حکومت نظامی است، فرمودند بگویید مردم به خیابان و عرصه بیایند؛ مقام معظم رهبری نیز شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» قرار دادند، این نام‌گذاری یعنی ای مردم! از ابتدای انقلاب هر جا شما در صحنه بودید انقلاب جلو رفت و آمریکا با همه فتنه گری‌اش شکست خورد و هرکجا شما مردم نبودید، کشور در بن‌بست ماند.

وی به لزوم حضور آحاد مردم، مردم ولایی و دلداده اهل‌بیت علیهم‌السلام در عرصه رشد و تعالی کشور تأکید کرد و ادامه داد: مردمی که می‌خواهند نظامی روی کار باشد که آخرش به دست وجود مقدس بقیه‌الله برسد و این نظام را جهانی بکند باید در عرصه حاضر باشند، تا شما مردم در عرصه هستید، انقلاب جلو می‌رود ازاین‌رو رهبری تمام شعارهای سالیانه در مسائل اقتصاد را با مشارکت مردم ترسیم کردند تا مردم به عرصه بیایند.

مردم از استعداد و نبوغشان در عرصه تولید استفاده کنند

علم‌الهدی افزود: امسال نیز همین است یعنی مسؤولان، مجلس و دولت موانع را بردارند تا مردم به عرصه تولید بیایند و از سرمایه، فداکاری، نبوغ، توان و استعدادشان در مسیر اقتصادی استفاده کنند، اگر مشارکت مردم در این عرصه باشد، موفق هستیم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امیرالمؤمنین که حجیت درگاه خدا را داشت اما مردم نیامدند و نتوانستند اهداف خود را جلو ببرند اما خط شکست نخورد، جریان تشکیل شد، مولا جریانی را راه‌اندازی کردند که آن جریان به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، اگر ایستادگی در خط ولایت علی و فرزندان علی در این مردم نبود، قصه به پیروزی انقلاب منتهی نمی‌شد.

حضور مردم در همه عرصه‌ها مؤثر است

وی متذکر شد: شعار سال را قطعی بگیریم که همه مسائل همچون اقتصاد، حجاب و … با مشارکت مردم حل می‌شود، آنچه مسائل و منکرات شرعی را حل می‌کند، حضور شما مردم در عرصه است، اگر شما در عرصه بودید همه‌چیز حل می‌شود اما اگر نیامدید، کار به‌جایی می‌رسد که نه‌تنها علی را بکشند بلکه ۳۰ سال بعد، نان جو و خرما بیاورند و از در و دیوار شهر روی سر اهل‌بیت پیامبر بریزند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889268

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: امیرالمؤمنین جریانی راه‌ انداخت که به پیروزی انقلاب رسید
  • پیروزی انقلاب اسلامی دسیسه‌های شیاطین را نقش بر آب کرد
  • گناه «خوردن حق مردم» امروز خیلی بیشتر از قبل انقلاب است
  • آیت‌الله علم‌الهدی: امیرالمؤمنین جریانی راه‌ انداختند که به پیروزی انقلاب منجر شد
  • هشدار امام جمعه کرمانشاه به جنگ گسترده رسانه‌ای دشمنان
  • تعیین تکلیف جدید علم الهدی برای مردم، دولت و مجلس
  • علم‌الهدی: امیرالمؤمنین جریانی را راه‌ انداختند که به پیروزی انقلاب منجر شد
  • دولتمردان به رهنمودهای رهبری برای رفع مشکل گرانی توجه ویژه کنند
  • نقش آفرینی مردم در اقتصاد ملی راه پیروزی در جنگ اقتصادی است
  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد