Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@22:42:11 GMT

رکورد جدید مصرف برق ایران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۰۶۶۷

رکورد جدید مصرف برق ایران چقدر است؟

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هفته‌ای که گذشت، رکورد‌های عجیبی در مصرف برق کشور به ثبت رسید و در روز‌های مختلف شاهد رکوردشکنی‌های جدید در میزان مصرف برق کشور بودیم.

در آغاز هفته (۲۹ خردادماه) پیک مصرف برق به ۵۹ هزار و ۹۲۳ مگاوات رسید. در دومین روز هفته (۳۰ خردادماه) شاهد عبور پیک مصرف از مرز ۶۰ هزار مگاوات بودیم به طوری که در این روز پیک مصرف برق به میزان ۶۰ هزار و ۶۰۱ مگاوات به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آخرین روز بهار (۳۱ خردادماه) برای نخستین بار در تاریخ کشور، پیک لحظه‌ای مصرف برق از مرز ۶۱ هزار مگاوات عبور کرد. در این روز در ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه ظهر، مصرف لحظه‌ای برق به ۶۱ هزار و ۳۸۵ مگاوات رسید.

در نخستین روز تابستان (اول تیرماه) پیک مصرف برق کشور باز هم افزایش یافت و به میزان ۶۱ هزار و ۴۲۵ مگاوات به ثبت رسید. در روز چهارشنبه (دوم تیرماه) با رسیدن پیک مصرف برق کشور به ۶۱ هزار و ۶۳۴ مگاوات، بیشترین میزان مصرف لحظه‌ای برق در تاریخ ایران ثبت شد.

در روز گذشته (سوم تیرماه) پیک مصرف برق دوباره به زیر ۶۱ هزار مگاوات بازگشت و در ساعت ۲۱ و ۴۱ دقیقه، مصرف ۶۰ هزار و ۷۷۰ مگاواتی به عنوان بیشترین میزان مصرف لحظه‌ای برق در روز پنج‌شنبه به ثبت رسید.

در جدول زیر جزئیات وضعیت شبکه برق در هفته‌ای که گذشت، بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران قابل مشاهده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست رکورد های عجیب پیک مصرف مصرف برق شورای شهر ششم سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست مصرف برق کشور پیک مصرف برق ثبت رسید لحظه ای ۶۱ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش

به گزارش همشهری آنلاین، از حالا به بعد توربین‌ها بیشتر کار می‌کنند تا برق بیشتری تولید شود و کولرها زمان طولانی‌تری روشن بماند. اما خودمانیم، در این کم آبی و بی‌ابری آسمان، زور توربین‌ها آنقدر نیست که بتواند کولرهایمان را ۲۴ساعته روشن نگه دارد. یک جایی برق کم می‌آید و آن وقت است که خاموشی‌ها شروع می‌شود، برق می‌رود و ما می‌مانیم و هرم گرما. برای همین است که مسئولان، همین اول بهار توصیه‌هایشان را آغاز می‌کنند که حواستان به میزان مصرف برق باشد.

ضمن اینکه در طرح جدیدی، مسئولان شرکت توانیر قصد دارند برای ۸۰۰هزار مشترک بدمصرف که ۹۰۰هزار کیلووات‌ساعت و حتی بالاتر برق مصرف می‌کنند، کنتور هوشمند نصب کنند. نصب کنتورهای هوشمند باعث خواهد شد که این مشترکان از میزان مصرف خود به‌صورت برخط مطلع شوند و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کنند. در همین راستا طرح تشویقی مشترکان تجاری نیز اجرا می‌شود که این گروه درصورتی‌که مصارف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند، مورد تشویق قرار گرفته و جوایز ارزنده به آنان داده شود.

این توصیه‌ها را هم برای صرفه‌جویی در مصرف برق بخوانید بد نیست، با عمل به این توصیه‌ها می‌توانید جزو مشترکان کم‌مصرفی شوید که مورد تشویق شرکت توانیر قرار می‌گیرند:

۱- یکی از راهکارهای اصلی و کلیدی صرفه‌جویی در مصرف برق استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و کم‌مصرف است. این لامپ‌ها علاوه بر میزان روشنایی مناسب، مصرف برق بسیار کمی دارند به همین دلیل تا حد زیادی در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود. علاوه بر این از روشن کردن بی‌مورد لامپ کم‌مصرف خودداری و لامپ‌های اضافی را خاموش کنید. شاید این کار کمی ساده به‌نظر برسد، اما در طولانی مدت و رعایت همگانی موجب صرفه‌جویی بهینه در مصرف برق می‌شود.

۲- یکی دیگر از اصول مهم برای صرفه‌جویی در مصرف برق، خاموش کردن به‌موقع وسایل برقی است. علاوه بر این بعضی از وسایل برقی میزان مصرف انرژی بیشتری نسبت به سایر تجهیزات برقی دارند. به همین دلیل نباید از آنها در ساعات اوج مصرف و افزایش بار برق استفاده کرد. به‌عنوان مثال از اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، سشوار و... در ساعات پایانی شبانه‌روز استفاده نکنید. از این وسایل می‌بایست در طول روز یعنی از اوایل صبح تا ظهر و عصرها استفاده کرد. پس از انجام کار با وسایل برقی نظیر تلویزیون، کولر و... حتما آنها را خاموش کنید و از برق بکشید.

بیشتر بخوانید: با کولرهای آبی مهربان باشیم

۳- این روزها در تمامی ادارات، بیمارستان‌ها، محیط‌های فرهنگی، تجاری و به‌خصوص منازل کامپیوتر وجود دارد. این وسیله برقی به لحاظ استفاده از مانیتور ال‌ای دی میزان مصرف برق پایینی دارد اما در کل بی‌مصرف نیست و تا میزان مشخصی برق مصرف می‌کند. درصورتی که کارتان با کامپیوتر تمام شده، حتما آن را خاموش کنید.

۴- هر یک از وسایل برقی و لوازم خانگی موجود در بازار رده مصرف انرژی متفاوتی دارند. به‌عنوان مثال چندین مدل از یک برند خاص کولر در فروشگاه‌ها وجود دارد. دلیل این امر میزان مصرف انرژی متفاوت آنهاست. این موضوع برای دیگر وسایل و تجهیزات برقی نیز صدق می‌کند. بنابراین برای خرید یک محصول باکیفیت و درپی آن صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق به رده مصرف انرژی آن دقت کنید.

۵- با تنظیم درجه کولرهای گازی بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد، میزان مصرف برق و هزینه‌های خانواده خود را کاهش دهید. دمای آسایش بدن انسان بین ۲۳ تا ۲۵درجه سانتی‌گراد است، در نتیجه با تنظیم صحیح ترموستات کولرهای گازی، هم سرما نمی‌خورید و هم برق کمتری مصرف می‌شود.

۶- زمانی که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنید، درها و پنجره‌ها را عایق کنید تا انرژی هدر نرود. از همه مهم‌تر از تردد نابجا و بی‌مورد به داخل و خارج از محیط خودداری کنید؛ چراکه این امر موجب هدر رفتن انرژی و افزایش مصرف برق می‌شود.

کد خبر 844715 برچسب‌ها قطعی برق برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش
  • مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز در استان کردستان
  • تولید آهن اسفنجی فولاد سبا به بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی رسید
  • ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • مدیریت ۱۰ هزار مگاوات از بار شبکه برق با کنتورهای هوشمند
  • در چه صورت با مصرف قهوه مسموم می‌شویم؟