Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حلیم زمهریر، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت و هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران شهیدش اظها ر داشت: با توجه به قرارگیری در آستانه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، برنامه ریزی لازم برای گرامیداشت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمهریر افزود: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۷ میلادی، روز ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیر ماه را به عنوان روز جهانی مبارزه با سو مصرف و قاچاق مواد مخدر اعلام و از چهارم تا دهم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر می‌باشد. البته مبارزه با مواد مخدر مختص به روز و یا هفته خاصی نیست و باید این امر به صورت مستمر، منظم، جدی و همه جانبه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: باید برنامه ریزی و تلاش کنیم شعار هفته مبارزه با مواد مخدر امسال «حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم» را جامع عمل بپوشانیم و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها برای آگاه سازی و پیشگیری استفاده کنیم. با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت انجام برخی مراسم باید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در این زمینه بیش از پیش استفاده کنیم.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند عنوان داشت: شهرداران، بخشداران و دهیاران آماده سازی فضاهای شهری و روستایی با استفاده از تبلیغات محیطی، نصب بنر و نمایش مطالب از طریق تلویزیون‌های شهری حاوی فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه معضل اعتیاد و مبارزه با آن و شعارهای هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر را بر عهده خواهند داشت.

زمهریر گفت: علاوه بر این استفاده از تریبون نماز جمعه، برگزاری مسابقات مرتبط با موضوع مبارزه با مواد مخدر، برپایی نمایشگاه با محوریت آینه عبرت اعتیاد و مواد مخدر در مصلی نماز جمعه در سه شهر دماوند، رودهن و آبسرد، برگزاری وبینارهای آموزشی در دانشگاه‌ها و آموزش دانش آموزان در قالب طرح نماد از دیگر مواردی است که در این هفته مدنظر قرار دارد.

وی گفت: در امر مبارزه با مواد مخدر در کنار اقدامات سخت افزاری مقابله با عرضه باید اولویت اصلی بر اقدامات فرهنگی و پیشگیری باشد. لذا برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در قالب محله محور، ادارات و کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود و همچنین آموزش در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 5243887

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری فرمانداری دماوند ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان دماوند انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان سیدابراهیم رئیسی عکس استانها آمار کرونا دهه کرامت هفته قوه قضاییه اردبیل واکسن کرونا سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه مبارزه با مواد مخدر جهانی مبارزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ شریف رحیمی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای تأمین و ارتقا امنیت در سطح جامعه اظهار کرد: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم جدی و راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.

وی در ادامه گفت: طرح دو روزه ارتقا امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در شهرستان لنگرود اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از جمع‌آوری ۳۶ معتاد متجاهر و دستگیری ۶ خرده‌فروش و ۲ قاچاقچی مواد مخدر خبر داد و بیان‌داشت: از این افراد یک کیلو گرم حشیش، یک کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک، و ۸ کیلو و ۹۰۰ گرم سایر مواد مخدر کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: معتادان متجاهر و خرده فروشان نیز با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ رحیمی در پایان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر از اولویت‌های مجموعه است، تصریح کرد: سالم‌سازی محیط اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان و جوانان از جمله مهمترین ابزارهای کاهش گرایش افراد به مصرف مواد مخدر است.

کد خبر 6085720

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد
  • مسئولیت‌پذیر کردن نظام بین‌الملل در مبارزه با مواد مخدر