Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@15:31:53 GMT

افزایش قیمت‌ها بزرگ‌ترین رقیب کارآفرینان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۴۵۴۹

افزایش قیمت‌ها بزرگ‌ترین رقیب کارآفرینان

مجید کریمی، متولد ۶۷ در تایباد با وجود اینکه پس از دانش‌آموختگی در مقطع کارشناسی نقشه‌برداری، کار مرتبط با رشته‌اش را تجربه کرد اما او به دنیای پرورش شترمرغ و تولید محصولات فراوری آن وارد شد. او می‌گوید: ابتدا مانند بسیاری از پرورش‌دهندگان شترمرغ به صورت سنتی جوجه شترمرغ می‌گرفتم و پس از نگهداری برای کشتار می‌فرستادم که پس از چند بار ارسال شترمرغ برای کشتار متوجه شدم آلایش‌هایی مانند پوست و چربی باقیمانده اگر فراوری بشود درآمد بیشتری از گوشت شترمرغ دارد بنابراین به فکر ایجاد کارگاه افتادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید کریمی با اشاره به آنکه آن زمان بازار خوب نبود، بیان می‌دارد: فضای صادرات پوست خام شترمرغ که حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت و امکان صادرات آن به ترکیه وجود داشت برایم فراهم نشد و پوست‌ها را دور انداختم. از طرفی شناخت کمی از خاصیت درمانی روغن شترمرغ داشتم؛ چربی‌ها را شست‌وشو، آب‌گیری، جداسازی و چرخ کردم و به روش بن‌ماری آن را آب کرده و تفاله‌ها را جدا و روغنش را نیز فراوری کردم و داخل ظرف ریختم و به دوستان، آشنایان و... این روغن را دادم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت .

از پرورش تا فراوری

او خاطرنشان می‌سازد: در بحث تولید محصولات بهداشتی و درمانی نیاز بود با دکترهای داروساز مشورت کنم و دریافتم باید از روغن‌های قوی‌تری استفاده کنم و باید روغن شترمرغ را فیلتراسیون و سپس آن را فرموله کنم. این در حالی است که روغن شترمرغ گرم است و ترکیب آن با سایر روغن‌های گرم مانند سیاه‌دانه سبب باز شدن رگ‌ها و تأثیرگذاری بیشتر می‌شود. در سال ۹۸ مبلغ ۵۰ میلیون تومان از واحد خوداشتغالی کمیته وام گرفتم و تعدادی از افراد زیر پوشش نیز به عنوان نیروی کار به کارگاه من اضافه شدند و زمینه اشتغال‌زایی برای ۱۰نفر فراهم شد اما به دلیل کرونا و افزایش قیمت‌ها تعداد آن‌ها به نصف کاهش یافته و این در حالی است که در صورت ثبات قیمت‌ها و نبود مشکلات در بحث صادرات امکان به کارگیری ۱۵ نفر در کارگاه وجود دارد.

آوازه جهانی محصول ایرانی

او در ادامه تأکید می‌کند: برای محصول خوب و بدست آوردن بازار ملی و بین‌المللی نیاز به برندسازی و بسته‌بندی شکیل و تبلیغات گسترده بود، از این رو مدتی خودم این کار را انجام دادم اما نیاز به طراحی و تبلیغ حرفه‌ای داشتم و نام ماوا که منطقه‌ای در تایباد است را انتخاب کردیم. حتی طراحی‌های ما در بحث صابون جزو بهترین طراحی‌ها در بزرگ‌ترین سایت دنیا که در انگلیس است قرار دارد. خوشبختانه این روزها فضای مجازی فرصت خوبی برای ارائه محصول و کاهش هزینه‌ها برای رساندن محصول با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده می‌تواند باشد.

وی درباره صادرات نیز می‌گوید: پیش از کرونا صادرات به ترکیه، عراق، دبی، افغانستان و پیشنهادهایی از تایوان و کویت داشتیم و در حال حاضر به دنبال صادرات به کشورهای همسایه هستیم اما متأسفانه هنوز در کشورمان یک کارآفرین در زمینه فراوری محصولات شترمرغ و صادرات آن‌ها مشکلات زیادی دارد. بسته‌بندی‌های چربی شترمرغ که به عنوان مواد اولیه باید تهیه کنیم، ضعیف است و همچنین پایه کار ما اگرچه روغن شترمرغ است اما در کنارش روغن‌های زیتون، بادام، رازیانه، زغفران، زردچوبه و ذغال را در تولید صابون نیاز داریم که متأسفانه نبود نقدینگی و ثبات قیمت‌ها بسیار ادامه کار را مشکل کرده است و بیشترین مشکل پیدا کردن بازار کار است.

این کارآفرین جوان اظهار می‌دارد: مشکلات ما تولیدکنندگان نقدینگی و افزایش مداوم قیمت مواد اولیه است. برای مثال ۸۰ درصد پایه اصلی هر صابونی روغن است؛ چربی گوسفندی که پیشتر کیلویی ۵ هزار تومان بوده اکنون دو برابر شده است و چربی شترمرغ از ۱۵ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسیده و روغن از ۲۵ به ۵۰ هزار تومان رسیده است .

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پرورش شترمرغ روغن شترمرغ هزار تومان قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند

به گزارش جام جم آنلاین،هاشم علایی ۲۹ فروردین در جریان بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اظهار کرد: رعایت استانداردها در بخش تولید و افزایش محصولات صادراتی، یکی از مؤلفه‌های لازم در دستیابی به تحقق شعار سال با مشارکت کارآفرینان و تولید کنندگان است.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی با نگاه ویژه خود می‌توانند مسیر تولید و زمینه صادرات را تسهیل کنند که اخذ استانداردها و گواهینامه‌های ملی و بین المللی، یکی از ضروریات لازم برای ورود محصولات تولیدی به بازارهای داخلی و صادراتی است.

علایی افزود: با حمایت از واحدهای تولیدی و ترغیب آنان به دریافت استانداردهای لازم، تلاش می‌شود به حضور آنان در بازارهای داخلی و بین المللی کمک شود که در این راستا، در سال گذشته از اخذ استاندارد و گواهینامه‌ ملی ۷ واحد تولیدی حمایت مالی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، این کمک‌ها را در قالب بسته‌های حماتی برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور حتم این نوع مشوقات باعث ارتقای محصولات تولیدی و افزایش صادرات کشور خواهد شد که تولید کنندگان می‌توانند از این ظرفیت مهم برای افزایش تولید و صادرات استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • نوسان قیمت در محصولات کشاورزی؛ از زمین تا بازار
  • نگرانی بزرگ اوسمار در پرسپولیس | او نمی خواهد قهرمانی را به رقیب سنتی واگذار کند
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • تبریک قهرمانی درسی برای فرهنگ هواداری/ استقلال و پرسپولیس از بایرن مونیخ بزرگ‌تر هستند؟
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند