Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و فرمانده سپاه ششم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع‌هم‌رزمانش در اولین روز از ماه فروردین سال ۱۳۶۱ در بحبوحه عملیات بیت المقدس، تیپ ۳۷ نور، جنب پاسگاه خاتمی از علت ترس دشمن سخن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای اولین بار صوتی از این شهید بزرگوار را به شرح زیر منتشر کرده است:

«این را بدانید که دشمن، خدا شاهد است که از آرپی‌جی۷ شما زیاد نمی‌ترسد، بلکه (ترس آن) از تکبیر و یا الله و یا امام و یا تکبیر ما می‌ترسد.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی شهید علی هاشمی که بود؟

سرلشکر پاسدار شهید علی هاشمی در ۱۰ دی ماه سال ۱۳۴۰ در شهر اهواز به دنیا آمد، علی هاشمی در ۱۷ سالگی وارد مبارزات انقلاب شد. ۱۹ سالگی فرمانده شد. در ۲۱ سالگی فرماندهی چند تیپ را بر عهده گرفت، در ۲۷ سالگی در ۴ تیر ماه سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید و در ۴۹ سالگی پیکرش در نزدیکی محل استقرار قرارگاه فرماندهی سپاه ششم پیدا شد. در آن زمان محسن رضایی برای اولین بار اعلام کرد علی هاشمی فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت بوده است.

زیرا تا زمانی که صدام زنده بود؛ یعنی سال ۱۳۸۲ همه فرماندهان اتفاق نظر داشتند که نامی از علی هاشمی (در صورت اسارتش، خطراتی متوجه او می‌شد) نباشد. برای همین در رابطه با او هیچ حرفی زده نشد. چون علی هاشمی با توجه به ارزشی که برای صدام داشت، در صورتی که زنده می‌بود، یک برگ برنده برای او به شمار می‌آمد.

شهید هاشمی پس از تشکیل قرارگاه «نصرت» و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسؤولیت سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) را عهده دار شد که حاصل آن سازماندهی ۱۳ یگان رزمی و پشتیبانی در استان خوزستان بود و شاید به همین دلیل او را سردار هور نامیدند.

سرانجام در روز ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ پیکر علی هاشمی تفحص شد و مادر صبور او پس از ۲۲ سال انتظار، بقایای پیکر فرزند خود را در آغوش کشید. پیکر مطهر این سردار سپاه اسلام همراه با شهیدان دیگری از سال‌های دفاع مقدس روز ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۸۹، از محل نماز جمعه تهران تشییع شد و پیکر مطهر سردار هور در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی شهید علی هاشمی علی هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری مادر شهیدان قربانی در اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ حاجیه خانم صدیقه محلوجی مادر شهیدان محمد جواد و ابوالفضل قربانی بر اثر بیماری در ۸۶ سالگی به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.


شهید محمد جواد قربانی در سن ۱۷ سالگی در عملیات والفجر ۴ و حسن قربانی دیگر شهید خانواده هم درسال ۶۵ در ادامه عملیات کربلای سه به شهادت رسید.


مجلس ختم این این مادر شهیدان فردا در مسجد فاطمیه در خیابان زینبیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • تشییع پیکر مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • دعوت سپاه استان از مردم شریف البرزجهت حضور باشکوه در مراسمات شهیدالقدس بهروز واحدی
  • دعوت سپاه البرز از مردم برای حضور در مراسم شهیدالقدس
  • (تصاویر) وداع با پیکر شهید «بهروز واحدی» نیروی سپاه قدس
  • تشییع پیکر شهید بهروز واحدی در حرم حضرت رقیه (س)
  • پیکر شهید مدافع حرم بهروز واحدی وارد کشور می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهیدان قربانی در اصفهان