Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@11:47:41 GMT

ساخت 3 هزار مسکن محرومین در گیلان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۰۲۰۰

ساخت 3 هزار مسکن محرومین در گیلان

«حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد» درمراسم کلنگ زنی 60 واحد مسکونی مسکن شهری برای اقشار کم درآمد شهری رشت، با بیان اینکه ساخت مسکن برای محرومین و نیازمندان و بازسازی منازل مسکونی مناطق حادثه دیده ناشی از حوادث مترقبه دو وظیفه عمده و اساسی بنیاد مسکن است از ساخت 100 هزار واحد مسکونی محرومین در سطح کشور و سهمیه 3 هزار واحدی گیلان از محل حساب ۱۰۰امام (ره) به عنوان ماموریت ویژه  بنیاد مسکن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه «امیر رضا رحمتیان» معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گیلان به همشهری آنلاین گفت: این واحدها متناسب با جمعیت و تعداد واحدهای فرسوده و محرومین شناسایی شده از سوی نهادهای حمایتی استان و بنیاد مسکن گیلان احداث می‌شوند.

وی افزود: این پروژه برای همه شهرستان‌های گیلان پیش بینی شده و شهرستان تالش با 460 واحد و شهرستان رشت با 241 واحد بیشترین سهمیه ساخت مسکن محرومین استان را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گیلان تاکید کرد: ساخت مسکن محرومین فقط در روستاهای گیلان اجرایی می‌شود و در ساخت آنها از توان خیرین و دستگاههای کمیته امداد و بهزیستی نیز بهره گیری خواهد شد.

 رحمتیان میزان اعتبار پیش بینی شده دراین پروژه را بیش از 150 میلیارد تومان به صورت ارایه وام 50 میلیون تومانی ساخت مسکن با بازپرداخت 15 ساله و 30 میلیون تومان وام بلاعوض برای هر واحد مسکن اعلام کرد.

 وی تاکید کرد: پروژه مسکن محرومین گیلان تا سال آینده برای واگذاری آماده می‌شود.

کد خبر 610005 برچسب‌ها استان گیلان قیمت مسکن و زمین مسکن مسکن - بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان قیمت مسکن و زمین مسکن مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن محرومین بنیاد مسکن ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: با توجه به پیشرفت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان و درخواست مردم برای خرید امتیاز آن ، هرگونه معامله و خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی تا زمان تحویل این واحد‌ها غیرقانونی و ممنوع است. 

وی با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش این امتیاز‌ها، افزود: با خریداران ، فروشندگان و همچنین مشاوران املاکی که به خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکن ملی اقدام کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: هر شهروند فقط یک بار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد. 

محمدرضا فلاحتگر افزود: با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و مسکن ملی، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع است و رسانه‌ها هم باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان