Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت:اکنون تراز تالاب بین المللی قوریگل ۱۹۱۲.۴۱ متر است که سال گذشته در این زمان ۱۹۱۲.۷۴ متر بوده است.

اوافزود: با توجه به این شرایط، وسعت تالاب قوریگل از ۱.۳۷ کیلومتر مربع در سال گذشته در حال حاضر به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۹ کیلومتر مربع رسیده که هشت سانتی متر کاهش نشان می‌دهد.

اواظهار کرد: هم اکنون حجم آب تالاب قوریگل ۱.۳۳ میلیون مترمکعب است که در مدت مشابه سال گذشته ۱.۷۷ میلیون مترمکعب بوده است.

تالاب بین المللی قوری‌گل با ۲۰۰ هکتار وسعت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز و در ۱۵ کیلومتری غرب شهر بستان‌آباد درمجاورت روستای امناب (ایمناب) قرار گرفته است.

منابع تأمین‌کنندهٔ آب این تالاب از آب‌های جاری ناشی از برف و باران و تعدادی چشمه‌های زیرزمینی است که در کف آن جریان دارند.
با توجه به اهمیت زیست محیطی دریاچه قوریگل، این تالاب جزو تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر می‌باشد، این تالاب به خاطر پذیرا بودن فصلی شماری از پرندگان حمایت شده مهاجر، حائز اهمیت ملی و بین‌المللی است.

اکنون برنامه‌های حمایتی از این تالاب شامل حفاظت از منابع آب دریاچه و نیز ایجاد منطقه شکار ممنوع برای حفظ گونه‌های جانوری اطراف دریاچه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب دریاچه آب و فاضلاب بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و هفته سلامت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان با حضور کارشناسان و محیط بانان اداره از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان بازدید کردند.

فاروق سلیمانی گفت: در حاشیه این بازدید ، محوطه تالاب از وجود هرگونه زباله پاکسازی شد.

دیگر خبرها

  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله