Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@19:24:45 GMT

رونق اقتصاد کشور در گرو احیای فرهنگ اسلامی است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۰۶۲۴

رونق اقتصاد کشور در گرو احیای فرهنگ اسلامی است

امام‌جمعه خوانسار با بین اینکه رونق اقتصاد ملی نیازمند احیای فرهنگ ناب اسلامی است، گفت: تمام آسیب‌های اجتماعی و چپاول و غارت ثروت ملی و معضلاتی مانند تورم، نشأت گرفته از بی‌توجهی به مسائل فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رسول خواجه کریمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خوانسار ضمن قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار کرد: ملت ایران با مشارکت در انتخابات دسیسه‌ای که با شعار «نه به جمهوری اسلامی» طراحی شده بود را شکست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دشمنان تصور مشارکت ۴۹ درصدی ملت ایران را نداشتند، افزود: حضور گسترده در انتخابات نشان دهنده بصیرت و آگاهی ملت ایران است.

امام‌جمعه خوانسار تاکید کرد: استکبار به دنبال جنگ افروزی و ناامنی و ملت ایران خواستار صلح و ثبات است.

خواجه کریمی با بیان اینکه ادامه حیات سیاسی نظام نیازمند حضور ملت در صحنه است، تصریح کرد: دشمنان دست از تقابل با ملت ایران بر نخواهند داشت، ممکن است تاکتیک دشمن تغییر کند، اما هدفش تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها باید به احیای فرهنگ اسلامی توجه ویژه داشته باشند، گفت: بیشترین آسیب‌ها و ضررهایی که به پیکره جامعه اسلامی وارد می‌شود به دلیل بی‌توجهی به مقولات فرهنگی است، لذا نباید از آداب و رسوم خود غافل شویم.

امام‌جمعه خوانسار با بیان اینکه حکومت اسلامی موظف است که فرهنگ اسلامی را حفظ نگه کند و توسعه دهد، گفت: مردم ایران باید بر مسائل فرهنگی تمرکز کنند تا مانند برخی کشورهای اسلامی دچار معضل اجتماعی نشوند. موضوعات فرهنگ را کوچک شمردن، آسیب است.

خواجه‌کریمی با بیان اینکه حجاب یکی از موضوعات مهم فرهنگی است، افزود: برخی با تصور غلط اجرای این امر مهم را کوچک شمردند که باعث شد امروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه زیاد شود.

وی افزود: رونق اقتصاد ملی نیازمند احیای فرهنگ ناب اسلامی است، تمام آسیب‌های اجتماعی و چپاول و غارت ثروت ملی و معضلاتی مانند تورم، نشأت گرفته از بی‌توجهی به مسائل فرهنگی است.

خواجه کریمی تأکید کرد: امروز مهمترین مطالبه مردم از دولت ایجاد عدالت و قسط است.

کد خبر 503017

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امام جمعه خوانسار خطبه نماز جمعه فرهنگ شهروندی عدالت اجتماعی اقتصاد آداب و رسوم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق احیای فرهنگ خواجه کریمی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی، مسئولان کانون‌ها، مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی با رئیس و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دیدار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش و نقش‌آفرینی دانشجویان در تحول کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به تبیین ضرورت‌های گسترش فعالیت کانون‌ها و نشریات دانشجویی پرداخت.

سیروس فارسی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین نمادهای مشارکت دانشجویی، دارای نقش غیرقابل انکاری در تحقق امر توسعه فرهنگی بوده و بستر مناسبی برای به فضیلت درآمدن خلّاقیت‌ها، بروز و ظهور استعدادها و بالندگی فرهنگی را فراهم می‌کند، از این رو همواره مرکز توجه قشر فرهیخته دانشجو است.

وی افزود: دانشجویان رسالت بزرگی را در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری در میان دانشجویان و نقش مهمی در  ایجاد نشاط و پویایی در فضای فرهنگی دانشگاه با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و بالفعل تمامی دانشجویان بر عهده دارند، بنابراین از این فرصت به‌وجود آمده نهایت بهره‌مندی درراستای رشد و شکوفایی خود و سایر دانشجویان دانشگاه را ببرند.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت دارای ۱۵ کانون فعال فرهنگی و ۶ نشریه فعال دانشجویی است.

در پایان از دانشجویان فعال فرهنگی، کانون‌ها و نشریات دانشجویی (مدیر مسئول، سردبیر، هیئت تحریریه و طراح نشریات دانشجویی) و همچنین دبیر کانون ستاد شاهد و ایثارگر و مدیر مسئول، سردبیر نشریه ایثار به صاحب امتیازی کانون شاهد و ایثارگر با لوح تقدیر و تخفیف شهریه و کارت هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای