Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین وحدت بخش نماز جمعه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در همه پایگاه های استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"راه آرمان"خطبه های نماز جمعه این هفته در شهرستان های زرد استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم:

 

امام جمعه کرمان: جریانات سیاسی اجازه دهند رئیس جمهور منتخب بدون حاشیه یاران خود را انتخاب کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی‌(ع) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی اظهار داشت: امام علی (ع) فرمود “هر کجا که نهی خداوند هست حتما کناره‌گیری کنید و این‌گونه نباشد که بر اثر غفلت نهی خدا در جامعه جاری و ساری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در همه کارها رضایت خدا را در نظر بگیرید و تقوا پیشه کنید افزود: در تمام شئونات زندگی باید رعایت تقوا داشته باشیم و اجازه ندهیم در حق خود و دیگران ظلم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در ادامه بحث هفته‌های گذشته پیرامون انسان در نگاه قرآن کریم بیان کرد: خداوند هدف از آفرینش انسان و نظام هستی را در قرآن کریم بیان کرده است.

وی با اشاره به اینکه خدا آسمان‌ها و زمین را در شش دوران خلق کرده است گفت: از طلوع تا غروب خورشید حکایت‌های زیادی نهفته است که همه آن نشان از عظمت و قدرت لایزال الهی دارد.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه امام علی (ع) فرمود “زمانه دو روز بیشتر نیست روزی به نفع شما و روزی به ضرر شما” ادامه داد: هدف از آفرینش انسان در آیات متعدد قرآن آمده است که بیداری، آگاهی، معرفت و شناخت، ایمان و تعلیم است.

وی با اشاره به اینکه هدف از آفرینش این است که بدانید خداوند بر هر کاری قادر است و سخت‌ترین کارها در نزد خدا ساده‌ترین کارهاست افزود: مردم ایمان به خدا و قدرت بی‌انتهای او را در درون خود افزایش دهید.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه به آزمایش الهی ایمان داشته باشید چرا که خداوند در قرآن فرموده است که “خلقت آفرینش برای این است که در آزمایشات متعدد بهترین عمل‌ها مشخص شود” گفت: عمل انسان باید بدون ریا و برای خدا باشد هر چند کم و عمل باکیفیت عملی است که از روی ترس از خدا و نیت صالح انجام شود و عمل خالص عملی است که شما هیچ‌وقت دنبال آن نباشید که بعد از انجام دادن شما را ستایش کنند و لوح تقدیر بگیرید.

علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از اقدامات غرورآفرین دانشمندان کشور ساخت واکسن کرونای کاملاً ایرانی است که باید این موفقیت را به جوانان و دانشمندان آینده‌دار کشور تبریک گفت اظهار داشت: ساخت واکسن ایرانی کرونا از دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی در شرایط سخت تحریم‌های دشمن است.

وی با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی گفت: خدمت در دستگاه قضایی که در اجرای عدل در جامعه تلاش می‌کنند بسیار مقدس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه تولید فساد قبل از رسیدن به دستگاه قضایی است و باید اقداماتی انجام شود که ریشه فساد در کشور خشکیده شود افزود: ملت ایران آزمون بزرگ انتخابات را با موفقیت پشت سر گذاشت و اولین پیروز این انتخابات مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی هستند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمن تمام تلاش خود را برای عدم شرکت مردم در انتخابات گذاشت اما مردم با حضور گسترده خود دشمن را ناامید کرده و در حقیقت به نظام اسلامی رأی دادند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه از تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و از نیروهای نظامی و انتظامی که باعث برگزاری انتخابات سالم و باامنیت شدند تشکر می‌کنم گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در بسترسازی برای مشارکت مردم در انتخابات داشتند که از این قشر جامعه نیز تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه جمهوریت نظام اسلامی با آمدن مردم پای صندوق‌های رأی به اثبات رسید که بسیار اهمیت دارد افزود: انتخابات گذشته بسیار اهمیت داشت و تهدیدات زیادی نسبت به برگزاری آن شده بود که یکی از آنها وجود ویروس کرونا و دیگری هجمه‌های شدید دشمن برای حضور کمرنگ مردم پای صندوق‌های رأی بود.

امام جمعه کرمان با ابراز تاسف از اینکه بعضی از خواص با دشمن همراه شده و با بیان سخن‌هایی مردم را از شرکت در انتخابات منع کردند گفت: این افراد حتی خودشان پای صندوق‌های رأی حاضر نشده و در حقیقت همراه دشمن شدند.

وی با بیان اینکه مردم با تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی که داشتند در انتخابات شرکت کردند و به سیاه‌نمایی این آقایان گوش نکردند افزود: رئیس جمهور منتخب فردی مجرب و حزب‌اللهی برای تشکیل دولت اسلامی و انقلابی است و با قاطعیت آرا توسط مردم انتخاب شده است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه اولین توصیه این است که جریانات سیاسی اجازه دهند رئیس جمهور منتخب بدون حاشیه یاران خود را انتخاب کند تا از این پیچ سخت تاریخی عبور کنیم ادامه داد: افرادی یار رئیس جمهور منتخب هستند که مطیع فرامین رهبری، جوان و باانگیزه، متخصص و متعهد و استکبارستیز و از جنس شهید سلیمانی باشند.

امام جمعه شهرستان کهنوج:حمایت از تولید داخلی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین اکبرافشارمنش امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه همگان به تقوای الهی گفت: هر که تقوای الهی را پیشه کند، مورد محبّت مردم قرار می گیرد گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ملت ایران نشان داد که خط مجاهدت شجاعانه دفاع میکند و طرفدار تسلیم نیست ملت ایران طرفدار ایستادگی است طرفدار مقاومت است، طرفدار ایستادگی در برابر زورگویی دشمنان است.

خطیب جمعه کهنوج اصلی‌ترین و محوری ترین عامل قدرت ایران را سرمایه اجتماعی نظام دانست و بیان کرد: دولت انقلابی برای غربی‌ها فوق‌العاده خطرناک و هراس انگیز است .

 

حجت الاسلام افشار منش با بیان اینکه تأکید ولایت فقیه بر خودباوری و دور زدن تحریم‌ها است خاطر نشان کرد: ولی‌فقیه در شرایط امروز کشور تأکید بر دل نبستن به خارج از کشور و بیگانگان دارد و حمایت از تولید داخلی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی در پایان اذعان کرد: مردم ما کشورشان را دوست دارند، ملت ما پای‌تمام سختی ها ایستاده اند، مسئولان باید به فکر مردم باشند و مردم را درک کنند.

 

امام جمعه شهرستان نرماشیر: انتخاب ملت ایران در انتخابات قطعا روح حاج قاسم را شاد کرد

حجت الاسلام روح الله ایرانژاد امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه های این هفته شهرستان بیان کرد: این انتخاب ملت ایران در انتخابات قطعا روح حاج قاسم را شاد کرده است.

خطیب جمعه نرماشیر حضور باشکوه ملت در انتخابات را یک پیروزی دانست و گفت: دشمنان ما با این انتخاب و حضور پرشون ملت پای صندوق های رأی به زانو در آمدند و این یک پیروزی عظیم بود.

وی افزود: دشمن دانست که ملت ایران, نظام‌مقدس جمهوری اسلامی را دوست دارند و به آن پایبند هستند و حضور مردم در انتخابات,آن را به دشمنان نشان داد.

حجت الاسلام ایرانژاد بابیان‌اینکه انتخابات۱۴۰۰ ایران را با اقتدارتر کرد و‌گفت: دشمن دید که تمام ملت ایران‌باهم همبستگی دارند و این همبستگی و حضور باشکوه,ایران را قدرتمندتر کرد.

 

امام جمعه رابر:دستگاه قضا امروز گرفتار کم کاری ها وبی توجهی های  است که در سایر نهادها و دستگاه های معمول شده 

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: ترازوهای ناب در روز رستاخیز می نهیم روز قیامت عیال هر عملی سنجیده می شود هر نمازی چقدر اخلاص دارد .

وی با بیان اینکه ما در این عالم چهار میزان داریم افزود : اولین میزان در عالم هستی است قرآن در سوره الرحمن می فرماید میزان آسمان برافراشت و ترازو را گذاشت, این عالم بر اساس میزان بنا شده است.

خطیب جمعه رابر دومین میزان را خرید و فروش و سومین میزان در عالم را دین دانست و اظهار کرد: میزان در این عالم به معنای نظم است خرید و فروش همان ترازو است، میزان در این عالم دین است ما پیامبران الهی فرستادیم به وسیله کتاب همان کتب آسمانی و میزان یعنی دین هر دینی برای خود میزانی دارد دینی که حق و باطل از هم جدا میکند دینی بر مبنای عدالت تقسیم شده است یکی از میزان ها دین است .

وی ادامه داد: منظور از میزان در روز قیامت ترازو نیست میزان در روز سنجیدن اعمال ناقص با یک عمل کامل است .

خطیب جمعه رابر با بیان عوامل سنگین کردن پرونده عمل انسان را صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، حسن خلق و خوش اخلاقی عبادت بی مالیات و بی هزینه , کلمه توحید لااله الاالله و محبت اهل بیت عصمت و طهارت خواند و عنوان کرد: پرونده عمل انسان سبک است ذکر درود بر خاندان عصمت و طهارت پروند عمل انان را سنگین میکند و بهترین چیز در میزان عالم حسن خلق است چرا که شبیه ترین انسان بر پیامبر (ص) کسی که خوش خلق و با اخلاق است و در قیامت با پیغمبر(ص) نزدیک تر است.

وی، خوش خلقی را یکی از مهم ترین عملی است که زن و مرد را به هم جذب می کند باعث پیوند و استحکام خانواده می شود و از اصلی ترین عوامل فروپاشی خانواده ها بداخلاقی است چرا که بد اخلاقی ریشه و اساس زندگی را نابود می کند .

 

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دوشنبه ۷ تیرمصادف با انفجاردفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و۷۲ تن از یارانش در سال ۱۳۶۰گفت : حادثه هفت تیر و شهدای گرانقدر مخصوصا شخصیت ممتاز و برجسته آیت الله بهشتی رضوان الله تعالی علیه، از سویی سند مظلومیت ملت جمهوری اسلامی و از سوی دیگر نشانه اقتدار و استحکام این نظام بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بهشتی این شهید برجسته و والامقام و شهدای هفت تیر و تبریک هفته قوه قضاییه گفت : اکنون با رفتن قریب الوقوع آیت الله رئیسی به قوه مجریه سوالی که مدت ها در اذهان عمومی مردم شکل گرفته است این که ؛ پس از ورود آیت الله رئیسی به پاستور، تکلیف قوه قضاییه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد محسوب میشود در حالی قوه مجریه، خط مقدم برخورد با مفسدان است چرا که تارو پودر انواع اقسام جرائم در دستگاه اجرایی شکل می‌گیرد.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: چنانچه تصمیم گیری ها سیاست گذاری ها و مدیریت های ادارای شفاف باشد دیگر نوبت به قوه قضاییه نمی رسد؛ دستگاه قضا امروز گرفتار کم کاری ها وبی توجهی های خسارت باری است که در سایر نهادها و دستگاه های معمول شده و که انبوه پرونده ها مرتبط با فساد در آن متراکم شده است .

وی یادآور شد: دستگاه قضایی از دی ماه سال ۹۹با در دست داشتن سند تحول قضایی به راه خود ادامه می دهد کهاین سند تحول دو هدف اصلی رضایتمندی مردم و دستیابی عدالت را به عنوان چشم انداز خود ترسیم کرده است.

امام جمعه رابر اجرای این سند تحول قائم به شخص نیست و با تغییر مدیریت دستخوش تغییر و حرکت نمی شودبلکه با روی کار آمدن رئیس جدید ظرف ده روز آینده شاهد هم افزایی این قوه در مبارزه با فساد خواهیم بود .

امام جمعه شهرستان ریگان:منافقان می دانند که حنای آن ها دیگر برای ایرانیان رنگی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضازاده امام جمعه شهرستان ریگان در خطبه های نماز جمعه گفت: مردم با لبیک گفتن به فرمایشات مقام معظم رهبری با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوان در انتخابات شرکت کردند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در فرمایشات بعد از انتخابات ایشان از مردم به خاطر حضور پرشور و گسترده شان تشکر کرد و گلایه ی ایشان از دشواری معیشت طبقات ضعیف جامعه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ما همیشه و هرلحظه در نماز جمعه لعن و نفرین خود را به عاملان تحریم به نظام جمهوری اسلامی ایران بر منافقان کور دل میفرستیم.

رضازاده اظهار کرد: تفکر ایرانی ها ولایتمداری است، تفکر ایرانی ها تفکر شهید سلیمانی هاست.

امام جمعه اضافه کرد: مردم می دانند که دشمنان خیرخواه آنها نیستند.

رضا زاده گفت: منافقان می دانند که حنای آن ها دیگر برای ایرانیان رنگی ندارد.

خطیب جمعه شهرستان ریگان گفت: الحمدالله که رهبرمان از حضور مردم در پای صندوق های رای شادمان است.

وی بیان کرد: دوشنبه ۷تیرماه در تاریخ انقلاب اسلامی ما انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت ایت الله بهشتی و ۷۲تن از یاران باوفایش است که هفته ی بزرگداشت قوه قضائیه نام گرفته است، تبریک میگوییم به عزیزانی که در دادگستری شهرستان ریگان کار میکنند.

و همچنین با اشاره به روز جهانی مبارزه با موادمخدر (۵تیر) با شعار یاری گران زندگی، مشارکت اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد ،تاثیرات مخربی بر بدن انسان دارد.

خطیب جمعه شهرستان ریگان در پایان با اشاره به افتتاح پروژه گاز رسانی شهرستان، از زحمت کشان عرصه ی گاز رسانی به شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

 

 

امام جمعه جیرفت: برخی از نامزدهای انتخابات، اعتراض دارند که مسئولین بایستی دقیق رسیدگی کنند، زیرا انتخابات حق الناس است

 

به گزارش سایت دقیانوس: حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و تولید واکسن کرونای ایرانی، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایند که ای مومنین از عذاب و عِقاب الهی بترسید و تقوا داشته باشید و در گفتار، قول سدید داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه معنای خوف از خدا همانا ترس از مواخذه‌ی از نتیجه اعمال خودمان است، افزود: از خدا می خواهیم که خدایا در قیامت با عدالت، با ما رفتار نکن بلکه با فضل، عفو و بخششِ خودت با ما برخورد کن.

وی خاطرنشان کرد: انسان مومن، نباید حرفی را که با عقل، سازگاری ندارد به زبان بیاورد.

خطیب نماز جمعه جیرفت، یکی از مصادیق تقوا را اجتناب از اسراف دانست و گفت: اسراف گناهی کبیره می باشد و خصوصاً در نعمتهایی که همه مردم حق دارند از آنها استفاده کنند که آب و برق از این جمله هستند و در این خشکسالی، کشور با کمبود آب و برق مواجه است و مردم باید همکاری کنند و به اندازه نیاز اکتفا کنند.

وی حماسه ملت ایران اسلامی در جمعه گذشته را به ملت، که برنده این حماسه بودند و همچنین رهبری معظم تبریک گفت و افزود: در انتخابات هفته گذشته، مشارکت نزدیک ۵۰ درصد بود ولی در نوع خودش با توجه به شرایط زمانی و مکانی که دشمن، خواب مشارکت ۲۰ یا ۳۰ درصدی را می دید و این ملت، ۵۰ درصد مشارکت در انتخابات داشتند، یک حماسه بزرگ و مهم است و رهبری نیز از مردم تقدیر و تشکر کردند.

وی تصریح کرد: مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، عواملی دارد که اولین عامل آن، وضعیت کرونایی کشور بود که به نظر کارشناسان و معاون وزیر بهداشت، حدود ۱۰ درصد مردم دچار بیماری کرونا بودند و نمی توانستند رای بدهند و برخی هم به خاطر ترس از کرونا، موفق به رای دادن، نشدند.

حاج آقا تارم، عامل دیگر مشارکت ۵۰ درصدی را مدیریت ۸ ساله کشور عنوان کرد و گفت: مدیریت ۸ ساله‌ی کشور با توجه به شرایط، باعث کاهش مشارکت شد و خصوصاً ۴ ساله‌ی اخیر که باعث نارضایتی مردم شده که بر کاهش مشارکت نقش داشت.

وی سومین دلیل مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات را همانا فاصله گرفتن مردم از بسیاری از مدیران تبیین کرد و افزود: این فاصله گرفتن به معنای فاصله گرفتن مردم از عملکرد آن مدیران بوده است.

وی چهارمین عامل مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات اخیر را جنگ رسانه ای و روانی دشمن، ارزیابی کرد و بیان داشت: مردم تحت بمباران شدید، کم‌نظیر و همه جانبه‌ی جنگ تبلیغی قرار داشتند.

امام جمعه جیرفت، عامل دیگر مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات را سیاه نمایی برخی از افراد خودی در داخل معرفی کرد و گفت: این سیاه نمایی ها را در برخی از مناظرات شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ششمین عامل موثر در مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات، برخی از ضعف های مدیریتی در فرایند انتخابات خصوصاً در ساعات اولیه در سراسر کشور بود که روند انتخابات، با اخلال مواجه شده و مردم در اول صبح به صندوق رای مراجعه می‌کردند که با مشکل قطع بودن سامانه مواجه شده و مردم نگران شدند و وضعیت مدیریت، بر روحیه مردم در کاهش مشارکت در انتخابات تاثیر داشت.

حاج آقا تارم درباره مزایای انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: یکی از مزایای این انتخابات در بحث امنیت بود که در بحث امنیت، قبل، حین و بعد از انتخابات که از ملت فداکار، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، پاسداران، بسیجیان، قوه قضائیه و شورای تامین، تقدیر و تشکر می کنم.

وی ابراز داشت: امیدواریم رئیس جمهور منتخب که برای برنامه‌ریزی و گزینش وزرا و مدیران حدود ۴۵ روز فرصت دارند و بتوانند درمورد تحولی را که وعده آن را داده است موفق و موید باشند و از تمام ظرفیت کشور استفاده کند.

وی افزود: در هفته قوه قضاییه، یاد و نام دکتر بهشتی و یارانش را در حادثه هفتم تیر گرامی می داریم و این هفته را به همه قضات، ریاست محترم قوه قضائیه و همچنین رئیس جمهور منتخب که کارنامه ای درخشان در قوه قضاییه و همچنین در تولیت حرم رضوی داشتند تبریک می گوییم.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: قوه قضاییه جایگاه مهمی در قانون اساسی دارد و این قوه مستقل، محل تظلم و دادخواهی مردم است.

وی ورود واکسن ایرانی کرونا به مرحله عمل را افتخار بزرگی ارزیابی کرد و افزود: در روزهای آینده، اولین واکسن ایرانی به مردم عرضه می‌شود و در آینده به ۶ نوع واکسن داخلی دسترسی پیدا می کنیم که در واقع جزو شش کشور جهانی هستیم که تولید کننده واکسن هستند که جای تبریک دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای تزریق واکسن کرونا دو شرط را داشتند؛ اول اینکه نوبتشان باشد که اکنون نوبت ایشان رسیده است و دیگر اینکه واکسن کرونا ایرانی باشد که اکنون واکسن ایرانی را تزریق می کند.

 

امام جمعه فهرج:پیروز انتخابات ۲۸ خرداد شما ملت عزیز بودید که در مقابل سیل تبلیغات رسانه های دشمن ایستادید

 

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز جمعه این هفته به ۴ محور از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: معنای اینکه رهبر حکیم انقلاب پیام شادباش و شکرانه میفرستند این است که توطئه ی رأی بی رأی دشمنان خارجی و منافقان داخلی عمق و پیچیدگی زیادی داشته و همین حضور توانسته کشور را نجات دهد.

وی افزود: پیروز انتخابات ۲۸ خرداد شما ملت عزیز بودید که در مقابل سیل تبلیغات رسانه های دشمن ایستادید و باری دیگر به فرمان ولی امر مسلمین جهان لبیک گفتید.

خطیب جمعه فهرج با قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد گفت: فهرج حقیقتا دارالوحدت است چرا که در انتخابات هفته گذشته حدود ۲ هزار نفر بیشتر از انتخابات سال های ۹۸ و ۹۶ مشارکت داشتند و این مدال افتخاری است بر جبین شهرستان فهرج که در نقطه محروم کشور به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک و حماسه پرشور آفریدند.

آقاملایی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضاییه و همچنین تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی از خدمات مؤثر این دو مجموعه قدردانی کرد.

 

امام جمعه شهرستان کوهبنان: رئیس جمهور منتخب شرط کار را در دولت مردمی حفظ کرامت مردم عنوان کرد

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: خداوند امر می کند که امانت را به اهلش واگذار کنید و از طرفی بیان می کند که بین مردم به عدالت رفتار کنید.

وی تاکید کرد: باید امر را به کاردان واگذار کرد تا قضاوت عالانه صورت گیرد که این مهم از مصداق عمل صالح و از نشانه های ایمان هست.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: هر امانتی صاحبی دارد و هر کس مقام و لیاقت انجام کاری را دارد در کار قضاوت باید عالانه برخورد شود هر چند که طرف آیین و مسلک دیگری داشته باشد.
وی ابراز داشت: قاضی و حاکم باید خودش عادل باشد تا بتواند حکم به عدل کند البته در سایه حکومت الهی قضاوت عالانه صورت می گیرد.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: باید به مسائل قضایی و اجتماعی توجه شود اگر در جامعه ای مردم خیانت در امانت کردند یا ستم در قضاوت شد باید در پیشگاه خداوند پاسخ گو باشند.
وی ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: هم مبلغین باید به وظیفه خود که تبلیغ دین اسلام ، رفع شبهات و پاسخگویی به سوالات است عمل کنند و هم‌ مردم در مساجد و نماز جماعت حضوری گسترده داشته باشند .

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: باید از حضور گسترده و پرشور مردم در خلق حماسه ۲۸ خرداد تقدیر کرد علیرغم این که دشمنان خارجی و معاندین داخلی به هر شکلی حضور مردم را زیر سوال بردند اما مردم به عشق نظام و لبیک به منویات مقام‌ معظم رهبری و به عشق سردار دلها در انتخابات شرکت کردند و حماسه آفریدند.

وی ابراز داشت: باید شکرگزار خداوند باشیم مردم فهیمی داریم که با تمام مشکلات در انتخابات شرکت کردند البته باید از عوامل اجرایی ، نظارتی، بازرسی ، نیروهای انتظامی و بسیج تقدیر و تشکر کرد و به منتخب مردم در ریاست جمهوری و منتخبین‌مردم در شوراها تبریک گفت.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب شرط کار را در دولت مردمی حفظ کرامت مردم عنوان کرد لذا هم در سیاست خارجی و داخلی محور ما حفظ کرامت است چون مردم به تغییر رای دادند.

وی ادامه داد: باید افرادی شایسته ، مردمی و داوطلب مبارزه بافساد در امورات اجرایی انتخاب شوند البته مردم به برجام خوش بین نیستند، بحث موشکی ما هم قابل مذاکره نیست، سیاست خارجی ما هم از برجام شروع نمی شود و به برجام ختم‌نمی شود بلکه روحیه استکبار ستیزی در همه موارد باید حفظ شود.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: ایشان تاکید کرد با رئیس جمهور آمریکا ملاقات نخواهند کرد کسی که دستش در ریختن خود سردار دلها آلوده هست قابل اعتماد نیست ،در دولت سیزدهم‌ نقدینگی را به سمت تولید داخلی خواهم برد.

وی تصریح نمود: پیام حضور مردم تغییر شرایط اقتصادی ، اجرای عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض ، پیام تداوم راه امام ، شهدا خصوصا سردار دلهاست.

حجت الاسلام جعفری افزود: دستاوردهای خوبی در قوه قضاییه داشتیم که مبارزه با فساد در راس آنهاست لذا شاهد برگزاری دادگاه های علنی با مفاسد اقتصادی ، برخورد با دانه درشته ها و……… بودیم.

وی تاکید کرد: ششم تیرماه سال ۶۰ مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران در حین سخنرانی توسط منافقین ترور شدند اما خداوند بر ملت ما منت گذاشت که ایشان از این ترور بسلامت ماندند تا سکان انقلاب در دست ایشان قرار گیرد که با حکمت راه امام راحل ادامه پیدا کند.

 

 امام جمعه رفسنجان :مردم در آوردگاه انتخابات مقابل کفر و نفاق و تردید پیروز شدند

حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با قدردانی از حضور باشکوه مردم در اولین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب اظهار کرد: مردم در آوردگاهی با اردوگاه کفر و نفاق و تردید وارد شدند و در اقدامی به موقع و بابصیرت قدم گذاشتند.

وی افزود: ملت بصیر ایران اسلامی علیرغم برخی گله مندی ها از کاستی ها و بی تدبیری ها و بیماری کرونا و اختلال در برخی شعب اخذ رای در یک اقدامی بهنگام یک مقاومت متال زدنی را به نمایش گذاشتند و به وظیفه انقلابی خود جامعه عمل پوشاندند.

عسکری گفت: امید است که مقدمات دولت جوان حزب اللهی را فراهم کرده باشند و امید و خواسته رهبر انقلاب در در تحقق این دولت محقق شده باشد.

خطیب جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: مردم استان کرمان دومین استان کشور و در شهرستان رفسنجان با حضور ۶۰ درصدی در انتخابات شرکت کردندو با رای ۸۴ درصدی به رئیس جمهور منتخب آیت الله رئیسی دادند.

وی تصریح کرد: لازم است از همه کاندیداها و طرفدارانشان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تشکر کرد که با حضور آنان شور انتخاباتی ایجاد شد؛ هیچ کس در انتخابات شکست خورده نیست برای رضای خدا قدم در میدان اتنخابات و عمل کردن به تکلیف الهی گذاشتند.

 

 

 امام جمعه فاریاب:مدیریت ضعیف دولت در هشت سال گذشته  علت کاهش مشارکت وضعیت و بیماری کرونا

خطیب نماز جمعه فاریاب به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت : پیام رهبر عزیز دارای چهار محور اصلی بود، بیان ویژگی های ملت ایران از جمله وفا، بصیرت، بی اعتنا به تبلیغات مسموم دشمن، توصیف انتخابات ۲۸ خرداد به عنوان آزمون بزرگ الهی ، اشاره به تهدید ها، گلایه مردم از دشواری‌ معیشت،کرونا وبرخی اختلالات در جریان رای گیری

حجت الاسلام گروهی در ادامه بیان کرد :فرصت خدمتگزاری به کشور، فرصت یعنی وقت مناسب برای انجام دادن کار، ما در کشورمان مشکلات زیادی داریم که باید حل شود از جمله مشکل معیشت، تورم، اشتغال، مسکن و ازدواج، انتظار این است که مدیرانی بر سر کار بیایند که فرصت شناس و فرصت ساز باشند و نتیجه این فرصت شناسی و فرصت سازی هم حل مشکلات مردم باشد.

وی گفت:در انتخابات ریاست جمهوری ۴۹ درصد شرکت کردند و ۶۲ درصد به رئیس جمهور منتخب رای دادند.

خطیب نماز جمعه فاریاب مطرح کرد:علت کاهش مشارکت وضعیت و بیماری کرونا، مدیریت ضعیف دولت در هشت سال گذشته، جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن بود.

 

امام جمعه بخش آسمینون منوجان:امید و نگاه خوشبینانه به آینده که کلید اساسی همه قفل هاست

حجت الاسلام و المسلمین رضا احمدی نیک‌ امام جمعه بخش آسمینون منوجان با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد که در چهار محور اصلی بود گفت: محور اول بیان ویژگی های ملت بزرگ و سربلند ایران، ملتی با وفا، حاضر در قلب میدان سیاسی کشور ،پیروز بزرگ انتخابات و دارای عزم راسخ بود محور دوم در رابطه با توفیقات انتخابات ،انتخابات حماسی ،شورانگیز و آزمونی بزرگ و صفحه درخشان دیگر بر افتخارات ملت شد .

وی مطرح کرد: محور سوم اشاره به عواملی که هر یک به گونه‌ای می‌توانست مشارکت در انتخابات را کمرنگ کند همچون گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، تهدید بیماری فراگیر کرونا مخالفت هایی که با انگیزه دلسرد کردن مردم از ماهها پیش آغاز شده بود و برخی اختلافات دیگر با وجود این تهدیدها و توطئه دشمنان خارجی و منافقان داخلی عمق و پیچیدگی زیادی داشت و همین حضور توانست کشور امام زمان(ع) را نجات دهد محور چهارم در خصوص توصیه‌های مقام معظم رهبری به منتخب ملت بود که قدردان فرصت خدمتگزاری به کشور که با فرصت شناسی و فرصت سازی میسر و مقدور خواهد شد توصیه دوم مد نظر داشتن انگیزه های خدایی که برای محقق شدن این مسئله دارای دو رکن اصلی است امید و نگاه خوشبینانه به آینده که کلید اساسی همه قفل هاست و از محوری ترین توصیه های بیانیه گام دوم انقلاب است و رکن دوم کار جهادی است.

خطیب نمازجمعه آسمینون (نودژ) عنوان کرد: مثل همیشه مردم عزیز ما پیروز اصلی در این آزمون بزرگ انتخابات بودند و بار دیگر دشمنان را مایوس، ناامید و دلسرد کردند و همین جا دارد ابتدا تشکر و قدردانی کنم از هدایت ها و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه و عالیقدر و تشکر ویژه از مردم عزیز و قدرشناس و ولایتمدار ایران اسلامی به ویژه استان کرمان و جنوب کرمان که خوش درخشیدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مشارکت ۵۰ درصدی مردم در انتخابات حضور حماسی مردم در انتخابات انتخابات شرکت کردند خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام والمسلمین خطبه های نماز جمعه جمعه شهرستان ریگان نماز جمعه این هفته امام جمعه شهرستان انتخابات ۲۸ خرداد پای صندوق های رأی رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور منتخب علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان هفته قوه قضاییه مقام معظم رهبری آیت الله بهشتی آیت الله رئیسی امام جمعه رابر مبارزه با فساد جمهوری اسلامی حجت الاسلام جمعه رفسنجان جمعه کوهبنان ریاست جمهوری ایران اسلامی واکسن ایرانی بیماری کرونا واکسن کرونا کاهش مشارکت نظام اسلامی استان کرمان تقوای الهی جمعه جیرفت قوه قضائیه خطیب نماز ملت ایران حضور مردم خطیب جمعه برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام خردمندانه سپاه به جهانیان نشان داد که وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی بعد از ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در گردهمایی مردمی و تشکل‌های دینی تیران در محل امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: حکومت ظلم بر اساس آیات و روایات پایان پذیر بوده و چنین حاکمانی سرانجام بدی خواهند داشت.

وی افزود: تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه دولت‌های مزدور جهان و کشتار مردم بی گناه توسط آنان روزی به پایان رسیده و سرانجام با بدترین حالت امکان شکست را تجربه می‌کنند که در موضوع اسرائیل این اتفاق مشهود است.

امام جمعه نجف‌آباد با بیان اینکه شکست طوفان‌الاقصی و وعده صادق حقیقت را روشن کرد، تصریح کرد: دشمن در این دو اتفاق شکست‌های سختی را تجربه و دنیا چهره واقعی آنان را شناخت.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به حمله موشکی سپاه به اسرائیل، خاطرنشان کرد: در این جریان وعده صادق ایران برای نابودی ظلم و ستم به اثبات رسید.

وی ادامه داد: جبهه حق همواره پیروز بوده و با حمایت‌های قدرتمندان حضرت حق بر مشکلات غلبه خواهند کرد که این موضوع در جریان مقاومت و غزه نمایان شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تعامل و همدلی بین مردم و ترویج معارف اخلاقی در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: دوستی و محبت باید در بین مردم گسترش پیدا کند و تفرقه و کینه از بین برود.

حجت‌الاسلام حسناتی اضافه کرد: مواضع تفرقه‌افکن را باید از بین برد و زمینه‌های همکاری بین مسئولان و مردم افزایش پیدا کند و از تصمیمات شخصی دوری کرد.

وی یادآور شد: کاهش باورهای دینی و اخلاقی در جامعه مانع پیشرفت بوده و چالش‌ها و نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد و در چنین شرایطی دشمن اهداف و سیاست‌های خود را دنبال کرده و زندگی‌ها سخت می‌شود.

امام جمعه نجف‌آباد همکاری تشکل‌های مردمی در گسترش معارف اسلامی و اخلاق در جامعه را مهم خواند و گفت: تبلیغات فرهنگی و مؤثر می‌تواند نسل جدید را با واقعیت‌ها آشنا سازد.

کد خبر 747025

دیگر خبرها

  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند