Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@04:59:03 GMT

فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۶۴۶۶

فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد

دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر مرصاد فراخوان دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با محوریت عملیات مرصاد، فرهنگ ایثار و شهادت را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، دبیرخانه دائمی جششنواره ملی تئاتر مرصاد دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد را در ۴ بخش فراخوان داده است و جشنواره با در نظر گرفتن شرایط کرونایی برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

متن فراخوان


مرصاد تبلور عشق، ایثار، شهادت و از خودگذشتگی مردمان سرزمین پهلوان خیز و دلیرمردان و شیرزنان ایران اسلامی بوده، هست و خواهد بود. مردم سرافراز و شهادت طلب اسلام آباد غرب درخشان‌ترین لحظه‌های تاریخ دفاع مقدس را در نقطه‌ی پایانی جنگ تحمیلی و با عملیات غرور آفرین مرصاد به نام خود رقم زدند. بدون شک هر ساله پنجم مرداد ماه (روز ملی کرمانشاه) روزی فراموش نشدنی و بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که توجه ویژه به آن در همه‌ی ابعاد و بخصوص در بعد فرهنگی و هنری و برگزاری جشنواره و همایش‌های مرتبط، می‌تواند اقدامی شایسته در جهت حفظ و پاسداشت این ارزش‌های فراموش نشدنی باشد.
 

«جشنواره‌ی تئاتر مرصاد» در گستره‌ی ملی فرصتی مغتنم و ارزشمند برای پاسداشت رشادت و ایثارگری‌های ملت بزرگ ایران به ویژه مردم خطه‌ی غرب کشور و کرمانشاهان با زبان هنر و نمایش است که اکنون در گام دوازدهم آن نیازمند برگزاری هر چه با شکوه‌تر است.

بدین وسیله از همه‌ی هنرمندان گرانمایه و پرتلاش تئاتر کشور، برای مشارکت مؤثر در برگزاری باشکوه این رویداد مهم فرهنگی و هنری دعوت به عمل می‌آید.


اهداف جشنواره
 

۱-ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

۲- بزرگداشت عملیات غرور آفرین مرصاد و شهدای آن در تاریخ ایران زمین

۳- پاسداشت خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و جبهه‌ی مقاومت

۴- تبیین جایگاه حماسی مردم اسلام آباد غرب در طول هشت سال دفاع مقدس

۵- معرفی جنایت‌ها و اقدامات تروریستی منافقین کور دل در چهل و دو سال گذشته تا به امروز



اولویت‌های موضوعی جشنواره
 

۱- عملیات مرصاد

۲- فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت

۳- مدافعین و شهدای جبهه‌ی مقاومت، هسته‌ای و سلامت

۴-وقایع هشت سال استقامت و دفاع مقدس مردم ایران در جنگ تحمیلی

۵- انقلاب اسلامی و چهل و دو سال مقاومت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی

۶- زندگی و سیره‌ی اخلاقی سرداران شهید به ویژه سردار «حاج قاسم سلیمانی»


بخش‌های جشنواره

الف: تئاتر صحنه‌ای (رقابتی)

ب: تئاتر خیابانی (رقابتی)

ج: نمایشنامه نویسی (رقابتی)

د: نمایشنامه خوانی (رقابتی)



شرایط و مقررات جشنواره

۱- متقاضیان می‌توانند در تمامی بخش‌ها (بجز نمایشنامه خوانی) بدون محدودیت شرکت کنند.

۲- بخش نمایشنامه خوانی بصورت استانی و با خوانش آثار برگزیده‌ی بخش نمایشنامه نویسی توسط گروه‌های نمایشی مدعو دبیرخانه‌ی جشنواره برگزار می‌شود.

۳- دبیرخانه‌ی جشنواره از پذیرش نمایش‌هایی که در ادوار گذشته‌ی جشنواره‌ی تئاتر مرصاد حضور داشته اند معذور است.

۴- دبیرخانه‌ی جشنواره تعهدی در قبال تأمین دکور، وسایل صحنه، لباس، گریم و... گروه‌های نمایشی ندارد و صرفاً خدمات رایج آماده سازی صحنه از جمله نور و صدا را انجام خواهد داد.

۵- معیار انتخاب آثار در جشنواره کیفیت اجرا، تطابق و تناسب با اولویت‌های موضوعی، خلاقیت و نوآوری و ارائه‌ی یک اثر منسجم در قالب یک محصول هنری خواهد بود.

۶- آثار ارسالی دست اول و با موضوع عملیات مرصاد که تا کنون در هیچ جشنواره و یا مسابقه‌ای شرکت نکرده باشند، در اولویت انتخاب آثار قرار دارند.

۷- پس از ارزیابی و انتخاب آثار، با کارشناسی دبیرخانه‌ی جشنواره میزان کمک هزینه‌ی گروه‌های نمایشی در بخش‌های مختلف، بر اساس مقررات موجود و مرسوم محاسبه و پرداخت می‌شود.

۸- دبیرخانه‌ی جشنواره هیچگونه مسئولیتی در قبال آثار و مدارک ارسالی بی کیفیت، ناقص و خارج از زمان بندی جشنواره نخواهد داشت.

۹- پذیرش آثار و حضور در جشنواره به منزله‌ی پذیرش ضوابط اجرایی آن است و گروه‌های شرکت کننده ملزم به رعایت قوانین و مقررات و برنامه ریزی اجرایی دبیرخانه‌ی جشنواره می‌باشند.

۱۰- تعیین زمان و مکان اجرای نمایش‌ها بر عهده‌ی دبیرخانه‌ی جشنواره و بر اساس امکانات و شرایط موجود در استان کرمانشاه خواهد بود.

۱۱- حق چاپ، خوانش و تولید آثار منتخب بخش نمایشنامه نویسی برای دبیرخانه‌ی جشنواره محفوظ است.

۱۲- حق بهره برداری و پخش در فضای مجازی آثار منتخب بخش‌های صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه_ خوانی برای دبیرخانه‌ی جشنواره محفوظ است.

۱۳-دبیرخانه‌ی جشنواره در برنامه ریزی جدول اجراها، متعهد به چینش جدول بر مبنای حضور بازیگران در حداکثر دو نمایش خواهد بود و مسئولیتی در برابر حضور بازیگران در بیش از دو نمایش نخواهد داشت.

۱۴- در هر مرحله از جشنواره، اگر ویژگی‌های یک اثر با شرایط و مقررات بخش مربوطه مغایرت داشته باشد از گردونه‌ی جشنواره کنار گذاشته خواهد شد.

۱۵-دبیرخانه‌ی جشنواره در خصوص موارد پیش بینی نشده در فراخوان و مراحل برگزاری جشنواره، در زمان و مکان مقتضی تصمیم گیری می‌نماید.

۱۶- مدارک و آثار ارسالی عودت داده نخواهند شد.



مدارک مورد نیاز
 

۱- فرم تکمیل شده‌ی تقاضای حضور در جشنواره (دریافت از طریق تارنمای اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب به نشانی: https://slgh.farhang.gov.ir)

۲- مجوز کتبی نویسنده (بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی)

۳-چهار حلقه لوح فشرده‌ی فایل نمایشنامه در محیط‌های pdf و word (تمامی بخش ها)

۴- یک حلقه لوح فشرده‌ی تصاویر نمایش (حداقل ده قطعه) و تصویر ۴ *۳ کارگردان نمایش (بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی) و نویسنده‌ی اثر (بخش نمایشنامه نویسی)

۵- چهار حلقه لوح فشرده‌ی فیلم آثار (بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی) با کیفیت مطلوب، اجرای متوالی و فرمت HD



زمان بندی (تمامی بخش ها)

۱- آخرین مهلت ارسال آثار و مدارک لازم: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

۲- اعلام نتیجه‌ی ارزیابی آثار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰

۳- برگزاری جشنواره: آبان ۱۴۰۰



نکته‌ی ضروری: اطلاعات بعدی مربوط به جشنواره و نحوه‌ی اجرا‌ی آثار با در نظر گرفتن شرایط کرونایی استان در درگاه اینترنتی اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب، صفحه‌ی ویژه‌ی جشنواره‌ی ملی تئاتر مرصاد در فضای مجازی و رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.
 

نشانی دبیرخانه: کرمانشاه، اسلام آبادغرب، هفتصد دستگاه، انتهای بلوار معلم، اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب،دبیرخانه‌ی دائمی جشنواره‌ی ملی تئاتر مرصاد کدپستی: ۶۷۶۱۹-۸۵۸۶۳ و تلفن‌های تماس: ۰۹۱۸۳۳۰۷۷۵۳ (نوروزی) / ۰۹۱۸۷۳۳۶۶۷۰ (رضابیگی) ۰۹۱۸۹۳۲۸۱۹۵ (نادری) و ۵۲۴۲۶۶۵_۰۸۳۴ (دبیرخانه)
 

نشانی اینترنتی صفحه رسمی جشنواره ملی تئاتر مرصاد: https://slgh.farhang.gov.ir/fa/mersad

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: محوریت عملیات مرصاد جشنواره تئاتر مرصاد دوازدهمین جشنواره جشنواره ملی تئاتر مرصاد ی دبیرخانه ی جشنواره نمایشنامه نویسی بخش های صحنه ای اسلام آبادغرب بخش نمایشنامه ی تئاتر مرصاد دفاع مقدس جشنواره ی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طنزپهلو» فراخوان داد

فراخوان هشتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فراخوان هشتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) منتشر شد.

این دوره از جشنواره با همکاری معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

 علاقه‌مندان  می‌توانند آثار خود را با موضوعات «انتخابات»، «یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه»، «بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران؛ توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران»، «ورزش به ویژه فوتبال»، «گرانی خودرو»، «مصائب اینترنت»، «گرانی خانه و کرایه خانه»، «آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک‌نیوزها و…)»، «جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایران‌گردی جهانیان»، «صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی»، «بروکراسی اداری» و آزاد تا 31 فروردین‌ به نشانی http://tanz.pressfestival.ir ارسال کنند.

برنامه‌های ویژه نهاد کتابخانه‌ها در نمایشگاه قرآن

بر اساس این فراخوان جوایز جشنواره به این شرح است: نفر اول هر بخش 100 میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، نفر دوم هر بخش 70 میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره، نفر سوم هر بخش 50 میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره  و نفر تقدیری در هر بخش 20 میلیون ریال به همراه تقدیرنامه.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوشتن «بیژن و منیژه» ۳ سال طول کشید/ چاهی برای تولد دوباره
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد