Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرضیه کیانی رئیس بهزیستی کشور در سبزوار گفت: این پروژه مسکونی از سال ۹۵ آغاز شده و به دلیل تأخیر در تأمین اعتبارات از سوی سازمان مسکن و شهرسازی، پیمانکار پروژه را رها کرده و مجددا پیمانکار دیگری اجرای کار را برعهده گرفته است.

او افزود: پروژه در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظر تزریق اعتبارات جدید برای اتمام کار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بهزیستی کشور سبزوار در ادامه داد: این پروژه برای خانواده‌های دو معلولی در نظر گرفته شده است.

 وحید قبادی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی در این بازدید بر تلفیق اجتماعی مددجویان تأکید کرد و گفت: نمی‌خواهیم مددجویان یا گروهی از آن‌ها در یک مجتمع و در یک بلوک، تجمع داشته باشند، چون هم ایزوله و هم انگشت نما می‌شوند بلکه باید با سایر شهروندان تلفیق صورت گیرد.

او افزود: مسئله تلفیق مسکن مددجویان باید در تمام پروژه‌های آینده نیز دیده شود.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه مشکل اصلی مددجویان در خانه دار شدن، عدم توانایی تأمین زمین بود ادامه داد: مقرر شده مسکن و شهرسازی در تمام استان‌ها زمین مورد نیاز برای ساخت واحد‌های مسکونی مددجویان را در اختیار بهزیستی قرار دهد.

قبادی بیان کرد: تمام پروژه‌های مسکن در بهزیستی خراسان رضوی تلفیق سازی شده و مددجویان ما در میان سایر شهروندان قرار گرفته اند.

او تصریح کرد: در اینجا ما در محدودیت انتخاب قرار داشتیم و اگر این مکان و پروژه را انتخاب نمی‌کردیم این فرصت از دست می‌رفت. بنا بر این بین دو انتخاب، آن را که بهتر بود انتخاب کردیم که حتی الامکان سعی می‌کنیم با تعامل با سایر پیمانکاران و پروژه‌های اطراف، مسئله را حل و فصل کنیم.

در این بازدید، مشکل کسری نقدینگی برای اتمام پروژه توسط رئیس بهزیستی سبزوار مطرح شد که رئیس سازمان بهزیستی کشور د ر پاسخ گفت: این ۲۰ واحد در ردیف قرارداد‌های کمک بلاعوض بهزیستی در مورد خانواده‌های دو معلولی که شامل ۱۴۰ میلیون کمک بلاعوض می‌شود قرار گیرد تا مشکل آن‌ها حل شود.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی استان پروژه های عمرانی مددجویان بهزیستی واحدهای مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد

مرضیه کیانی گفت: ۲۰ میلیارد ریال از این رقم برای ساخت و یا خرید مسکن و ۲۰ میلیارد ریال نیز به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن به مستأجران مددجوی بهزیستی سبزوار اعطا شده است.

وی اظهار کرد: مددجویان متقاضی ساخت مسکن از ابتدای دریافت پروانه ساختمانی علاوه بر برخورداری از یک تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن از امتیازهای دیگری چون آب، برق و گاز رایگان نیز برخوردار می شوند.

کیانی ادامه داد: این تسهیلات برای خانواده های با یک معلول و خانواده های زنان سرپرست خانوار یک میلیارد ریال و برای خانواده های دومعلولی ساکن شهرها ۲ برابر این رقم است.

وی افزود: این تسهیلات برای خانواده های دومعلولی در روستاها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رییس اداره بهزیستی سبزوار یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را رساندن جامعه هدف به استقلال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ما با کمک به مددجویان در زمینه تامین تسهیلات اشتغال، شهریه دانشگاه و مهارت آموزی سعی داریم مددجویان را به افرادی توانمند و مستقل تبدیل کنیم که وابستگی آن ها به کمک های حمایتی برطرف شود.

حدود ۲۳ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی سبزوار هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کلیومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد