Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد گفت: سند تحول؛ همچنان که از نامش پیدا است تحول عظیمی را در قوه قضائیه ایجاد کرده و در آینده ایجاد خواهد کرد و در حقیقت سندی است که برای سالیان طولانی ماندگار است.

به گزارش مشرق، منصور مظفری مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد پیرامون عملکر د دستگاه قضایی در دو سال گذشته انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سند تحول قضائی تحول عظیمی در قوه قضائیه ایجاد کرد

- عملکرد قوه قضاییه در دوره ریاست آیت‌الله رئیسی پیشرفت چشمگیری را نسبت به سال‌های قبل داشته است.

- از جمله مواردی که می‌توانم نام ببرم سند تحول قضائی بود. این سند تحول؛ همچنان که از نامش پیدا است تحول عظیمی را در قوه قضائیه ایجاد کرده و در آینده ایجاد خواهد کرد و در حقیقت سندی است که برای سالیان طولانی ماندگار است.

دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و دستگاه قضا از بین رفته است

- در دوسال گذشته اعتماد مردم به قوه قضائیه بیشتر از هر زمان دیگری شده و خوشبختانه با رفتن آیت‌الله رئیسی از ریاست دستگاه قضا این طرح ادامه خواهد داشت تا مدیران بعدی قوه قضائیه با ادامه این سند تحول بتوانند ادامه دهنده راهی باشند که با ریاست آیت‌الله رئیسی در دستگاه قضا شروع شده بود.

- در دوران تحول و دیوار بی‌اعتمادی که بین مردم و قوه قضائیه وجود داشت ترک برداشته و می‌توانیم بگوییم که این دیوار کم کم از بین خواهد رفت. در این دوره به مردم امید داده شد و اعتماد مردم به دستگاه قضایی بیشتر شد.

قوه قضائیه مبارزه با فساد را از درون خودش آغاز کرد

- همانطور که می‌بینیم در این دوره مبارزه با فساد شروع شد و قوه قضائیه مبارزه با فساد را با اخراج قضات فاسد از درون خودش آغاز کرد.

- یکی از برنامه‌ها و پیشرفت‌ها در این دوره مبارزه با دانه درشت‌ها در هر جناحی بود.

- تشکیل دادگاه جرم سیاسی از موارد مهم دیگری است که طبق قانون اساسی باید پیش از این تشکیل می‌شد و چهار دهه معطل مانده بود و در دوره آیت‌الله رئیسی دادگاه سیاسی هم آغاز به کار کرد و چندین مورد از دادگاه‌ها با حضور هیات منصفه که نمایندگان افکار عمومی هستند شروع به کار کرد.

ارتباط خوب قوه قضائیه با رسانه‌ها در دوره تحول

- قطعا در دوره تحول، قوه قضائیه ارتباط خیلی خوب  با رسانه‌ها داشت و ما شکایتی از مدعی‌العموم نسبت به رسانه‌ها نداشتیم.

- نه اینکه رسانه‌ها تخلفی نداشته باشند بلکه برنامه قوه قضائیه در این زمینه مدارا، تذکر و پیشگیری بود و جواب هم داد.

- نسبت به گذشته قضات دادسراهای فرهنگ و رسانه احترام خاصی نسبت به مطبوعات داشتند و اگر تخلفی هم صورت گرفته بود با تذکر دادن؛ رفع و پیشگیری می‌شد و اثر آن نسبت به گذشته خیلی بهتر بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران انتخابات 1400 آیت الله رئیسی قوه قضائیه دستگاه قضا سند تحول رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند.

به گفته وی تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرائی خاطر نشان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

وزیر آموزش و پروروش تصریح کرد: به هنرستان های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود، هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود