Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در یک هزار و ۷۵۲ روستای استان خراسان‌جنوبی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن شناسایی، رصد و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۴۵ هزار و ۴۶۳ واحد مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم‌سازی یا از استحکام لازم برخوردار است، بیان داشت: همچنین حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد نیمه بادوام و ۳۲ هزار و ۸۶۹  واحد کاملا کم‌دوام و فاقد استحکام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی  تصریح کرد: در مجموع ۴۸.۸ درصد واحدهای مسکن روستایی خراسان‌جنوبی فاقد استحکام یا از استحکام پایین برخوردارند که از اهالی روستاهای استان تقاضا داریم با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی نسبت به بهسازی مساکن خود اقدام کنند.

اتمام ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان

آسمانی‌مقدم در ادامه به طرح مسکن محرومان (۱۰ هزار واحد مسکونی) اشاره و اظهار داشت: ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی آن به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده و مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح در این استان نزدیک به ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی نیازمندان در استان به عهده دولت و ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ۲ دستگاه اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد تأمین شده است.

ساخت ۶ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم‌درآمد

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن اقشار کم‌درآمد در استان خراسان‌جنوبی، بیان داشت: همزمان با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان‌جنوبی در خرداد سال گذشته، طی تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد نیز برنامه‌ریزی شد.

آسمانی‌مقدم مطرح کرد: از این تعداد ۵ هزار واحد برای افراد فاقد مسکن یا ساکنان بافت‌های فرسوده، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و یک هزار واحد هم به بازنشسته‌های فاقد مسکن اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: این طرح علاوه بر ساکنان شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، مشمول روستاییان نیز می‌شود به‌گونه‌ای که در شهر‌های زیر ۲۵ هزار خانوار در هر نقطه از شهر امکان ساخت این خانه‌ها وجود دارد اما در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر باید متقاضی واحد مد نظر را در مناطق حاشیه شهر‌ها از جمله روستا‌های اقماری بنا کند.

ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی از ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ توسط بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: امسال نیز در ادامه طرح ساخت مسکن محرومان ۵ هزار و ۸۹۰ واحد در مناطق روستایی استان احداث و افتتاح می‌شود.

آسمانی‌مقدم به آخرین وضعیت طرح مسکن اقشار کم‌درآمد شهری و روستایی استان با بیان اینکه مالکان ۵ هزار و ۹۹۸ واحد موفق به عقد قرارداد با بانک شده‌اند، توضیح داد: از مجموع این پرونده‌های تشکیل شده، ۵ هزار و ۵۴۹ واحد به مرحله اجرای فونداسیون رسیده که از این تعداد نیز ۴ هزار و ۳۵۲ واحد به مرحله اجرای اسکلت، ۳ هزار و ۷۸۱ واحد اجرای سقف و ۲ هزار و ۷۵۴ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: زیربنای این منازل به‌طور میانگین ۶۰ متر مربع است و ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض برای ساخت به آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی مسکن روستایی بنیاد مسکن مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی مسکن محرومان سفر نوبخت به خراسان جنوبی بافت فرسوده خانه های فرسوده بنیاد مسکن خراسان جنوبی هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد آسمانی مقدم ۵ هزار ۲۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل