Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی اسماعیلی عصر جمعه در نشست ستاد بازآفرینی شهری سبزوار افزود: مجلس شورای اسلامی  برای رفع معضلات حاشیه نشینی و تامین مسکن محرومان توجه ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: نظارت میدانی کمیسیون اجتماعی بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری و بر حسب وظیفه ذاتی مجلس مبنی بر تداوم نظارت های میدانی و مشاهده و لمس مشکلات مردم از نزدیک صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات این کمیسیون درباره نظام دیوانی و بانک اطلاعاتی در بخش پرداختی هاست که در راستای شفافیت، سامانه ای جامع برای دریافتی مدیران پیش بینی شده است تا این اقدام در کارنامه مجلس یازدهم به یادگار بماند.

اسماعیلی افزود: همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور حمایت از کارآفرینی و رونق اشتغال حمایت ویژه ای از شرکتهای دانش بنیان می کند.

وی ادامه داد منشا آسیب های اجتماعی چند عاملی است برای نمونه در موضوع طلاق علاوه بر چالش بیکاری و مشکلات اقتصادی که تاثیر ویژه ای در این پدیده دارد فضای به هم ریخته و ولنگار مجازی نیز بر این مساله دامن زده است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق حاشیه شهر سبزوار دارای مشکلات بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، کمبود فضای ورزشی و فضای سبز است که با رویکرد توسعه متوازن و عدالت اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار نیز در این نشست گفت: سبزوار یک از شهرهای پیشرو کشور در موضوع بازآفرینی محلات هدف است و بدین منظور طی چهار سال گذشته ۲۰۷ اقدام و طرح شهری در این مناطق آغاز شده است.

مهدی برزویی افزود: طرح های مختلفی در بخش‌های مختلف عمرانی، آموزشی، بهداشت و درمان، خدمات شهری و فرهنگی با رویکرد بهسازی بافت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان محلات هدف شهر سبزوار در دست اجراست.

سبزوار رتبه دوم حاشیه نشینی را پس از مشهد در خراسان رضوی دارد. این شهر از جمله شهرهایی است که با مساله سکونتگاه غیررسمی مواجه است و نزدیک به ۷۰هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی که دور تا دور آن را فرا گرفته است زندگی می کنند.

۸۰۰ هکتار از گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه این شهر است و محدوده شرق کال عیدگاه بزرگترین کانون اسکان غیررسمی شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم وسعت محسوب می‌شود.

شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مناطق محروم سبزوار مقام معظم رهبری مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مناطق محروم مجلس شورای اسلامی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مناطق محروم سبزوار مقام معظم رهبری مسکن کمیسیون اجتماعی مجلس مجلس شورای اسلامی شهر سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 

ایسنا/زنجان رئیس اداره برنامه ‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد  مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، بهزاد کردلو، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقده و همچنین برنامه ابلاغی استانی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به تأمین مسکن نیروهای مسلح اقدام کرده است.

وی از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد. 

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، ابراز کرد: پروژه‌های مذکور از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند و تعدادی از این واحدها در سال جاری نیز به متقاضیان مزبور (نامبرده) تحویل داده خواهد شد. 

کردلو گفت: همچنین بخشی از پروژه ۱۶۸ واحدی نیروهای مسلح هم در زنجان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی اسفند سال گذشته افتتاح شد. 

وی تاکید کرد: واحدهای مسکونی نیروهای مسلح، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و  وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می‌شود و در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان