Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@14:41:55 GMT

طالبان مدعی کنترل ۸۰ درصدی از خاک افغانستان

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۱۰۵۵

شبکه‌ "ای بی سی" باتوجه به سخنان سخنگوی طالبان گزارش داد که این گروه مدعی شده هم اکنون ۸۰ درصد از افغانستان را تحت کنترل خود دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   "سهیل شاهین" سخنگوی دفتر سیاسی طالبان امارت اسلامی افغانستان در گفتگو با شبکه‌ای بی سی گفت که آن‌ها هم اکنون کنترل ۱۶۳ منطقه از افغانستان را در دست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاهین که همچنین عضوی از تیم مذاکرات طالبان در دوحه است، گفت: تنها مرکز افغانستان توسط دولت کابل کنترل می‌شود، اما مناطق اطراف آن در کنترل ما است.

سخنگوی طالبان در ادامه مدعی شد که با احتساب مناطق تحت کنترل باید گفت که بیش از ۸۰ درصد سرزمین افغانستان در اختیار نیرو‌های ما است.

سخنان سخنگوی طالبان در حالی عنوان می‌شود که روند خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان در حال تکمیل است و تنها بخش جزئی از نیرو‌ها در افغانستان مانده اند.   "ذبیح‌الله مجاهد" دیگر سخنگوی طالبان هم با تاکید بر اینکه در پیشروی‌های جدید این گروه علیه غیرنظامیان اقدامی صورت نگرفته، به شیعیان اطمینان داد که هیچ اقدام تبعیض‌آمیزی علیه آن‌ها انجام نخواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بعد از انکه نیرو‌های اصلی آمریکا در ماه جولای (تیرماه) افغانستان را ترک خواهند کرد تنها شمار ۶۵۰ نیرو برای تامین امنیت دیپلمات‌ها در این کشور خواهند ماند. آمریکا پس از حمله به برج‌های تجاری دوقلو در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱(سه شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۸۰) به بهانه ردیابی تروریسم به افغانستان حمله کرد.   نیرو‌های اصلی آمریکایی در افغانستان طی دو هفته آینده خروج خود را به پایان می‌رسانند، اما چند صد نیرو به عنوان بخشی از تامین امنیت و پشتیبانی به ویژه در سفارت ایالات متحده و در فرودگاه کابل که در حال حاضر توسط نیرو‌های ترک محافظت می‌شود باقی خواهند ماند. برچسب ها: طالبان ، ذبیح‌الله مجاهد ، اشرف غنی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: طالبان ذبیح الله مجاهد اشرف غنی سخنگوی طالبان نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)

 

منبع:بیسیمچی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله با سلاح سرد در استرالیا با ۴ کشته و شماری زخمی (فیلم) گزارش تلویزیون اسرائیل از صادرات سلاح‌ های ایران (فیلم) رصد و هلاکت دو تروریست داعشی و کشف سلاح و مهمات همراه آنان (فیلم)

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم