Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:13:52 GMT

آزاد راه شیراز به اصفهان پیشرفت بیش از ۹۰ درصد دارد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۸۲۸۷

آزاد راه شیراز به اصفهان پیشرفت بیش از ۹۰ درصد دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر زاهدی گفت: طرح آزادراه شیراز، اصفهان به طول ۲۲۵ کیلومتر که بزرگترین آزادراه در دست ساخت کشور است، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر در بیشتر نقاط ۶ قطعه اول، عملیات آسفالت به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: در قطعه هفتم که بعداً به طرح افزوده شده است، پیمانکار و شریک طرح، یعنی قرارگاه خاتم الانبیا بیشترین تمرکز خود را بر روی آن گذاشته‌اند تا هر چه سریع‌تر آن را به اتمام برسانند، تا آماده بهره برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی فارس با ساخت این آزادراه، با کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر شیراز و اصفهان روبرو هستیم که نتیجه، آن کاهش دوساعته زمان سفر را همراه دارد و سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر سوخت صرفه جویی می‌شود و با کاهش قابل توجهی خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و جلوگیری از استهلاک خودروهای عبوری روبرو خواهیم شد.

زاهدی با بیان اینکه مهمترین طرح راهسازی استان بعد از آزاد راه شیراز اصفهان، اجرای باند دوم تنگ ابوالحیات، دشت ارژن است، اضافه کرد: طرح تنگ ابوالحیات، دشت ارژن ۲۱ کیلومتر طول دارد و تاکنون ۸ کیلومتر آن آسفالت شده و دارای دو تونل و گالری یعنی راهروی دستیابی به طول یک کیلومتر است که برای اتمام آن با دو شیفت کاری، تنها ١۰ درصد کار باقی مانده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از جمله سختی کار در این طرح، پیچیدگی کار و ساخت گالری یا راهرو دستیابی و تأمین مصالح با مشخصه‌های کار در این مسیر مانند آسفالت، قیر، میلگرد، تیر آهن و سیمان است که اغلب با نوسانات و کمبودهای به وجود آمده، بر سرعت کار لطمه زده است؛ با این حال حتی یک ساعت هم کار را معطل نکرده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار داشت: ۲ کارخانه سنگ شکن در محل نصب شده و در ۲ شیفت کاری فعال هستند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این طرح که با ساخت آن تأثیر بزرگی بر ساکنان شهرهای جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان‌های بوشهر، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد داشته باشد، تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری شود.

کد خبر 5244349

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی فارس آزادراه پروژه عمرانی ویروس کرونا انتخابات 1400 کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها دهه کرامت هفته قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی اردبیل واکسن کرونا سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد

مصطفی ملکی صادقی گفت: حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود داردکه در حال حاضر ۷۰درصد این مسیر‌ها آسفالته، ۱۶درصد شوسه و ۱۴ درصد خاکی می‌باشد.

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز با هدف توسعه راه‌های روستایی، محرومیت زدایی و افزایش ایمنی در این محورها، عملیات آسفالت ۸۷ کیلومترانجام شد و امسال نیز اجرای آسفالت برای ۷۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به هزینه کرد ۲ هزار و ۵۵۰ میلیاد ریال برای آسفالت ۸۷ کیلومتر راه روستایی استان در سال گذشته تصریح کرد: علاوه بر این، پارسال ساخت و زیرسازی ۹۳ کیلومتر راه روستایی در استان لرستان انجام شده است.

ملکی صادقی ادامه داد: در مجموع پارسال ۲۰ روستای استان از راه آسفالته بهره‌مند شدند و امسال نیز مطابق قانون برنامه ششم توسعه، آسفالت راه‌های روستایی برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان در اولویت قرار دارد.

وی مهمترین مانع در طرح آسفالت راه‌های روستایی را کمبود اعتبار برشمرد و افزود: در مواقعی نیز معارضان محلی مانع انجام طرح می‌شوند که انتظار می‌رود برای توسعه روستا و ایمنی تردد اهالی، در فروش زمین و همکاری با راهداری اهتمام داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • نصب ۳ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد