Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و عضو شورای وحدت گفت: میان ما و شورای ائتلاف هیچ‌گونه اختلاف مبنایی وجود ندارد بلکه اختلاف در روش‌ها و رویکردها و نوع نگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور، عضو شورای مرکزی و مسئول امور تشکیلات جامعه روحانیت مبارز در مراسم تجلیل از فعالان و کمیته های ستاد مرکزی انتخاباتی شورای وحدت که در مرکز همایش های آدینه برگزار شد با تبریک حماسه بزرگ 28 خرداد به دستاوردهای شورای وحدت به عنوان یک تشکیلات جدید در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود: شورای وحدت از ابتدای فعالیت خود به عنوان یک حرکت بدیع و ابتکاری که موجب تجمیع و همگرایی احزاب، تشکلها و نیروهای جریان ارزشی و انقلابی گردید چهار دستاورد عمده داشته که بسیار راهبردی و حائز اهمیت می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت گفت: اولین دستاورد شورای وحدت ایجاد یک ساختار فراگیر مبتنی بر خرد جمعی و به دور از امتیاز خواهی و انحصار طلبی است. در این ساختار همه اضلاع جریان ارزشی و انقلابی ایفای نقش نمودند و حضور فعال در جلسات و برنامه ریزی ها و فعالیت های آن داشته اند. لذا شورای وحدت تا حدود زیادی خلا جایگاهی را که بتواند همه نیروهای انقلابی و ارزشی را مجتمع سازد پر کرد و اکنون دفاتر شورای وحدت در استان ها و هیئت اجرایی شورا در شهرستان ها تشکیل شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور با اشاره به دومین دستاورد شورای وحدت افزود: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات به دلیل تبلیغات بسیار زیاد برای تحریم انتخابات عرصه ای سرد بر فضای عمومی انتخابات حاکم بود و علاوه بر بخش هایی از مردم و جمعی از نخبگان و فعالان سیاسی انگیزه ای برای فعالیتهای خود نمی دیدند، شورای وحدت توانست با حضور و تکاپوی خود تنور انتخابات را گرم کرده و فضای واقعی رقابت‌ها را با شور و نشاط همراه سازد.

وی در ادامه با بیان اینکه سومین دستاورد ما دعوت از یک گزینه خاص و مشخص از حدود  شش ماه قبل بود افزود: ما از همان آغاز راه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی را به عنوان گزینه اصلح و شایسته مطرح کردیم و با دعوت از ایشان و ترغیب  گروه‌های مختلف سیاسی و مردمی  برای مطالبه حضور ایشان در عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، نامزدی جناب آقای رئیسی به یک مطالبه عمومی تبدیل شد؛ وقتی هم که جناب آقای رئیسی وارد عرصه شد ده ها هزار نفر از نیروهای شورای وحدت در سراسر کشور به میدان آمده اند و با همه وجود و با اعتقاد راسخ برای پیروزی ایشان فعالیت کردند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره نمود و افزود: شورای وحدت توانست با ایجاد فضایی رقابتی برای این انتخابات نیز آن را از حاشیه به متن بیاورد و بحمدالله در کل کشور نیروهای ولایی و ارزشی توانستند اعتماد عمومی را کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در تشریح نتایج انتخابات شوراهای شهر در کشور گفت: ما و شورای ائتلاف در 11 استان و همچنین در کلانشهرهایی چون مشهد و اصفهان فهرست مشترک ارائه دادیم و در 7 استان نیز به‌دلیل اقتضائات محلی فهرست مشترک ارائه نکردیم اما منتخبین این استان ها نیز از نیروهای ارزشی و ولایی هستند. در 6 استان هم  شورای ائتلاف با هماهنگی و همراهی شورای وحدت فهرست تنظیم کرد. در 7 استان هم تلاش های ما برای ارایه فهرست واحد به نتیجه نرسید و فهرست جداگانه عرضه شد که در نتیجه در دو استان شورای ائتلاف و در دو استان دیگر شورای وحدت و در سه استان ترکیبی از افراد کاندیداهای شورای وحدت و شورای ائتلاف پیروز رقابت‌ها شدند. 

وی تاکید کرد: میان ما و شورای ائتلاف هیچ گونه اختلاف مبنایی وجود ندارد بلکه اختلاف در روش ها و رویکردها و نوع نگاه به مسائل سیاسی و اجتماعی است و تاکید می‌کنیم ما در موسم انتخابات، شورای ائتلاف را رقیب خود نمی‌دیدیم بلکه هر دو در مسیری واحد برای رسیدن به هدفی واحد حرکت میکردیم البته در تهران ضمن تبریک موفقیت فهرست ائتلاف  که اکثر افراد این فهرست مورد تایید شورای وحدت نیز بودند برخی ابهامات و مشکلات قانونی وجود دارد که چون دغدغه اصلی ما متوجه وحدت و انسجام است، اکنون مجالی برای طرح و بیان آنها نیست؛ میزان و منبع هزینه ها، تمسک به برخی روش های غیر اخلاقی که شایسته جریان منتسب به نیروهای انقلابی و ارزشی نیست و چگونگی نظارت بر انتخابات شوراها و نحوه شمارش آرا محل اشکال جدی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در پایان افزود: شورای وحدت در آغاز یک راه بزرگ و مبلغ یک آرمان بزرگ که همانا «وحدت» است، قرار دارد و تجربه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای ما بسیار ارزشمند بود. حضور شورای وحدت دارای برکات بسیاری بوده و امیدواریم این تشکیلات جدید در تمام ساحت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور حضوری پویا و مبتنی بر مشارکت و خرد جمعی سایر نخبگان و فعالان عرصه سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جامعه روحانیت مبارز انتخابات ریاست جمهوری 1400 ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد جامعه روحانیت مبارز انتخابات ریاست جمهوری 1400 سیاسی و اجتماعی عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف جامعه روحانیت حجت الاسلام شورای وحدت موسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه هم میهن نوشت:

در مجلس یازدهم از ۱۹ نماینده استان آذربایجان شرقی، ۱۰ نفر از جریان‌های مستقل و اصلاح‌طلب (۲ اصلاح‌طلب و ۸ مستقل) و ۹ نفر از جریان اصولگرا به مجلس رفتند و در مجلس دوازدهم از ۱۳ نماینده منتخب مرحله اول  ۱۰ نفر از جریان‌های مستقل و اصلاح‌طلب که برخی از آنها از منتقدان سرسخت دولت هستند رای آوردند.

بیت‌الله عبداللهی حوزه انتخابیه اهر و هریس، غلامرضا نوری‌قزلجه، بستان‌آباد، محمد باقری‌بناب، مجید نصیرپور، سراب، رضا علیزاده، ورزقان، فرامرز شهسواری، هشترود و چاراویماق، مریم عبداللهی، میانه، زهرا خدادادی، ملکان و لیلان، سیدفرید موسوی، مراغه و عجب‌شیر، مسعود پزشکیان، تبریز، آذرشهر و اسکو، عزت‌الله حبیب‌زاده، مرند و جلفا از اصلاح طلبان و ۳ نفر (بهنام رضوانی کلیبر، خداآفرین و هوراند، روح‌الله متفکرآزاد، تبریز، آذرشهر و اسکو و رضا علیزاده، ورزقان) از جریان اصولگرا به مجلس رفتند.

تکلیف ۱۳ نماینده این استان در دور اول انتخابات مشخص شد و ۶ نماینده دیگر در دور دوم تعیین‌تکلیف خواهند شد. در انتخابات این دوره، رکورد کاهش مشارکت در این استان ثبت شد و از کمترین میزان مشارکت در دور اول و یازدهم که ۴۳ درصد بود نیز عبور کرد.

رفتار انتخاباتی مردم این استان تا پیش از این نشان می‌داد که در کنار انتخاب قومیتی، توجه به گرایش سیاسی و عملکرد کاندیداها نیز مورد توجه مردم بود و به‌ویژه در شهر تبریز، انتخاب مردم سیاسی‌تر بود؛ انتخابی که علاوه بر مردان، در جمعیت زنان این استان نیز رفتارهای سیاسی‌تری را در بر می‌گرفته است.

در روستاهای این استان نیز تاثیر عوامل سیاسی کمتر از عوامل قومیتی نبوده است.

براساس اظهارات فعالان سیاسی در این استان بسیاری از کاندیداها ترجیح دادند که به‌صورت مستقل و به دور از دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات شرکت کنند و پایگاه رای خود را با جریان حزبی از دست ندهند؛ هرچند که چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی همچون فرید موسوی و مسعود پزشکیان توانستند به مجلس راه یابند.

گویی در این استان نباید انتخاب افراد میانه‌رو را به گرایش مردم به یک جریان سیاسی خاص نسبت داد و آنها اینگونه ترجیح دادند که سیاست را در کنار عملکرد و کیفیت تحلیل و ارزیابی کنند. شاید به همین دلیل است که با وجود ناکامی اصلاح‌طلبان در دریافت تایید صلاحیت از سوی شوراهای نظارت و اجرایی و فضای باز موجود برای فعالیت اصولگراها، این مستقلین و تا حدودی اصلاح‌طلبان هستند که پیروز انتخابات در این استان می‌شوند.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895715

دیگر خبرها

  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • سعی کردیم شهرداری دارایی‌های خود را خام‌فروشی نکند
  • در نمایندگی اشنایدر چه خدماتی ارائه می‌شود؟ معرفی نمایندگی و لیست خدمات
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • نقوی حسینی: «پشم» مقدرات مجلس آینده را تعیین می‌کند!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند