Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@17:39:36 GMT

راهزنی‌های جدید آمریکا شروع شد +جزییات

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۰۸۵۵

راهزنی‌های جدید آمریکا شروع شد +جزییات

امروز، جمعه، سندیکای خبرنگاران عراقی درباره مسدود کردن وب سایت‌های رسانه‌ای عراقی توسط مقامات آمریکایی اظهار نظر کرد. به گزارش پول نیوز، در بیانیه این تشکیلات رسانه‌ای آمده است که «سندیکای خبرنگاران عراق بستن پایگاه‌های رسانه‌ای از سوی مقامات آمریکا را رد و تاکید می‌کند» که این امر «راهزنی آمریکایی‌ها در سلطه و مقابله با رسانه‌های آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سندیکای خبرنگاران عراق در این بیانیه افزوده است: آنچه دولت ایالات متحده در گام غیرقانونی خود برداشت، دروغ بودن شعار‌های آزادی بیان و سایر عناوین دیگری را که مروج آن است، مجدداً تأیید می‌کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: در حالی که سندیکای روزنامه نگاران عراق این اقدامات را محکوم می‌کند، اما خواستار عدم تکرار این اقدامات محدودکننده آزادی رسانه‌ها و بیان است. اقدام آمریکا با آنچه رسانه‌های سراسر جهان برای فعالیت آزادانه رسانه ها، بدون هیچ گونه فشار و محدودیتی دنبال می‌کنند و با فعالیت‌های دموکراتیک مورد توافق بین المللی، مغایرت دارد.

چند ساعت پیش از این، انجمن دفاع از حقوق روزنامه نگاران عراق در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در جلوگیری از دسترسی به بیش از ۱۴ پایگاه اینترنتی رسانه‌ای در عراق را اقدامی سیاسی با هدف تاثیر بر انتخابات پارلمانی آینده عراق دانست.

در این بیانیه آمده است: در اقدامی برای ممانعت از آزادی بیان و رسانه‌ها آمریکا اقدام به بستن دسترسی به ۱۴ رسانه معروف درعراق کرد. جمعیت دفاع از حقوق روزنامه نگاران عراق این اقدامات را غیرقانونی، فاقد سند و دارای اهداف سیاسی آشکار با هدف محدود کردن آزادی بیان، تشویش اذهان عراقی و در راستای تاثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی آینده عراق می‌داند.

این انجمن از سازمان‌های بین المللی خواست تدابیر فوری را در جهت توقف این «راهزنی آمریکایی» اتخاذ کنند. همچنین انجمن دفاع از روزنامه نگاران عراق از هیات ارتباطات و رسانه‌های این مشور خواست گام‌های واقعی برای توقف این اقدام تخریبی بردارد.

پیش تر، احزاب و جنبش‌های مختلف عراقی بستن رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای عراقی را از سوی آمریکا دخالت آشکار در امور داخلی و نقض حاکمیت این کشور می‌دانند.

حزب الدعوه، عصائب أهل الحق، جنبش النجباء و ائتلاف سیاسی الفتح در بیانیه‌های جداگانه اقدام آمریکا در بستن دهان رسانه‌ها را نقض آشکار ادعای آمریکا در حمایت از دموکراسی و آزادی بیان و زیرپا نهادن حاکمیت عراق با دخالت مستقیم در امور داخلی این کشور دانستند.

سه شنبه شب گذشته (اول تیرماه ۱۴۰۰) رسانه‌های محور مقاومت و شیعیان به طور خاص در منطقه شاهد شبیخون آمریکایی بود و ده‌ها (۳۳) پایگاه اینترنتی خبری بسته شدند.

این اقدام تنها دو هفته بعد از تصمیم شبکه خبری عرب زبان «الحره» وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا رخ داد؛ تصمیمی که هرگونه اظهار نظر کارکنان و خبرنگاران خود را در شبکه‌های اجتماعی ممنوع کرده بود.

از این رو درباره شبیخون دولت آمریکا به رسانه‌های محور مقاومت و شیعیان که بخش زیادی از آن‌ها را رسانه‌های عراقی تشکیل داده اند، دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده است.

برخی آن را راهزنی آمریکا برای سرقت اطلاعات و عده‌ای مهندسی انتخابات زودهنگام عراق توسط آمریکا و سوق دادن جامعه عراق به سمت تکصدایی با هدف پیروز کردن مهره‌های آمریکا در این انتخابات دانسته اند که قرار است دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شود.

این محکومیت‌ها از سوی گروه‌های عراقی و انجمن دفاع از روزنامه نگاران عراق در حالی رسانه‌ای می‌شود که تعدادی از نهاد‌های مدعی دفاع از رسانه و آزادی بیان در عراق و جهان هنوز سکوت کرده اند. هیئت مستقل رسانه و ارتباطات (دولتی)، دیده بان دفاع از آزادی مطبوعات در عراق، انجمن ملی روزنامه نگاران، خانه روزنامه نگاران عراق و مرکز مترو برای دفاع از آزادی مطبوعات در کردستان عراق هنوز درباره این اقدام آشکار دولت آمریکا در نقض حاکمیت عراق و ممانعت از چند صدایی واکنشی نشان نداده اند. نهاد‌های بین المللی مدعی دفاع از خبرنگاران و رسانه مانند خبرنگاران بدون مرز هم سکوت اختیار کرده اند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 تحریم های آمریکا برجام پول نیوز روزنامه نگاران عراق رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این مستند محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره زندگی و مبارزات احمد جبرئیل دبیرکل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین است.

جبرئیل هم پیمان راهبردی ایران و سوریه، عضو بیشتر ائتلاف‌های فلسطینی و مخالف رویکرد سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی بود و به همین دلیل نیز بار‌ها برای ربودن و ترور وی تلاش شد.

دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین سال ۲۰۲۱ در دمشق درگذشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزییات پرونده‌های قاچاق دختران/ ماجرای پروژه کینگ چیست؟
  • جزییات پرونده های فساد جنسی پروژه کینگ، چَتِر بِیت و لِوِل آپ دنس
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی
  • رادیو ۸۴ ساله شد/ اینجا تهران است، رادیو ایران
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»