Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا کاکاوند بعد از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت تنش آبی و کمبود منابع آبی در استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه در سال جاری با کاهش ۳۵ درصدی بارندگی روبرو شده است.

وی ادامه داد: این کاهش بارش‌ها تأثیر مستقیمی بر منابع تأمین آب شرب داشته که سبب کاهش ۷۰ درصدی آبدهی چشمه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین بر اثر این کاهش بارش‌ها سه لیتر بر ثانیه آب چاه‌ها در شهر کرماشناه کاهش یافته به طوری که چاه‌های آب شرب شهر کرمانشاه بیش از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش آبدهی دارند.

کاکاوند در ادامه افزود: از ۲ هزار و ۵۹۶ روستای استان کرمانشاه هزار و ۸۸۶ روستا زیر پوشش شرکت آبفا قرار گرفته که در این روستاها ۲۸۳ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات تأمین آب شرب موجود در شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شهر کرمانشاه باید ۲۵۰ هزار متر مکعب آب در مخازن موجود باشد که متأسفانه در حال حاضر از این میزان ۱۲۹ هزار متر مکعب در دسترس است.

کاکاوند به برنامه‌های شرکت آبفا جهت مقابله با تنش آبی استان اشاره کرد و ادامه داد: برنامه ما برای رفع مشکلات موجود در کوتاه مدت راه اندازی چاه‌های قدیمی است که تا کنون هفت چاه در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هفت چاه دیگر به زودی در مدار قرار خواهد گرفت، که همین امر تا پایان تیر ماه ۲۱۰ لیتر آب به منابع تأمین شهر اضافه خواهد کرد، همچنین با مساعدت و همراهی دستگاه‌ها استان و در اختیار قرار دادن چاه‌های مازاد خود به شرکت آب و فاضلاب مشکلات حوزه آب شهر کرمانشاه کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آبفا افزود:: برنامه بلند مدت ما جهت رفع مشکل آب شرب شهر کرمانشاه وارد مدار شدن آب سد گاوشان است، همکاران محترم شرکت آب منطقه‌ای به ما قول‌های مساعدی در زمینه در مدار قرار دادن تصفیه خانه عمرمل تا پایان تیر ماه داده‌اند که همین موضوع تا حدودی سبب کاهش مشکلات شهر خواهد شد.

کاکاوند بیان کرد: هر ماه به طور میانگین هزار و ۲۰۰ شکستگی و گزارش اتفاقات در کرمانشاه ثبت می‌شود، که همکاران پرتلاش ما به صورت ۲۴ ساعت در جهت رفع به موقع این حوادث و خدمت رسانی به هم استانیان گرامی در تلاش هستند و از هیچ کوششی برای خدمت رسانی دریغ نمی‌کنند.

کد خبر 5244000

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه کرمانشاه آب شرب تامین آب شرب انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان سیدابراهیم رئیسی آمار کرونا عکس استانها دهه کرامت خطبه های نماز جمعه هفته قوه قضاییه واکسن کرونا اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه شهر کرمانشاه شرکت آب چاه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: عملیات اجرایی طرح سد و شبکه شرفشاه سومار باید مطابق برنامه زمان‌بندی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد جوانبخت به همراه رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه امروز_چهارشنبه بیست‌و نهم فروردین‌_ از بخش‌های مختلف طرح سد و شبکه شرفشاه سومار بازدید کرد.

در طی بازدید پس از ارائه توضیحات از سوی مجری طرح شامل معرفی سیمای طرح کارهای انجام شده و کارهای باقی‌مانده، معاون وزیر نیرو ضمن تشکر از روند اجرای کار تأکید کرد: عملیات اجرایی باید مطابق برنامه زمان‌بندی انجام گیرد.

جاده جایگزین به طول ۶.۱ کیلومتر، تکمیل کارهای باقی‌مانده محوطه سد، بخش شبکه و انتقال آب شامل نصب و راه‌اندازی مجموع شیرهای فشارشکن و تست هیدرولیکی سامانه انتقال از جمله کارهای باقی‌مانده مورد تأکید جوانبخت بود.

رسول فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز به‌صورت جداگانه از تمام مؤلفه‌های سد شرفشاه بازدید؛ که در این بازدید مجری طرح جزئیات را مطرح کرد.

سد «شرفشاه» در بخش مرزی سومار- نفت‌شهر از توابع شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

این سد در شهرستان گیلانغرب با حجم بیش از ۱۰۱ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه «کنگیر» واقع شده و شبکه پایاب آن در شهرستان قصرشیرین توسعه یافته است.

معاون وزیر در امور آب در ادامه بازدیدی از سد هواسان داشت.

سد هواسان از نوع خاکی با هسته رسی است که حدود ۵۱ متر ارتفاع دارد و ظرفیت مخزن آن ۱۸۸ میلیون متر مکعب است.

سد هواسان با هدف تأمین ۱۷۰ میلیون مترمکعب در سال برای بخش کشاورزی، ۱۱ میلیون مترمکعب برای مصارف محیط زیست و ۵ میلیون مترمکعب برای بخش صنعت و… احداث شده است.

این سد بین سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی واقع شده است.

کد خبر 745591

دیگر خبرها

  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • اخبار کوتاه استان مرکزی
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • جاش کرونکه: آرسنال با ارزش‌ترین دارایی ماست؛ برنامه ما بلند مدت است
  • مروری بر آثار و زندگی شاعر بلند آواز بوشهر
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره