Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: شورای اروپا آمادگی دارد تا به‌صورت گزینشی در زمینه منافع اتحادیه با روسیه تعامل کند. بدین وسیله از کمیسیون و نماینده عالی اروپا (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) می خواهد با نگاه به همکاری درباره موضوعاتی چون تغییرات آب و هوایی، محیط زیست، مسائل سیاست خارجی و چندجانبه مانند برجام، سوریه و لیبی طرح خود را ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید که شورای اروپا اشکال مختلف و شروط گفت‌وگو با روسیه را در نشست بعدی بررسی خواهد کرد.

پیشتر کمیسیون اروپا با ارائه یک سند پیشنهادی درباره آینده روابط با مسکو، تاکید کرده‌ بود که به رغم اختلاف‌نظرهای موجود با دولت روسیه، دو طرف باید در زمینه طیف مختلفی از چالش‌های بین‌المللی از جمله احیای برجام تعامل کنند.

این سند که یک نسخه آن تحت عنوان پیشنهاد درباره آیند مسیر روابط با روسیه در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده و بر سه اصل فاصله گیری، بازدارندگی و تعامل استوار است، تصریح می‌کند: اتحادیه اروپا برای اینکه منافع خود را از پیش‌ ببرد باید بتواند با روسیه در خصوص چالش‌های کلیدی تعامل کند.

سند یادشده می‌افزاید که همه گیری کرونا بیان‌گر تعامل سازنده دو طرف در زمینه بهداشت عمومی بود و ضروری است که ما در خصوص مقابله با تغییرات اقلیمی و سایر مسائل زیست محیطی گفت‌وگوهای نزدیکی با روسیه داشته باشیم.

این سند پیشنهاد توسعه تعاملات فنی با دولت مسکو را مطرح و تاکید کرده که همکاری در زمینه جلوگیری از بروز درگیری‌ در سطح منطقه و جهان از ایران و خاورمیانه تا افغانستان، مقابله با تروریسم و عدم اشاعه تسلیحات اتمی امری ضروری است.

دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴ و ایران طی نزدیک به سه ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا توافق هسته‌ ای ایران را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند. در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که اتحادیه اروپا و مسکو باید بتوانند در زمینه منافع مشترک با یکدیگر همکاری کنند.

او هفته گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روابط دو طرف در مقطع کنونی به پایین ترین حد رسیده است خاطر نشان کرد: هدف ما باید پیدا کردن راه‌هایی برای تغییر تدریجی شرایط به سمت یک رابطه پایدار و قابل پیش‌بینی باشد. بورل تصریح کرد سند یادشده به صورت هم‌زمان پیشنهاد عقب راندن، مهار و تعامل با روسیه را بر پایه یک رویکرد عمل‌گرایانه ارائه می‌دهد.

روابط روسیه با غرب تیره شده است و مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود، دیپلمات های کشورهای آمریکا، چک، لهستان و بلغارستان را اخراج کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تا کنون دهها بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده اند و این اقدامات برای فشار بر رهبری روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برجام اتحادیه اروپا سوریه لیبی محیط زیست شورای اروپا توافق هسته ای اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

وزارت خارجه حکومت طالبان اعلام کرد سومین نشست سازوکار تعامل با چین با تاکید بر کمک‌های بشردوستانه و بازسازی افغانستان در پکن برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه حکومت طالبان اظهار داشت در سومین نشست افغانستان و چین، مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه طالبان که در شبکه ایکس منتشر شده است، سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین برای کمک‌های بشردوستانه و بازسازی تاکید دارد.

در این نشست همچنین درباره افزایش تجارت، استخراج معادن از جمله معدن مس عینک، ارتقای ظرفیت کارمندان ادارات حکومت طالبان گفتگو شده است.

نگرانی آمریکا از گسترش نفوذ چین در افغانستانچین در افغانستان شهرک‌های صنعتی می‌سازدنخستین دیدار رسمی طالبان و نمایندگان چین در افغانستان

«یوشیائو یونگ» نماینده ویژه چین برای افغانستان نیز در بیانیه‌ای به نقل از مقامات کشورش آورده است «چین از سال 2021 مفهوم دیپلماتیک دوستی، صمیمیت، منفعت متقابل  و فراگیری را اجرا کرده است».

در بخشی  از این بیانیه تاکید شده است تحریم‌های یکجانبه و مسدود کردن دارایی‌های افغانستان رنج مردم این کشور‌ را تشدید کرده است بنابراین کشورهایی که مسئول وضعیت کنونی افغانستان هستند باید با جدیت کار خود را انجام دهند.

بر اساس این بیانیه، در این نشست طرفین بر ساخت طرح کمربند و جاده نیز تاکید کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه