Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود آنکه رهبران اتحادیه اروپا امروز جمعه بر سر برنامه تحریم‌هایی جدید علیه روسیه توافق کردند اما با طرح مطرح شده برای برگزاری یک نشست این اتحادیه با ولادیمیر پوتین مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، فرانسه و آلمان در جریان نشست اتحادیه اروپا در شهر بروکسل خواستار برگزاری مذاکراتی مستقیم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح پیشنهادی بعد از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نشستی با پوتین چند روز پیش در شهر ژنو سوئیس برگزار کرد.

با این حال رهبران اتحادیه اروپا در توافق حاصل کردن بر سر چنین نشستی شکست خوردند. آنها در بیانیه ای گفتند "فرمت و شرایط گفتگو با روسیه را بررسی خواهند کرد" اما برگزاری نشست را ذکر نکردند.

این بیانیه همچنین از جوزپ بورل نماینده عالی امور خارجه اتحادیه اروپا خواست تا "به ارائه گزینه هایی برای تدابیر محدودیت آمیز بیشتر از جمله تحریمها علیه روسیه بپردازد".

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بعد از نشست با رهبران اتحادیه اروپا گفت: ما بار دیگر تعریف کردیم تحت چه شرایطی حاضر به همکاری و ارتباط برقرار کردن به صورت نزدیکتر با روسیه هستیم. امروز توافقی بر سر نشست فوری رهبران وجود نداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اتحاديه اروپا روسيه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اتحادیه بین المجالس صحنه کشمکش با رژیم صهیونیستی

نشست امروز کمیته اضطراری اتحادیه بین المجالس جهان در ژنو به صحنه کشمکش حامیان فلسطین با رژیم صهیونیستی کشیده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، امروز دوشنبه 6 فروردین ماه نشست کمیته اضطراری اتحادیه بین المجالس جهان در ژنو برگزار شد. 

آفریقای جنوبی، رژیم اسرائیل، اندونزی، آرژانتین، کنگو و دانمارک به مدت سه دقیقه فرصت داشتند در خصوص ضرورت قرار گرفتن درخواست خود در دستور کار کمیته اضطراری، صحبت کنند.

سخنان نماینده آفریقای جنوبی که با تشویق ممتد حضار همراه بود، با طرح موضوع شرایط وخیم انسانی در غزه که در نتیجه جنایات وحشیانه رژیم اسراییل رخ داده و ضرورت توجه به قرار موقت دیوان بین الملل دادگستری آغاز شد.

در جریان سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی که با اعتراض حضار همراه بود نمایندگان بسیاری از کشورها از جمله ایران، اندونزی، مالزی، اردن، الجزائر و... سالن را ترک کردند.

رژیم اسراییل نیز در نتیجه جو ضدصهیونیستی اجلاس، مجبور به پس گرفتن، درخواست خود شد.

هیات نمایندگان کشورمان به ریاست مجتبی رضاخواه نوزده رای خود را به نفع آفریقای جنوبی  اعلام کرد.

در پایان با وجود آنکه آیتم آفریقای جنوبی با کسب 904 رای بیشترین آرا را تصاحب کرد ولی به دلیل عدم کسب دو سوم آرا هیچ یک از آیتم‌ها موفق به احراز آیتم کمیته ضروری نشدند.

آغاز به کار اجلاس اتحادیه بین المجالس در ژنوسفیر ایران در ژنو: حق دفاع مشروع برای اسرائیل اشغالگر وجود ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • دعوت پادشاه بحرین از بشار اسد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف
  • روس‌ها ۳۹ ثانیه حریم هوایی ناتو را نقض کردند
  • اوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شود
  • نشست اتحادیه بین المجالس صحنه کشمکش با رژیم صهیونیستی
  • بهشتی: مراقب باشیم حادثه مسکو در ایران تکرار نشود / افغانستان لانه داعش شده است