Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@21:47:24 GMT

مردی که به مدت ۱۰ ماه به کووید-۱۹ مبتلا بود!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۱۳۸۱

مردی که به مدت ۱۰ ماه به کووید-۱۹ مبتلا بود!

دیو اسمیت، مردی که به مدت ۱۰ ماه به ویروس کووید-۱۹ مبتلا بود با درمانی مشابه درمان دونالد ترامپ بهبود یافت.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، دیو اسمیت (Dave Smith) یکی از کسانی بود که مانند هزاران فرد دیگر در آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ در بریتانیا در سال ۲۰۲۰ به این ویروس مبتلا شد. ویروس زنده در بدن اکثر مردم از جمله کسانی که کووید طولانی مدت را تجربه می‌کنند پس از چند هفته از بین می‌رود، اما اسمیت شرایط متفاوتی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عفونت در بدن او به مدت ۲۹۰ روز باقی‌ماند یعنی تقریبا ۱۰ ماه. این مدت بیشترین زمانی است که برای ابتلا به کووید-۱۹ تاکنون ثبت شده است.

در طول این مدت اسمیت ۷۲ ساله از بریستول ۴۲ تست مثبت پی‌سی‌آر (PCR) ثبت کرد و هفت بار در بیمارستان بستری شد. او می‌گوید: زمان‌هایی بود که حالم خیلی بد می‌شد و تا دم مرگ می‌رفتم. همسرم پنج بار شروع به ترتیب دادن مراسم خاکسپاری برای من کرد.

اسمیت که یک مربی آموزش رانندگی بازنشسته است در نهایت با "کوکتل آنتی‌بادی" (antibody cocktail) که برای دونالد ترامپ نیز استفاده شده بود درمان شد. این دارو میزان مرگ و میر را در بین افرادی که هیچ‌گونه آنتی‌بادی کووید-۱۹ در بدنشان نیست کاهش می‌دهد.

این کوکتل حاوی دو آنتی‌بادی به نام‌های کازیروییماب (casirivimab) و ایمدویماب (imdevimab) است که به بخش‌های مختلفی از پروتئین سنبله ویروس متصل می‌شوند و به آن اجازه‌ی اتصال به سلول را نمی‌دهند.

این دارو در حال حاضر در انگلستان موجود نیست، زیرا از نظر بالینی تایید نشده است و اسمیت طی یک برنامه به نام "استفاده دلسوزانه" به این درمان دست پیدا کرد. درمان زمانی انجام می‌شود که هیچ‌درمانی کارساز نباشد و در آن می‌توان از دارو‌های غیر مجاز استفاده کرد.

پزشک او اکنون به دنبال گرفتن تاییدیه برای مصرف این درمان برای سایر بیمار‌هایی مشابه اسمیت است.

اد مورن (Ed Moran) یک مشاور در زمینه بیماری‌های عفونی در سرویس سلامت همگانی در شمال بریستول می‌گوید: تعداد زیادی از این نوع بیماران وجود ندارد، اما می‌دانیم که این بیماران جهش‌هایی مشابه جهش‌های جدید پیدا می‌کنند. اگرچه این موضوع در حد تئوری است، اما وجود دارد بنابراین زمانی که صحبت از درمان‌های در دسترس می‌شود نباید از این بیماران چشم‌پوشی کرد.

مانند اسمیت، اکثر افرادی که عفونت‌های مزمن دارند سطح آنتی‌بادی پایینی دارند که علت آن می‌تواند انجام درمانی مربوط به سرطان خون یا بیماری‌های ارثی باشد که باعث نقص در سلول‌های ایجاد کننده‌ی آنتی‌بادی می‌شود.

اسمیت در سال ۲۰۱۹ تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته بود و درست زمانی که از سرطان پاک شد همه‌گیری کووید-۱۹ آغاز شد.

او می‌گوید: من به طور کامل نیروی خود را از دست داده بودم و حس بویایی و چشایی نداشتم، اما تا زمانی که در ماه آوریل به علت عفونت به بیمارستان رفتم تست نداده بودم.

او پس از دریافت آنتی‌بیوتیک به خانه فرستاده شد، اما زمانی که دوباره حالش وخیم شد به بیمارستان بازگشت و بستری شد؛ و آزمایش کوویدش مثبت اعلام شد.

بیماری او دائما بهتر و بدتر می‌شد و به دلیل کاهش اشتها وزن زیادی از دست داد.

پس از دریافت درمان آنتی‌بادی او کم کم بهبود یافت و توانست بعد از مدت‌ها به تنهایی کارهایش را انجام دهد. ۴۵ روز پس از دریافت دارو تست پی‌سی‌آر اسمیت منفی شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا آنتی بادی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است

وحید جعفریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تغییر اقلیم و پیامدهای آن از جمله تخریب سرزمین منجر به کاهش حاصلخیزی خاک و از دست رفتن ظرفیت حیاتی سرزمین به عنوان یکی از دغدغه زیست محیطی جهان محسوب می‌شود.

به گفته او، یکی از اثرات سوء پدیده تغییر اقلیم حوزه های نه تنها اکولوژیک بلکه اقتصادی و اجتماعی را در بر می گیرد که می تکاند چالش امنیت غذایی و زیستی ایجاد کند.

جعفریان ادامه داد: یکی از اهداف کلان و تعریف شده در برنامه توسعه جهانی مقابله با تخریب سرزمین و بیابانزایی تعریف شده است، بدین منظور برنامه گسترده ای در حوزه درختکاری و احیای پوشش گیاهی داریم که با طرح یک میلیارد درخت کشور ما در این فرآیند قرار گرفت.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی افزود: ایجاد پوشش گیاهی در کانون فرسایش بادی علاوه بر اثرات مثبت بهبود حاصلخیزی خاک نقش جدی در جلوگیری از طوفان شن و ماسه دارد. بدین منظور برنامه کاشت یک میلیارد درخت هدف گذاری مشخصی در ۲۲ استان بیابانی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ۳۲ میلیون هکتار از مساحت کشور بیابانی است، گفت: ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است و ۱۴ میلیون هکتار به لحاظ ایجاد خسارت به منابع انسانی کانون بحرانی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • ۳۰ میلیون هکتار از اراضی بیابانی تحت تاثیر فرسایش بادی است
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود
  • این عادت شانس زنده ماندن افراد مبتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند