Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، با گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیرماه و ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوای فردی لازمه جامعه امروز است، با تحقق این مهم تقوای اجتماعی نیز حاصل خواهد شد و تقوای الهی رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تقوا؛ شرط نجات از جهنم و قبولی اعمال

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم تقوا را شرط نجات از جهنم و قبولی اعمال دانسته است، تقوا درجات مختلفی داشته کف برخی موارد همچون دوری از گناهان، دوری از شبهات و امور حلال غیرضروری و همچنین اشتغال قلب به ذکر خدا را شامل می شود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های تیرماه، بیان داشت: یکم تیرماه با نام روز اصناف نام‌گذاری شده است، قشری که برای حفظ سلامت مردم به مقررات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا عمل کردند.

 برگزاری شورای مبارزه با موادمخدر در استان نیازمند توجه جدی است

شاهرخی به مناسبت پنجم تیرماه مبنی بر روز جهانی مبارزه با موادمخدر اشاره و برگزاری شورای مبارزه با موادمخدر را در استان نیازمند توجه جدی عنوان کرد.

وی، ایجاد اشتغال، فراهم آوردن زمینه‌های ازدواج و تامین مسکن، احداث مکان‌های فرهنگی و ورزشی، ایجاد مراکز مشاوره و اطلاع رسانی را از جمله موارد لازم و موثر در پیشگیری از ابتلا به موادمخدر بیان کرد.

امام جمعه خرم‌آباد، احداث کمپ‌های بازپروری، فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای اشتغال بهبودیافتگان را ضرورت خواند و اعمال قانون مقتدرانه و بازدارنده را ضرورت خواند و از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد لوایحی را در این زمینه تصویب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه، اظهار داشت: خداوند را شاکریم که این ذخیره الهی را برای ما محفوظ داشته است.

ترور شهدای هفتم تیر چهره منافقان را در سطح جهان آشکار کرد

شاهرخی به دیگر مناسبت هفته پیش‌رو و شهادت شهدای هفتم تیرماه اشاره و تصریح کرد: با حادثه ترور شهدای هفتم تیرماه، چهره زشت منافقین در کشور و در سطح منطقه و جهان آشکار شد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات با فراز و نشیب‌هایی که داشت در ۲۸ خرداد برگزار شد و نتیجه دلخواه مردمی رقم خورد، حماسه کم نظیر ملت ایران در حضوری گسترده و علی‌رغم مشکلات اقتصادی، قابل تقدیر است.

تاکید بر اجرای عدالت و ایجاد رضایتمندی مردم

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در سند تحول بنیادین برای قوه قضائیه ترسیم شده است، افزود: نخست اجرای عدالت و دیگر رضایتمندی مردم که باید سرلوحه اقدامات عوامل اجرایی قضائی قرار گیرد.

شاهرخی با اشاره به اقدامات خوب قوه قضائیه طی یک سال اخیر در احیای واحدهای تولیدی، گفت: اگر نمونه این کارها در سنوات قبل انجام می‌شد، شاهد توسعه اقتصادی و اشتغال در استان بودیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اجرای عدالت ایجاد رضایتمندی مردم شورای مبارزه با موادمخدر امام جمعه خرم آباد احیای واحدهای تولیدی ترور شهدای هفتم تیر هفته قوه قضائیه مبارزه با موادمخدر شهدای هفتم خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین کمیته اجرایی سکوهای فناوری و نوآوری و سومین کمیته اجرایی پنجره واحد نظام ملی علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار و گزارش آخرین وضعیت سکوهای فناوری و نوآوری ارائه شد.

در این جلسه، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و با اشاره به نحوه مطلوب اجرای ماموریت‌های محوله به موسسه ISC، نسبت به تقویت نیروی انسانی و زیر ساخت این موسسه تاکید کرد.

وی با اشاره به توسعه سکوهای فناوری و نوآوری کشور در موسسه ISC بر حمایت و پشتیبانی وزارت عتف از تکمیل و توسعه سخت افزاری، نرم افزاری و امنیت شبکه تاکید نمود.

وزیر علوم در ادامه بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها و نیازها و همچنین نقش آن در کاربردی کردن پارساهای دانشجویی (پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری) تاکید کرد.

وی افزود: از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش و فناوری برتر در زمینه همکاری موثر با این سکوی علم و فناوری تجلیل شود.

زلفی گل ضمن استقبال از ایجاد درگاه سرآمدان علمی، فناوری و نوآوری توسط موسسه ISC، آن را طرحی مناسب در راستای مرجعیت علم و فناوری و تقدیر از دانشمندان و محققین کشور دانست.

وی از همکاری موسسه ISC و دفتر استعدادهای درخشان وزارتخانه در ارتباط با طرح استادمحوری و تغییرات ایجاد شده در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری بر اساس نام اساتید و موضوع پارساها تقدیرکرد و این را سرآغاز جدیدی در حرکت دانشگاه ها به حل مسائل کشور دانست.

در ادامه، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت عتف و دبیر کل شورای عالی عتف گفت: تعامل بسیار خوبی بین دبیرخانه شورای عالی عتف و موسسه ISC وجود دارد و شیوه نامه پنجره واحد نظام ملی علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه بعدی کمیته مطرح و ان شاء الله تا ۳ ماه آینده در کمسیون دائمی شورای عالی عتف تصویب خواهد شد.

سجاد محمد علی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف ضمن قدردانی از توسعه و تحول خوب سکوهای علمی و فناوری توسط ISC گفت: درگاه جریان اقتصادی نوین (جان) به زودی رونمایی خواهد شد و به سامانه نان متصل می شود.

در ادامه این جلسه، سید احمد فاضل‌زاده گزارش کاملی از وضعیت پیشرفت سکوهای علم و فناوری در یک سال گذشته و برنامه های سال ۱۴۰۳ ارائه نمود.

وی همچنین قابلیت های درگاه سرآمدان علم، فناوری و نوآوری را ارائه کرد. سپس با اشاره به وضعیت شاخص های فناوری و نوآوری کشور بر توجه به فناوری‌های نوظهور و سبز تاکید نمود.

رییس موسسه ISC ضمن اشاره به مصوبات و الزامات قانونی مرتبط با نظام ایده‌ها و نیازها به عنوان پنجره واحد نظام ملی علوم، تحقیقات و فناوری (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات دولت، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، مجلس شورای اسلامی و ...)، دومین نسخه نظام ایده‌ها و نیازها (https://isc.ac) که به تازگی رونمایی شده است را ارائه داد. وی گفت که این این نسخه از سامانه کاربر پسند، انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر است.

کد خبر 6087880

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • تاکید استاندار کرمان بر اقدامات پیشگیرانه از سیل
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • کشف ۲ کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد