Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین ارشاد در نشست «استاد تراز انقلاب اسلامی» که به مناسبت سالگرد شهادت شهید چمران برگزار شد، در جمع اساتید بسیجی با تجلیل از حضور میلیونی مردم در پای صندوق های رای گفت: علیرغم تلاش های زیادی که در داخل و خارج از سوی دشمنان داخلی و خارجی، ضد انقلاب، سلطنت طلبان، منافقین و رسانه های معاند برای دلسرد مردم از حضور در پای صندوق  های رای شکل گرفت و علیرغم وضعیت نامناسب اقتصادی و شرایط کرونایی، دیدیم که مردم عزیز ما با حضور میلیونی خود در انتخابات حمایت خود از نظام، رهبری و انقلاب را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژگی های استاد تراز انقلاب و با اشاره به ویژگی های شهیدچمران به عنوان یک استاد تراز انقلاب اسلامی، افزود: شهید چمران شخصیتی است که از دوران دانش آموزی به دنبال شناخت اسلام بود، از ۱۵ سالگی در درس تفسیر قرآن آیت الله طالقانی شرکت کرد و با معارف ناب اسلامی آشنا شد. 

حسینی یادآور شد: شهید چمران هم در حوزه‌های علم و دانش و هم در حوزه اخلاق و دین مداری الگو و نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی بشمار می آید.

وی با بیان اینکه شهیدچمران در طول زندگی اش هیچگاه از مسیر اصلی منحرف نشد، تاکید کرد: ما حتی کسانی را داشتیم که به منصب ریاست جمهوری هم رسیده اند ولی معرفت اسلامی نداشته اند و آیات قرآن را تفسیر به رای کرده اند. 

این استاد دانشگاه با اشاره به سطح بالای علمی شهید چمران یادآور شد: شهید چمران جدای از توانایی علمی، در فعالیت های سیاسی هم حضور داشت. او در کنار معرفت اسلامی از بینش سیاسی برخوردار بود، اگر استادی دارای بینش سیاسی نباشد نمی تواند استاد تراز باشد برای همین هم هست که ما با هم اندیشی می کنیم تا تحلیل های درستی از مسائل داشته‌ باشیم. 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: شهید چمران در کنار بینش و معرفت اسلامی و بینش سیاسی، نسبت به مسائل پیرامون خود احساس مسئولیت داشت. 

وی گفت: یک انسان مومن و یک استاد انقلابی باید همزمان با اینکه به کارهای علمی‌اش می رسد معرفت اسلامی و بینش سیاسی داشته باشد و شهید چمران همین‌گونه بود. 

حسینی افزود: برخی از ایرانیان  به کشور خود توجهی ندارند اما شهید چمران برای علم آموزی به آمریکا رفت و بعد از این هجرت علمی، در مصر آموزش نظامی می‌بیند تا اگر لازم شد در ایران برای مبارزه با ظلم از آن استفاده کند. 

این استاد دانشگاه با اشاره به اقدامات شهید چمران در لبنان، تاکید کرد: در آغاز انقلاب شهید چمران با کوله باری از تجربه به ایران بازگشت و به نیروهای نظامی آموزش داد و بعد از اینکه ماجرای محاصره پاوه رخ داد به آنجا رفت و  در قضیه پاوه قدرت ایمان و اراده آهنین و شجاعت و فداکاری او بر همگان ثابت شد، او با اینکه از مقامات بود ولی همواره برای حل مشکلات به دل خطر زد. 

وی اظهار داشت: شهید چمران وقتی نماینده مجلس شد، بدون اینکه درگیر غرور شود به خدمت پرداخت و وقتی هم جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، مجلس را رها کرد و به سمت خط مقدم مبارزه با رژیم بعثی رفت. 

وزیر پیشین ارشاد گفت: استاد تراز کسی است بتواند سلایق مختلف را جذب کند و شهید چمران توانست سلایق و اقشار مختلف را جذب کند. 

حسینی در ادامه با اشاره به ساده زیستی شهیدچمران یادآور شد: در همین دولت ما می‌دیدیم وزرای هزار میلیاردی وجود داشت، وزرایی که درد مردم برایشان اهمیتی نداشت و در نتیجه این موضوع باعث ایجاد فاصله طبقاتی شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به عملکرد نامناسب دولت تاکید کرد: متاسفانه در دولت فعلی عملکرد نامناسب مسئولان باعث مشکلاتی برای مردم شد، به طور مثال دلار ۴۲۰۰ تومانی را بدون حساب و کتاب به برخی افراد و نزدیکان خود دادند که البته باید پاسخگو باشند.

حسینی درباره این سوال که چرا روسای جمهور بعد از پایان دوره ریاست جمهوری دچار مشکلاتی می شوند؛ گفت: اینگونه نیست که مطرح می شود، چون برخی از ابتدا مشکل داشتند مثل بنی صدر که از همان ابتدا دچار توهم بود، یا برخی هم مانند آقای خاتمی از ابتدا دیدگاهی که داشت مشخص بود. برخی هم مثل آقای احمدی نژاد در ابتدا فعالیت خوبی داشت ولی از میانه راه دچار مشکل شد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی ۴۲ سال است که خودش را ثابت کرده و شخصیت و عملکرد ایشان مشخص است برای همین هم ما اصرار داشتیم که در انتخابات حضور داشته باشند.

حسینی افزود: ما تا روز جمعه 28 خرداد به عنوان وظیفه مردم را برای مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کردیم و تلاش کردیم ضمن معرفی گزینه اصلح، شبهات را پاسخ دهیم برای همین با حضور در استان ها و شهرهای مختلف به این وظیفه عمل کردیم و از فردای انتخابات هم دیگر پیگیر هیچ منافعی نیستیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: مادر کانون دانشگاهیان با توجه به ضوابطی که داریم به عنوان یک تشکیلات سیاسی و علمی و دانشگاهی به دولت کمک خواهیم کرد و اگر مسائلی باشد منتقل می‌کنیم، به طور مثال هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد، دانشگاه های غیرانتفاعی و... ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد ما اینها را داریم رصد می کنیم و برای حل این مشکلات راهکار خواهیم داد.

وی درباره سوالی پیرامون تفاوت حقوق اساتید دانشگاه های دولتی با دانشگاه آزاد هم اظهار داشت: حتما باید در این زمینه برای حل مشکلات کار شود و تصمیمات جدی اتخاذ برای حل مشکلات اتخاذ شود. این فاصله زیادی که بین اساتید دانشگاه آزاد و وزارت علوم وجود دارد قابل قبول نیست که بخشی از آن به خاطر نگاه سیاسی وزارت علوم بوده که دانشگاه آزاد را بعد از تغییرات برای خودشان نمی دانستند.

حسینی گفت: مشکل دولت روحانی این است که هیچ مسئله ای را حل نمی کند و همین طور مسائل را رها می‌کند. این رویه در این دولت وجود نداشت که وقتی مشکلی پیش می آید بنشینند و برنامه ریزی درستی برایش داشته باشند تا مشکل برطرف شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان یادآور شد: ما به آینده امیدوار هستیم و می‌دانیم رئیس‌جمهور اختیارات گسترده ای دارد و حتماً می تواند کشور را از این وضعیتی که امروز دارد رها کند.

وی اظهار داشت: الان چون در کشور یک ناکارآمدی، سستی و انفعال حاکم است مردم با مشکل مواجه شدند و حتماً در آینده اتفاقات مثبت خواهد رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید دانشگاه انقلاب اسلامی رئیس جمهور دبیرکل کانون دانشگاهیان استاد تراز انقلاب دانشگاه آزاد معرفت اسلامی شهید چمران بینش سیاسی یادآور شد برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران در جلسه هماهنگی مراسم روز قدس گفت: تدابیر و تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی لازم برای برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس اندیشیده شده و با همکاری همه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و خدمات رسان و امدادی با آمادگی کامل در کنار مردم حضور خواهیم داشت.

سیدکمال سادات با بیان اینکه هر سال اهمیت راهپیمایی روز جهانی قدس بیشتر از سال قبل می‌شود، افزود: امسال نیز با توجه به افزایش توطئه‌های رژیم صهیونیستی و ظلمی که در حق مردم غزه می‌شود ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی ساکت نمانده و یک بار دیگر همزمان با موج خروشان جامعه جهانی به پا خاسته و فریاد عدالت خواهی آنان را به گوش جهانیان خواهد رساند.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: هماهنگی لازم برای جابجایی مردم از نقاط مختلف شهر به مسیر‌های ده گانه راهپیمایی با سازمان اتوبوسرانی به منظور تامین اتوبوس کافی برای ارائه خدمات به مردم روزه دار صورت گرفته است.

مسیر‌های ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت به شرح زیر اعلام شد:

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین، میدان امام حسین، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد مظهری، خیابان قزوین، میدان قزوین، خیابان کارگر جنوبی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵: مسجد ابوالصدق، خیابان امام خمینی - خیابان کارون - خیابان آزادی - میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجدالجواد، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸: مسجد امام جعفر صادق، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • برای تحقق شعار سال ،مجلس وظیفه سنگین برای حل مشکل بروکراسی اداری دارد
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌های ۲ شهید مدافع حرم
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • قتل یک روحانی در ماهشهر و ادامه واکنش‌ها