Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح تغییر ساعت در دستور کار مجلس قرار گرفته است گفت: ما قانون تغییر ساعت‌مان را از اروپایی‌ها گرفته‌ایم این قانون در قرن هجدهم در فرانسه به دلیل صرفه جویی در روشن کردن شمع شکل گرفت و بالاخره در قرن بیست و یکم اجرایی شد؛ ابتدای امر آلمانی‌ها سپس فرانسوی‌ها و بعد از آن در کل اروپا این قانون مورد استقبال قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اروپایی‌ها در سال ۲۰۲۰ اعلام کردند که این قانون به لحاظ مباحث فیزیولوژی، فرهنگی و روانشناسی مشکلاتی ایجاد می‌کند و حتی اگر این طرح از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد، اما از لحاظ‌های دیگر دارای ایراداتی است، لذا از سال  ۲۰۲۰ اجرای این قانون را متوقف کردند و ساعت خود را به صورت ثابت در آوردند؛ در حال حاضر هم کشورهای اروپایی یکی یکی اجرای این قانون را لغو می‌کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره قانون تغییر ساعت در ایران اظهار کرد: ما این طرح را از خود اروپایی‌ها گرفتیم و در حالی اجرای این قانون را ادامه می‌دهیم که اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده اند که در اجرای این قانون دچار اشتباه شده اند؛ دانشگاه کالیفرنیا به مدت ۱۱ سال مطالعات جامعه ای را درباره این قانون انجام داده است و به این جمع‌بندی رسیده که مضرات تغییر ساعت خیلی زیاد است و به کشور های دنیا پیشنهاد داده است که قانون تغییر ساعت در کشور هایشان را متوقف کنند. ما امروز شاهد تغییر ساعت در کشورهای پیشرفته دنیا مانند کره جنوبی، روسیه، آلمان، فرانسه و آمریکا نیستیم و در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از کشورهای دنیا ساعت ثابتی دارند.

ابوترابی ادامه داد: متاسفانه ما در جمهوری اسلامی همواره  در بعضی از قانون‌گذاری‌ها از کشورهای دیگر الگوبرداری کرده ایم، اما وقتی آنها اعلام می‌کنند که دچار اشتباه شده اند، ما رویه خود را ادامه می‌دهیم. اکنون هم که کشورهای اروپایی اعلام کرده اند در خصوص تغییر ساعت اشتباه کرده‌اند دیگر نباید اجرای این قانون را در کشور ادامه دهیم؛ همچنین در جمع بندی دانشگاه کالیفرنیا آمده است که میزان تصادفات در روزهای اول تغییر ساعت به دلیل ایجاد استرس و مشکلات روانی افزایش پیدا می‌کند و در سال، چون دوبار این تغییر ساعت رخ می دهد شاهد اتفاقاتی از این قیبل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بهترین حالت این است که ساعت ثابت بماند تصریح کرد: دولتمردان و هیئت وزیران بهتر است به جای تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت ادارات خود را یک ساعت به جلو بکشند و کارمندهای خود را ملزم کنند که یک ساعت زودتر سر کار حاضر شوند، همچنین این نتیجه ثابت شده است که تغییر ساعت الزاما باعث باعث کاهش مصرف انرژی نمی‌شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ابوالفضل ابوترابی تغییر ساعت عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اجرای این قانون تغییر ساعت اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد

 به گزارش تابناک، جماران نوشت: داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز گفت: درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظرهایی داشتیم ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است. 

امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد. 

بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت: رئیس جمهور با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند همه وزارتخانه ها  را مکلف کردند که برنامه‌ها خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند.

با توجه به ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال در این جلسه هیئت دولت ضوابط حقوق و دستمزد امروز مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به تصویب رسید و ابلاغ خواهد شد.

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ عدد جدید چقدر است؟
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد/ حقوق کارگران چه عددی باشد، بهتر است؟
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • ضرورت واردات خودرو
  • از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ عدم پرداخت حق‌التدریس یعنی کمبود معلم در سال آینده
  • اسرائیل در مورد به رسمیت شناختن کشور فلسطین به کشورهای اروپایی هشدار داد