Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: فازبندی و ورود بخش خصوصی انتقال آب طالقان به آبیک را تسریع کرد که این ۲ کار خلاقانه با مشارکت و پیگیری نمایندگان مجلس صورت گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، فاطمه محمدبیگی عصر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ساخت تصفیه‌خانه اضطراری آبیک که با حضور استاندار قزوین و رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهار داشت: با توجه به مشکل جدی آب شرب شهرستان آبیک برای انتقال آب از سد طالقان به آبیک هر 2 یا 3 هفته یک‌بار جلساتی با حضور استاندار و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای در مجمع نمایندگان استان قزوین برگزار شد که در آن مرتب از روند اجرای پروژه گزارش‌گیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با پیگیری استاندار قزوین و نمایندگان میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه بزرگ فقط طی 4 ماه از 14 درصد به 60 درصد رسیده که این میزان پیشرفت نتیجه همفکری، هم‌افزایی و تلاش شبانه‌روزی گروه بزرگی از مسئولان اعم از استاندار و نمایندگان مجلس است. ضمن اینکه در بحث بودجه انتقال آب از سد طالقان به آبیک هم تلاش زیادی در مجلس یازدهم صورت گرفت تا پشتیبانی بودجه‌ای این طرح به طور کامل انجام شود.

محمدبیگی فازبندی اجرای پروژه انتقال آب طالقان و همچنین استفاده از بخش خصوصی را 2 عامل مهم در تسریع اجرای طرح یادشده دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین یک مگاپروژه بود، بنابراین با خلاقیت مدیران این پروژه به 8 فاز مختلف تقسیم‌بندی شد که فاز نخست آن آب‌رسانی به آبیک بود.

وی یادآور شد: همین فازبندی سبب شد که تمرکز خود را روی فاز اول پروژه یعنی یعنی انتقال آب از سد طالقان به آبیک بگذاریم و بتوانیم با اعتبار ویژه‌ای که از سازمان برنامه و بودجه و وزرات‌ نیرو گرفتیم، این پروژه را به پیشرفت 60 درصدی برسانیم.

چرا روند اجرای پروژه انتقال آب طالقان تسریع شد؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین اجرای پروژه به شیوه BOT را دیگر عامل تسریع روند انتقال آب از سد طالقان برشمرد و گفت: با این تبدیل روش بخش خصوصی هم به عنوان کمک‌کننده وارد این پروژه بزرگ شد و در نهایت هم قرار است به دست دوستان بخش خصوصی 194 روستا و 16 شهر استان قزوین که 80 درصد جمعیت استان قزوین را تشکیل می‌دهند، در چند سال آینده از نعمت آب زلال و گوارای سد طالقان بهره‌مند شوند.

محمدبیگی چشم‌انداز آب‌رسانی از سد طالقان به استان قزوین را سال 1425 بیان کرد و افزود: بنابراین آب گوارا و زلال طالقان مردمان همه نواحی میانی و شمالی استان قزوین را سیراب خواهد کرد و مردم استان قزوین طعم شیرین آب خوش‌طعم طالقان را خواهند چشید.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: هرگاه مسئولان استان قزوین همدل بوده و با هم وحدت داشته باشند و ما بتوانیم خارج از جناح‌گرایی و گروه‌گرایی سر میز بنشینیم و کمر همت برای خدمت به مردم ببندیم، با کمترین بودجه می‌توانیم بزرگ‌ترین کارها را رقم بزنیم و به همین خاطر باید گفت که اراده و عزم انجام کار بسیار مهمتر از بودجه و اعتبار اجرای طرح است.

طرح انتقال آب طالقان به آبیک تا پایان سال 99 تمام می‌شود انتقال آب طالقان به استان قزوین با بودجه‌های فعلی 100 سال طول می‌کشد استاندار قزوین: 120 میلیارد تومان بودجه برای انتقال آب طالقان به آبیک اختصاص می‌یابد

آب طالقان تا شهریور به آبیک می‌رسد

معاون عمرانی استاندار قزوین هم داجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین به ویژه شهرستان آبیک را یک مطالبه خیلی قدیمی توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر آب شرب استان قزوین از منابع زیرزمینی و آبخوان دشت قزوین تأمین می‌شود، اجرای این پروژه یک ضرورت انکارنشدنی است و اگر آن را اجرا نکنیم، استان با بحران آبی شدیدی در چند سال آینده دست به گریبان خواهد شد.

علی فرخزاد ادامه داد: مطالعات امکان‌سنجی انتقال آب طالقان به استان قزوین در میانه دهه 90 نهایی شد و این طرح از سال 1396 دارای ردیف اعتباری جداگانه در قانون بودجه سالانه کشور شد.

وی با اشاره به فرآیند لوله‌گذاری اجرای این طرح گفت: بیشتر لوله‌های مورد نیاز اجرای این طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای خریداری شده و به محل اجرای طرح منتقل شده است و پیش‌بینی ما این است که حداکثر تا شهریورماه امسال آب‌رسانی به آبیک را نهایی کنیم.

انتهای پیام/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد مجلس احیای منابع زیرزمینی آب استانداری قزوین انتقال آب از سد طالقان انتقال آب طالقان به آبیک طالقان به استان قزوین استاندار قزوین اجرای پروژه اجرای طرح بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: گزارشی مبنی بر واژگونی خودرو پراید در کیلومتر ۴۰ آزاد راه قزوین - تهران لاین جنوبی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه شهدا آبیک جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه ۲ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و رها سازی یک مصدوم توسط نجاتگران، جهت انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • ۲ مصدوم بر اثر واژگونی پراید در محور قزوین - تهران
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است