Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نعمت‌الله ترکی صبح امروز در نشست مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان اردبیل اظهار کرد: با وجود تصویب ۶۰ هزار پست سازمانی در سازمان راه و شهرسازی، بیش از ۲۵ هزار پست بلاتصدی است و ما با توجه به تعداد نیروی انسانی با مشکلاتی جدی در تهیه و تدارک این پست‌ها روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نابسامانی‌های تشکیلاتی و همچنین نیروی انسانی به ویژه بعد از ادغام وزارت راه و مسکن اشاره کرد و افزود: در حالی که بعد از ادغام قرار بود ظرفیت نیروی انسانی از ۵۰ هزار نفر تعدیل شود اما نه تنها ادغام به کوچک‌سازی منجر نشده، بلکه تعداد نیروها به ۸۷ هزار نفر در وزارت راه و شهرسازی رسیده که هزینه‌های هنگفتی را در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل به این وزارتخانه تحمیل کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اصلاح این ساختار معیوب و نظام‌مندی در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و حل مشکلات کارکنان را یادآور شد و بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا مشکلات و چالش‌ها را برطرف کرده و همسان‌سازی حقوق پرسنل را به سرانجام برسانیم.


وی ادامه داد: بر همین اساس با اولویت ساخت مسکن برای پرسنل وزارت راه و شهرسازی در اولویت قرار گرفته و در کنار آن پرداخت تسهیلات نیز برای متقاضیان ساخت و خرید مسکن در حال انجام است.

ترکی در خصوص شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل نیز بیان داشت: این شورا باید با هماهنگی و وفاق بیشتر به صورت جدی مشکلات و چالش‌های حوزه‌های مختلف به ویژه بخش حقوق و دستمزد و حوزه تشکیلاتی وزارت راه و شهرسازی را پیگیری کرده و در این زمینه سعی در حل موانع و چالش‌ها داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید نشست‌ها و جلسات این شورا در جهت حل مشکلات مردم و ارائه خدمات مطلوب باشد تا ارتقا سطح تعاملات بین دستگاهی و همچنین هم‌افزایی بیشتر در رفع دغدغه‌ها و چالش‌های احتمالی را شاهد باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در کنار ارتقا توانمندی و برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت این شورا وظایف سنگینی را در پیگیری سیاست‌ها و ابلاغ بخشنامه‌های وزارتی دارد تا با یک حرکت دقیق و هوشمند و تعریف نقشه راه، بتوان به وظایف خطیر به شایستگی عمل کرد.

ساخت ۵۰۰۰ مسکن ملی در استان اردبیل

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان تشکیل جلسات منظم شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان، اظهار کرد: خروجی این جلسات در قالب مصوبات پیگیری شده و زمینه عملیاتی شدن آنها با هدف حل مشکلات و موانع دستگاه‌های زیرمجموعه فراهم می‌آید.

وی به بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حالی که برخی از استان‌ها هنوز درگیر تکمیل و اتمام مساکن مهر هستند، در استان اردبیل با تلاش و پیگیری‌های جدی پرونده مسکن مهر بسته شده است.

حیدری از آغاز طرح اقدام ملی مسکن در استان با ظرفیت تولید پنج هزار واحد مسکن در شهرهای مختلف خبر داد و تصریح کرد: سه هزار و ۵۰۰ واحد در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سایر شهرها با تأمین زمین رایگان و با همکاری بنیاد مسکن در حال اجرا است.

وی از همکاری خوب تعاونی‌های سپاه، نیروی انتظامی، صدا و سیما، دیوان محاسبات و بنیاد شهید برای احداث واحدهای مسکونی با هدف تأمین سرپناه کارکنان خبر داد و بیان کرد: برای کاهش هزینه‌های تمام شده طرح اقدام ملی مسکن سعی کردیم در تمام مناطق استان زمین رایگان در اختیار اجراکنندگان این طرح قرار دهیم و در کنار آن شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز با ارائه تخفیف در اجرای این پروژه خدماتی مناسب ارائه می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: امیدواریم تا آخر سال ۱۴۰۱ همه واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

جذب ۳۱۰ میلیارد تومان برای راه‌های مواصلاتی اردبیل

وی تشریح کرد: در چهار سال اخیر در توسعه راه‌های شریانی استان به ویژه توسعه بزرگراه‌ها اتفاقی متفاوت در استان اردبیل رخ داده و با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده تمام راه‌های مواصلاتی استان اردبیل دارای ردیف ملی شده به طوری که ما سال گذشته موفق شدیم از ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان را جذب کنیم و تا آخر تیرماه مابقی این مبلغ جذب خواهد شد.

حیدری به توسعه بزرگراه‌ها تا ظرفیت ۳۰۰ کیلومتر در استان اشاره کرد و ادامه داد: برآورد ما نشان می‌دهد که ما در استان اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز مبرم داریم که ۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به انجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

وی استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ و منابع بانکی را در توسعه بزرگراه‌های استان یادآور شد و تصریح کرد: در دو محور کلور– درام از ظرفیت ماده ۵۶ و منابع بانک مسکن به میزان یک صد میلیارد تومان استفاده خواهیم کرد تا این پروژه را هر چه سریع‌تر تکمیل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در پروژه اردبیل– سرچم که بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است، قرار شده با همکاری بانک صادرات۴۰۰ میلیارد تومان منابع جذب شود تا تکمیل محور اردبیل– سرچم در قطعات مختلف سرعت بگیرد که امیدواریم زمینه جذب این منابع هر چه سریع‌تر فراهم آید.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرسازی اردبیل مدیریت توسعه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل محبوب حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان اردبیل دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی توسعه بزرگراه ها استان اردبیل میلیارد تومان چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

امتداد - مدیرشعب استان لرستان با حضور در محل احداث پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان برجرود در جریان پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، داریوش عالی پور مدیر شعب استان لرستان در این بازدیدها که رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بروجرد و مسئولان مدیریت و شعب بانک مسکن این شهرستان نیزحضور داشتند؛ طی سخنانی بر تعامل بیشتر تعاونی ها و پیمانکاران بر تسریع در پیشرفت این پروژه ها تاکید کرد.

 

 

 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت ۱۱هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی به مبلغ ۲۴هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال  گفت: از این میزان تاکنون مبلغ ۱۴ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این واحدها توسط بانک مسکن استان لرستان پرداخت شده است.

عالی پور افزود: از تعداد کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان، یک هزار و ۴۱۷ واحد در شهرستان بروجرد قراردارد که  تامین مالی ساخت این واحدها به مبلغ شش هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بر عهده بانک مسکن است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین مالی پروژه ها  اظهار امیدواری کرد: با حمایت و مساعدت راه و شهرسازی استان و تعاونی های نهضت ملی مسکن سهم بانک مسکن از منابع شهرستان بروجرد افزایش یابد تا با تسریع در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات بهترموجبات  آسایش و رضایت خاطر هم استانی های خود را فراهم کنیم.

داریوش آزاد بخت رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد نیز با قدردانی از تلاش کارکنان بانک مسکن در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن گفت : بانک مسکن استان لرستان به عنوان بازوی پر توان اداره کل راه و شهرسازی با اقدام جهادی و پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن که اولویت دولت مردمی است نقش به سزایی در اجرا و پیشرفت این پروژه ها داشته و در این خصوص قدردان زحمات همه کارکنان بانک مسکن هستیم.

در ادامه این بازدید مسئولین تعاونی های مسکن بروجرد و پیمانکاران این پروژه ها ضمن ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت کاری پروژه ها  به بیان مشکلات خود پرداخته و در این خصوص دستورات لازم در خصوص رفع موانع و حل مشکلات پروژه ها و تسریع در انجام فرآیند پرداخت تسهیلات ارایه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش